Voor het eerst ingehaakt loopen.

MayhemX

Geen avatar

September 27, 2009, 11:44:19
edit2Rapporteer  
Kan inmiddels aardig wat basic trucs, rotaties, rolls e.d. en wil nu gaan proberen te loopen.

Nou kan ik genoeg informatie vinden over uitgehaakt loopen op youtube e.d. maar dat is me nog iets te gek. Dinsdag zag ik denk ik Ron Rodeo ingehaakt loopen en dat zag er stuk vriendelijker uit.

Iemand paar goede tips of fimpjes hoe ik dit het beste kan gaan oefenen vooral handpositie is me niet helemaal duidelijk.

Bedankt.

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 September 27, 2009, 11:49:07
edit2Rapporteer  
Is vooral een kwestie van even durven en rustig opbouwen:

- Maak een sprongetje van iets van 1 a 2 meter hoog.
- Zodra je kite op 12 uur staat niet wachten, maar doortrekken (van je vaarrichting af).
- Als je je achterste hand al wat verder aan de buitenkant van de bar houdt kan je hem makkelijker doortrekken.

Je kan ook eerst wat downloops proberen zodat je het gevoel krijgt van een loopende kite.

Gewoon doen in niet al te veel wind, als dat goed lukt kan je steeds hoger en harder..
Ik ben er zo ook net mee begonnen en heb nog geen grote klappers gemaakt...

Succes
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 September 27, 2009, 12:18:08
edit2Rapporteer  
En dan de kiteloop-paradox:
Hoe harder je aan een kant van je bar trekt, hoe zachter de loop wordt.

Oftewel, als je voorzicht probeert te doen wordt de loop alleen maar extremer en stoppen met sturen omdat je schrikt betekent vrijwel zeker een harde pijnlijke crash. Terwijl als je op je hoogste punt vd sprong (of erna) keihard aan een kant van de bar gaat hangen er bijna niks aan de hand is.
jaapd

Antwoord #3 September 27, 2009, 12:18:51
edit2Rapporteer  
Wat je ook kan doen is: klein sprongetje, kite niet terugsturen naar de vaarrichting maar druk op achterste hand houden. De kite staat nu aan de rand van het windvenster naast/achter je. Achterste hand vol aantrekken en de kite loopen.

Als je dit te voorzichtig doet dan land je voordat de kite koopt. Je kan zo een kite loopen en maar 1 meter downwind van je afzet landen.
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 September 27, 2009, 13:00:25
edit2Rapporteer  

Houden jullie twee handen aan 1 kant op de bar of slechts 1 hand aan iedere kant?

Of is het gebruik van 2 handen aan dezelfde kant vd bar meestal  bij een unhooked loop ?
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #5 September 27, 2009, 13:35:48
edit2Rapporteer  
Kan inmiddels aardig wat basic trucs, rotaties, rolls e.d. en wil nu gaan proberen te loopen.

Nou kan ik genoeg informatie vinden over uitgehaakt loopen op youtube e.d. maar dat is me nog iets te gek. Dinsdag zag ik denk ik Ron Rodeo ingehaakt loopen en dat zag er stuk vriendelijker uit.

Iemand paar goede tips of fimpjes hoe ik dit het beste kan gaan oefenen vooral handpositie is me niet helemaal duidelijk.

Bedankt.

Het beste is om te starten met een kleine kite in de low-end. dus niet te harde wind. deze kite zijn het snelst weer "rond" (op 12:00)
Vaarsnelheid: normaal, niet te hard.
maak een normale sprong(etje), vlak vóór het dode moment (dus aanvang daling) trek je hard aan een kant van de bar, BLIJVEN TREKKEN of te wel:  point of no return......
De kite gaat nu rond en je krijgt een voorwaartse pull, concentreer je op de landingspot en houd je board downwind.
Na de landing kite weer insturen en doorvaren.
Wees niet angstig zolang je het in normale wind doet en gewoon een klein sprongetje maakt, er kan weinig fout gaan.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 September 27, 2009, 18:58:50
edit2Rapporteer  
...., er kan weinig fout gaan.
Ron ik moet even lachen, ik heb jou ZO vaak op je plaat zien gaan. Overigens bewonder ik jou en je doorzettingsvermogen wel enorm. Maar idd er ging niks fout en het zag er vooral grappig uit! Ik hoop voor mezelf op een iets steilere leercurve, dat wel!  InLove
Ron Rodeo

Antwoord #7 September 27, 2009, 20:20:18
edit2Rapporteer  
Hahahahaha LOL, je hebt gelijk, ik realiseer me het nu ook ineens . schater
met : "er kan weinig fout gaan" bedoelde ik eigenlijk , 112 te moeten bellen......
maar jij snapt het. thanx anyway.  ThumpsUp
natuurlijk, als je vooruit wilt crash je weleens lekker maar daar leer je van.
JorritPi

Antwoord #8 September 28, 2009, 12:00:00
edit2Rapporteer  
Wat voor mij heel belangrijk is niet naar de kite kijken. Hierdoor raak je, je oriëntatie kwijt en kun je ook niet zien waar en hoe je gaat landen. Dus niet de kite volgen!
Kitemen

Antwoord #9 September 28, 2009, 12:04:38
edit2Rapporteer  
Wat ook wel handig is om te weten en wat ikzelf ook nog steeds vaak fout doe is:

om de bar van je af te duwen, dus te depoweren wanneer de kite helemaal rond is gegaan zodat deze gemakkelijker en met minder kracht naar 12u gaat.
Dit scheelt echt een knal harde landing!
Don Fredel

Geen avatar

Antwoord #10 September 28, 2009, 12:15:41
edit2Rapporteer  
Kan je de kite beide kanten op laten loopen. Zo ja, welke is makkelijker.
Aan je voorste of achterste hand volle pull trekken.
Morres

Antwoord #11 September 28, 2009, 12:19:40
edit2Rapporteer  
achterste hand.

Verder ben ik het niet eens met de opmerking dat wanneer je een bar verder aantrekt, je minder harde loops trekt...weet niet wat voor omgekeerde kite jij vaart evan? Maar  misschien heeft het te maken dat wanneer je je bar niet aantrekt, je minder bar-uitslag krijgt en dus een langere stuurweg, dus een grotere loop...maar met bv een jekyll is de loop écht wel harder als je de bar aantrekt

leren loopen kan je ook proberen met backroll erbij, is wat natuurlijker en je lijnen draaien niet
Lude

Antwoord #12 September 28, 2009, 12:43:48
edit2Rapporteer  
Dat zeg je wel heel makkelijk Wink Ik heb de lef nog niet gehad... maar duurt niet lang meer hoop ik!
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 September 28, 2009, 13:05:45
edit2Rapporteer  
achterste hand.

Verder ben ik het niet eens met de opmerking dat wanneer je een bar verder aantrekt, je minder harde loops trekt...weet niet wat voor omgekeerde kite jij vaart evan? Maar  misschien heeft het te maken dat wanneer je je bar niet aantrekt, je minder bar-uitslag krijgt en dus een langere stuurweg, dus een grotere loop...maar met bv een jekyll is de loop écht wel harder als je de bar aantrekt

Ik bedoelde dus, hoe harder je stuurt (=hard aan een kant van de bar trekken) hoe sneller en korter je kite draait hoe minder krachtig de loop wordt.

Als je heel traag en zacht stuurd knalt de kite vol onder je door in de powerzone met een keiharde loop als gevolg. Als je nog trager stuurd, of stopt met sturen, krijg je het leuke effect dat je kite eerder op het water is dan jezelf Smiley
vissie

Antwoord #14 September 28, 2009, 16:45:38
edit2Rapporteer  
Gaat het binnenkort ook nog is proberen.. Ging laatst snoei hard op me muil..Maarja we een kick!
Jarno

Geen avatar

Antwoord #15 September 28, 2009, 17:04:24
edit2Rapporteer  
Zodra mijn gebroken teen weer helemaal heel is ga ik er ook weer mee verder.

Ik was voornamelijk bezig kiteloop met backroll te leren en heb die ook een paar keer geland, maar ik moet zeggen dat het vaak meer een kwestie is van geluk dan wijsheid. Als in: je doet het wel, maar weet eigenlijk niet wat je doet...

Daarom ga ik binnenkort gewoon leren loopen en ik denk:
- varen, niet te hard,
- kite terug sturen, springen
- zodra je een eindje boven het water bent vol aan je achterste hand trekken en vasthouden
- naar je landing gaan kijken
- landen

Volgens mij maakt het in het begin niet heel veel verschil of je je loop trekt als je nog naar boven gaat, op je hoogste punt bent of alweer naar beneden gaat.
Als je naar boven gaat, trekt je loop je verder omhoog / naar voren
Als je op je hoogste punt bent houdt je loop je op die hoogte en trektie je naar voren
Als je naar beneden gaat zorgt de loop voornamelijk voor voorwaartse snelheid en een iets langer zweef moment.

Dus, kleine kite, niet al te veel wind, ballen op je board leggen en hoppa!

http://www.youtube.com/watch?v=QXGtfXPKbjU&feature=related
Ron Rodeo

Antwoord #16 September 29, 2009, 09:36:29
edit2Rapporteer  
Volgens mij maakt het in het begin niet heel veel verschil of je je loop trekt als je nog naar boven gaat, op je hoogste punt bent of alweer naar beneden gaat.

Het maakt wel degelijk uit op welk moment je aan de bar trekt.
Trek niet te snel net na de pop want je landing is knetter hard , de kite genereert dan véél meer kracht omdat je vrijwel na het sturen van 1100 naar 1200 de kite direct doordraait.
Nadeel is vaak dat de kite dus niet op tijd terug is op 1200 waardoor je gewoon erg hard land.

dit krijg je als je direct ná je pop aan je bar trekt, is natuurlijk wle de extreme vorm  Grin

http://www.youtube.com/watch?v=MWzjESKWTD4

(HJ) MINI-ME

Antwoord #17 September 29, 2009, 11:12:01
edit2Rapporteer  
Misschien is het een optie om de extensions van de lijnen af te halen en de kite met de stuurlijnen op de meeste snelle optie te zetten. de kite is dan waarschijnlijk sneller rond en geeft dus minder pull. Dit gezegd hebbende moet ik er direct bij vertellen dat loopen niet mijn ding is  Wink
Retard

Antwoord #18 September 29, 2009, 11:19:54
edit2Rapporteer  
Hoe Heet die site waar je kan zien hoe een trick wordt uitgevoerd

Edit: Gevonden Kitefilm.com
(HJ) MINI-ME

Antwoord #19 September 29, 2009, 11:29:41
edit2Rapporteer  
Hoe Heet die site waar je kan zien hoe een trick wordt uitgevoerd

Edit: Gevonden Kitefilm.com

hi.hi filmpje staat hier boven  Wink
Retard

Antwoord #20 September 29, 2009, 11:34:36
edit2Rapporteer  
Hahahah zit op me stage dus kan niet de fimpjes bekijken  vanaf hier geblocked
Vliegenaar

Geen avatar

Antwoord #21 September 29, 2009, 12:03:33
edit2Rapporteer  
Misschien een hele domme vraag, maar waarom trek je de kite in een loop met je achterste hand? Huh
Als ik ook dat Progression filmpje bekijk dan land ie em toeside, maar dat maakt het toch alleen maar moeilijker?! Huh
Ron Rodeo

Antwoord #22 September 29, 2009, 12:44:42
edit2Rapporteer  
Na het moment van landen vaart 'ie door naar links en gaat gewoon heel-side verder.....
(staat niet op dit filmpje, maar op de rest van de DVD wel.)

natuurlijk kun je ook naar rechts varen en toe-side doorvaren, maar ook heel-side.

je kunt dus alle kanten uit. loser

Je achterste hand gebruik je om er een "kiteloop" van te maken.
heeft ook met je afzet te maken, hoe harder je popt hoe zieker de kiteloop. Joepie

Met je voorste hand is het een "downloop" en genereert minder kracht en maak je doorgaans niet vanuit een sprong. de kite gaat ook niet helemaal rond maar half.
Downloop gebruik je doorgaans om van richting te veranderen, dus transition.

MayhemX

Geen avatar

Antwoord #23 Oktober 05, 2009, 23:37:39
edit2Rapporteer  
Bedankt nog voor alle tips en reacties, veel aan gehad en gisteren paar keer door me hoofd laten schieten wat ik fout deed.

Om even een update te geven, zaterdag was "iets" te gek om te oefenen dus toen durfde ik het niet aan. Zondag met me 9 op bdam met knoopje of 20 voor het eerst loops "proberen" te maken.

Pull van je kite is echt bizar, merk nu pas goed hoeveel het verschil is met normale trucs of sprongen, wat een power !

Idd hoe harder je doortrekt hoe zachter hij wordt, heb aan het begin paar keer rustig doorgestuurd en voelde me een veertje aan een elastiek. Board lag dan ook meters achter me, lang bodydraggen. Daarna maar de knop omgezet en flink aan me bar getrokken ging stuk beter landen gaat echt voor geen meter.

Ga morgen proberen te landen, moet me board denk veel meer downwind plaatsen, nu pullt me kite me rechtvooruit en me board klap gewoon horizontaal in het water wat resulteert in flinke crash.

Moet ook beter letten om niet op me kite te letten, maar te focussen om controle en landing ben nu alleen aan het genieten de kick van het doorsturen hehe.

Morgen maar nieuwe pogingen wagen wind word goed om te oefenen, word slufter of bdam, dus blijf beetje uit de buurt van een rood zwarte cult ;-)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #24 November 20, 2009, 02:43:20
edit2Rapporteer  
Soms gaat het ook mis  schater
Even een foto uit mijn oude doos.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.