windzekere kitespot: Adicora

bikiniisuit
Gast
Maart 05, 2010, 01:28:50
edit2Rapporteer  
Dit reisverslag is eigenlijk alleen interessant voor studenten zonder geld (vr), pioniers, pensionadas. De rest heeft de rest van de wereld om heen te gaan. Dat moeten ze ook vooral blijven doen.

Ik heb deze spot gevonden omdat ik een windkaart maak. Anders dan welk forum, kiteblad, film ook doet vermoeden zijn dat er maar enkele. Tis triest gesteld. Als je niet veel geld hebt wil je voor elk dubbeltje wind hebben. Adicora heeft 7 maanden een windzekerheid van 90%. Dit is langer dan Cumbuco.  Check archief van windguru. Beide spots zijn volslagen volslagen tegenovergesteld.
Adicora zit op een peninsula en steekt als dorpje als een puntje Westwaarts de zee in. Dit puntje heeft een Norte beach welke een baai vormt afgeschermd door 2 riffen. Deze zorgen ervoor dat t water volslagen vlak is. De locals en kinderen zwemmen hier elke middag in. Alle huisjes kennen maar 1 woonlaag, een enkele 2. Er zijn palmbomen aan t strand, alles is volslagen eenvoudig en ongerept. De andere kant van het dorpje heet South beach, dit is een langgerekt mega breed meer dan 20 km zandstrand. Water is ondiep tot ca 200 meter voor de kust. De golfjes zijn klein, mini vergeleken bij die aan de kust van Brazil. Het water is t eerste stuk bruin van kleur en daarachter blauw. De golven komen zacht aanrollen. De wind is altijd side shore. Er zijn 3 kite posadas (scholen).2 gerund door Duitsers, 1 door een Venezuelaan Roberto. Alle 3 spreken uitstekend Engels.

De kiters –jongens- die rondhangen in de kite posadas zijn ECHT een ander slag dan ik gewend was in Brazil. Six packs, brutaal, echt gespierd, academisch geschoold, rond de 25-30, overal een weerwoord op en hun gezichten tja. ik denk dat menig Hollands meisje daar zaadvragende ogen van krijgt. Ze komen uit Tjechie, Colombia, Uruguay, Duitsland en kennen iedere kleine shit spot die je maar kunt verzinnen. Deze gasten zijn echt brutaal en Chavez vinden ze een prachtig excuus voor alles wat loos is. Ze bestellen meisjes alsof t een biertje is.  Nou ja, daar zijn die kiters uit Cumbuco gewoon homo’s bij.  Ik trok met het Carved team op. 

De meiden die hier kiten heten chica’s. Zo tussen de 15 en 23 en alleen studenten hebben geld om een kite te kopen.  Voor de meiden maar ook de jongens worden er regelmatig wedstrijden georganiseerd: elke maand omdat ze sponsors hebben. Je zult aan South beach maximaal 50 kites in de lucht zien hangen terwijl het strand kilometers lang is. Je kunt overal landen en starten met 0 problemos. Voorbij het dorp ligt er een rij afval van troep die de weekend mensen hebben laten liggen (veel plastic). Ik ging er elke ochtend tussen joggen.  Na dag 2 zag ik ook dat niet meer.

Alles kost hier geen ruk. Cerveza USD 0,40, goed klaargemaakte kip of verse vis, groente, rijst of patatas voor 3 dollar. Na dag 2 heb ik niet meer op geld gelet, het kost geen ruk. Ik heb maar elke avond luxe kreeft gegeten voor 5 dollar. Anders dan Cumbuco betaal je voor je water en eten niet DE  touristenhoofdprijs maar gewoon hetzelfde wat de locals ook betalen. 21 dollar cent voor 2 appels en een peer.  1 of 1,5 liter fles water  USD 0,85. ik heb zeker 11 winkels geteld voor de primaire levensbehoeften. Mijn retour van Amsterdam-Aruba kostte E 550 en mijn ticket van Aruba – Las Piedras was USD 70. Sebastian echter regelt dat je r voor E 530 via Caracas kunt komen. Omdat alle verhalen over Venezuela rete slecht waren heb ik mij laten ophalen door de papa van posada Rosada. Lekker veilig.  Posada Rosada (USD 30) zat niet aan kitebeach maar Norte beach en ik had uitzicht op de baai. Deze posada is 250 jaar oud en heeft een binnentuin met camelias, orchideen en een debiele papegaai. De kiters posadas is een mannending en kost USD 20 per nacht. 1 week Adicora heeft mij minder gekost dan 1 dag Aruba.
Er is geen nachtleven. Daarvoor moet je naar Las Piedras (40 minuten met de auto verder). Daar heb je bars met de mooiste hoeren. De mannen en vrouwen in dit land zijn geobsedeerd door uiterlijk. Dit land heeft de meeste miss verkiezingen gewonnen. De vrouwen zien er Spaans uit. Een meisje wordt hier vrouw op haar 15e. Veel kind moeders gezien.

Ik wil meer van Zuid Amerika zien en heb mijn wish list uitgebreid. In Colombia, Kalima schijn je 12 maanden per jaar windzeker te kunnen kiten. we zullen zien
 
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Maart 05, 2010, 01:49:42
edit2Rapporteer  
Wishlist bij deze ook uitgebreid! leuk verslagje ThumpsUp
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 Maart 05, 2010, 01:57:50
edit2Rapporteer  
Mooi verslag!

Maar er ontbreekt iets..


Heb je wat foto's bikinisuit? vd omgeving, de spots, de poussada...
posty

Berichten: 2454
Antwoord #3 Maart 05, 2010, 04:16:13
edit2Rapporteer  
adicora is zeker leuk, ga er zeker nog een keer terug!

vergeet niet te melden dat alle chica's opgeblazen zijn,
kost daar ook geen drol!

ik zat trouwens in een gaar hostel voor $10 maar dat is niet te vergelijke met rosario.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Maart 05, 2010, 04:24:36
edit2Rapporteer  
wat een drukte!  Cool
posty

Berichten: 2454
Antwoord #5 Maart 05, 2010, 04:27:05
edit2Rapporteer  
nu we toch bezig zijn, hier het strand
kees69

Berichten: 280
Antwoord #6 Maart 05, 2010, 18:45:52
edit2Rapporteer  
Als je dan toch via Caracas vliegt, vergeet dan niet gelijk ff op het vliegveld je euro's te wisselen. Krijg je minimaal 2 a 3 x zoveel voor als de officiele wisselkoers. Ben je helemaal de koning !!!!!
Leuk verslag
kees69

Berichten: 280
Antwoord #7 Maart 05, 2010, 18:47:48
edit2Rapporteer  
PS profiel foto genomen op Playa Lido, Lecherias. Geen topspot (stadsstrand), maar ja als je er toch bent.......
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #8 Maart 05, 2010, 20:02:50
edit2Rapporteer  
Foto' s van die opgeblazen chica' s???  Grin

Want daar kan ik me niets bij voorstellen... schater
bikiniisuit
Gast
Antwoord #9 Maart 05, 2010, 20:43:47
edit2Rapporteer  
ik heb niet aan foto’s gedacht omdat ik 3 kleuren in mijn broek scheet voordat ik ging. Nergens een %&# verslag te vinden over deze kitespot. Als je 15 maanden aan n windkaart werkt en dit nr 1 staat qua windzekerheid ( 7 maanden  jan-aug), dan denk je maar aan 1 ding: ok, ik ga dus dood aan me windverslaving, gevolgd door een thread op kitehigh:” R.I.P.”  Ik reisde alleen.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #10 Maart 05, 2010, 20:44:27
edit2Rapporteer  
.....en nu Kalima, Colombia  ...
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #11 Maart 05, 2010, 21:21:40
edit2Rapporteer  
He bikinipakje...................leuk stukje zeg!!

Geen optie voor een nonekitechicka neem ik aan als ik die mee zou nemen?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #12 Maart 05, 2010, 23:39:56
edit2Rapporteer  
Ik begrijp niet dat jullie naar een gevaarlijk land willen. Lees je niet wat ik schrijf? Ga alsjeblieft eerst maar naar Brasil of de Antillen om te wennen. Probeer cursus Spaans. Hier geen buggies, geen disco, alleen jonge hard core..Ik vond Adicora veilig vergeleken bij die six packs (als je daar als meid onder komt kun je n week niet lopen).  Als t ff niet waait dan spelen ze ZO ruw soccer of smijten een speer achter een speler aan.

@Hijodeviento: Als je vriendin niet kite is dit de nr 1 beginners spot (lang ondiep). Als jullie in Posada Rosada blijven kan ze voor de deur heerlijk naar de baai loeren en in t schone warme water zwemmen. Voeg op je facebook Sebastian Witzleben toe als vriend, hij is team rider van Carved, werkt 4 mnd p/jaar voor Carved op Fehmarn (Duitsland) en de resterende 8 hangt ie rond op de peninsula. Hij kan een chauffeur voor je regelen naar de berg Santa Anna (klimtocht) en ook naar de roze lagune met Flamingo’s en t allermooiste een 3,5 uur durende tocht naar de eilanden voor kust v Chichivirichi (deze spot is een shithole maar met de bootjes vd locals kun je naar de kleine eilanden varen) en hup eind vd dag met chauffeur weer terug. Tis n natuurreservaat in schoonheid vergelijkbaar met Los Roques. . Alleen locals daar. Ik vertrouwde de Venezuelanen niet en ben alleen met Carved team (board builder) opgetrokken. Hij komt al 20 jaar in Adicora (noemt hij zijn shithole) en nodigt me uit op Fehmarn. Op Europeanen of hun nakomelingen durfde ik terug te vallen.

 Links:
http://www.tuplaya.com/playasdevzla.htm
http://www.kitesurfadicora.com/wsa/accomodations.htm
http://www.tuplaya.com/paginasfalcon/alojamiento/adicora/posadas/posadalacasarosada/default.htm
http://www.fallingrain.com/world/VE/11/Adicora.html
http://www.venezuelatuya.com/geografia/mapavenezuelaeng.htm
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.