Heb een aantal PBtjes gekregen met het verzoek om het artikel uit de KB.de even samen te vatten en naar het Nederlands te vertalen. Hier mijn poging:
*Nieuw profiel
*Hogere Aspect Ratio
*Meer C-shape
*kortere en meer naar de buitenkant aangebrachte bridles
*4 bevestigingspunten van de bridle op de leading edge met 2x3 katrollen ipv 2x2 katrollen
*Gelijke lengte van voor en stuurlijnen
*Langere V lijn
*Dikkere Quertubes
*One-pomp-systeem
*veranderde CL
*adjuster op de stuurlijnen is vervangen door knoopjes
Het nieuwe profiel en bridel moeten zorgen voor een verbetering van de highend en een effectievere depower.
Door de korte V lijnen en het meer C-profiel in de kite heeft de III een verbeterde draaieigenschappen. De Dos had tijdens het uithaken redelijk wat trektracht zodat het niet altijd ideaal was voor de New school tricks. De III heeft daar nu een betere balance in weten te vinden.
De III heeft iets minder bardruk gekregen.
Lift en hangtime zijn vergelijkbaar. Door verandering van profiel hebben ze het idee dat die iets meer hangtime heeft gekregen. De III staat iets verder in het windvenster waardoor de rider iets andere positie zou kunnen aannemen (iets rechter op het board staan).
Waterstart is hetzelfde gebleven maar door de verandering van het profiel kan de III, bij weinig wind, wel een klein zetje gebruiken.
Noot: als ik de foto's bekijk van de III die in de lucht hangt dan zie je duidelijk de C-shape en is er weinig meer van de Delta-shape overgebleven. Ze hebben het idd over een verbetering van de stabiliteit en de highend maar wat betekend dat voor de lowend?
Binnenkort zelf maar eens testen
Ps aan mijn vertaling kunnen geen rechten verbonden worden en resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Enjoy