Die zandbank gaat verdwijnen doordat de stroming gaat veranderen door aanleg Maasvlakte II (waardoor de slufter voorgoed verdwijnt).
Ik neem aan dat Boskalis nu accuut moet stoppen met het aanleggen van de maaskvlakte II?
Immers uit gegrond wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat zeehonden ernstig last hebben van de kiters op de Slufter. Om maar te zwijgen over de arme vogeltjes in dat prachtige stuk natuurgebied aangrenzend aan de zwaarste industrie die Nederland kent en een aantal km op zee een riool loospunt
Er is helemaal geen wetenschappelijke onderbouwing, of gedegen onderzoek verricht. Het is maar wat een kleine groep ratten hard loopt te roepen. En het is beangstigend dat de heren dienders van de wet hiernaar luisteren. Als je maar hard genoeg roept krijg je dus dingen voor elkaar in dit land m.b.t. milieu en natuur. Hoor, wederhoor en deskundigheid zijn niet meer relevant.
Misselijk wordt ik van dat milieutuig!
Maar ik lach ze hard uit over een jaar of wat: Oostvoorne is dan een zandvlakte geworden + zandbank bij de slufter compleet weg. Alle zeehondjes vertrekken dan naar Belgie (daar is toch geen verbod op bont?)
Waarom zo'n moeite doen voor iets dat toch over een paar maanden weg is? Echt zielig gewoon!