Angst

bikiniisuit
Gast
Februari 09, 2011, 01:00:23
edit2Rapporteer  
Zomers kitesurfen, in winter boarden, wie doet t niet. Vorig jaar zonder les geboard, ging aardig maar t zag r niet uit. Ik wilde een betere stance. Daarom voor dit seizoen een leskaart op een rollerbaan. Een rollerbaan is een nat rollend tapijt welke weinig vergevingsgezind is. Begin is lastig omdat je vanwege t kiten automatisch dat voorste been strekt terwijl snowboarden precies tegenover gesteld is. 2 lessen super aardige leraar A echter de 2 lessen daarna bij leraar B ging t ruk. Ik zei dat ik t gevoel had dat je door kitesurfen eerst iets moet afleren. Hij zei iets terug en ik ben meteen in shock weggegaan. Ik heb 3 lessen no show gegeven en vanavond met veel tegenzin weer naar les gegaan (gelukkig v leraar A). Toen hij mij zag, stopte hij de band en zei hij dat hij mij niet terugherkende. Wat is r aan de hand. Je hebt maar 3x 10 minuten les dr valt dus nix te zeggen. Ik ga nu met tegenzin naar les en wil dat t weer normaal wordt. Ik noem t angst, gebrek zelfvertrouwen, boosheid. Ben ook boos op t voorste gestrekte kitesurfbeen dat niet mooi wil buigen wanneer je mooi frontside wilt indraaien. Waarom snapt n leraar dat niet. Ergo hoe kom je over zo n terugslag heen, ik baal   Embarrassed
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Februari 09, 2011, 01:08:18
edit2Rapporteer  
Jaja...gewoon een goede leraar zoeken en alleen met hem afspreken..of gewoon zelf gaan oefenen met een vriend op een echte baan...

Wat zei hij dan dat je in shock wegging?
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #2 Februari 09, 2011, 01:13:36
edit2Rapporteer  
Wat is je stance? (hoeveel graden voor en achter).
De houding van je bindingen heeft nm veel invloed op je houding.

Naar mijn idee is beste om te stoppen met dat soort klasjes en gewoon uren te maken in de sneeuw.
(ben ook wel benieuwd wat die leraar zei)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Februari 09, 2011, 12:38:24
edit2Rapporteer  
op een rollerbaan leer je niet veel over je stance, omdat je zelf stil staat. Stance gaat over balanceren met de G-krachten die ontstaan door versnellingen ten gevolge van sturen. Simpel stukje fysica.
Inderdaad de piste op met je donder. Kijk wat boardfilmpjes, stop met schrapen en ga carven. Door de knietjes, bovenijf draaien en handje op de sneeuw.
Woutertje

Berichten: 193
Antwoord #4 Februari 09, 2011, 12:57:55
edit2Rapporteer  
Stance heeft idd veel te maken met de setup van je bindingen. Je gaat heel anders op je plank staan als je je bindingen duck zet bijvoorbeeld. Begin gewoon et 0 - 10 ofzo..

Daarnaast kun je op rollerbaan ook "hangen" vergelijk het maar met flowboarden...
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #5 Februari 09, 2011, 13:37:30
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het idd angst en dat instructeurs die je gedrag niet herkennen. De instructeurs hebben niet niet persoonlijk de pik op je ofzo, ze proberen je over het algemeen te helpen.  Als je aangeeft dat je je niet op je gemak voelt kan dat misschien wel schelen, en een voorbeeld aandraagt in welke situatie dat voordoet kunnen zij er ook iets mee. Ik vind wel dat de instructeur je (angst/onzeker) gedrag moet herkennen en op moet anticiperen.

Je moet zo maar denken; als het ruk gaat ligt dat voor 90% aan de instructeur omdat hij of zij niet inspeelt op je niveau, situatie etc...

Blijven oefenen, en als het echt niks gaat vanwege het gedrag van de instructeur of je komt er niet uit, een klacht indienen, geld terugvragen en ergens anders proberen.

nouja, jij zit er mooi mee, ik heb mooi praten hier aan de andere kant van internet....succes!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #6 Februari 09, 2011, 18:11:37
edit2Rapporteer  

Neem les op een indoorbaan met sneeuw bikinisuit.

Er bestaan oefeningen om op een plat stuk sneeuw met alleen je voorste voet in de bining een stukje voor te schuiven.

Dat is echt heel makkelijk, je haalt geen snelheid en schuift misschien een metertje ver.

Bij die oefening moet je je voorste been wel buigen, eens je dit een paar maal gedaan hebt dan zal je snel voelen dat dit de natuurlijke gang van zaken is, bij snowboarden.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #7 Februari 09, 2011, 18:56:06
edit2Rapporteer  
Gewoon zelf gaan oefenen, 70% van je gewicht op je voorste been en met je achterste been stuur je icm je lichaam te draaien.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #8 Februari 09, 2011, 19:43:47
edit2Rapporteer  
….ik snap niet dat jullie die fout niet maken. ben dus de enige hier. waardeloos dit. Sneeuw is vergevingsgezind, maar op een rollerbaan, is t alleen techniek. dat been doet gewoon niet wat je wilt. misschien spierherkenning of zo. kobrin goeie tip ga ik proberen. rudolf ik ga idd de baan op, moet zelfvertrouwen vinden, uur geleden dakhla geboekt, morgen 3 uur schiphol….dit depressieve lijf heeft vlak warm water nodig. ik snap sneeuw/rollerbaan echt niet ..
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 Februari 09, 2011, 19:50:51
edit2Rapporteer  
Gewoon zelf gaan oefenen, 70% van je gewicht op je voorste been en met je achterste been stuur je icm je lichaam te draaien.

Dat geld niet voor poedersneeuw Tim.
Bikini je mot niet op zo een rollenbaan oefenen ,gewoon van een helling af is de beste manier.Ga ik ook weer doen morgen  Grin
Wat ook zeker wil helpen is een nieuwboard(model2010/11).Dit zijn rockerboards Flat of Banana.Is een stuk eenvoudiger en je hoeft ook niet zoveel druk te zetten op je voorpoot  ThumpsUp
Suc6 en veel plezier in Maroc  ThumpsUp
leeany

Berichten: 844
Antwoord #10 Februari 09, 2011, 20:23:09
edit2Rapporteer  
….ik snap niet dat jullie die fout niet maken. ben dus de enige hier. waardeloos dit. Sneeuw is vergevingsgezind, maar op een rollerbaan, is t alleen techniek. dat been doet gewoon niet wat je wilt. misschien spierherkenning of zo. kobrin goeie tip ga ik proberen. rudolf ik ga idd de baan op, moet zelfvertrouwen vinden, uur geleden dakhla geboekt, morgen 3 uur schiphol….dit depressieve lijf heeft vlak warm water nodig. ik snap sneeuw/rollerbaan echt niet ..

Een rollerbaan is sowieso klote vind ik zelf. En totaal anders vergeleken met natuursneeuw of indoor sneeuw. Nadeel is vaak dat een indoor skibaan in vorm van "echte" sneeuw ver weg kan liggen.

Meest standaard stance, zover je het zo kunt noemen, is 15 graden voor, 0 achter. Maar kiters hebben bijvoorbeeld kiteboards vaak op 15-15 of 30-30. Directional boards is weer ander verhaal.

Zelf gebruik ik 15-15 ook op snowboard en vind dat ideaal. Maar je moet eigenlijk zelf ff uitvinden wat je rlxt vind, en beste manier is dan toch wel indoor sneeuwhal.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #11 Februari 09, 2011, 21:02:38
edit2Rapporteer  
De standaard stance is sinds een jaar of 3, achter -15 en voor + 15.

Waarschijnlijk afhankelijk bij welke instantie je een cursus volgt of een diploma behaalt om les te mogen geven.

Maar na een tijdje pas je dit zelf naar je eigen inzicht of behoeften aan.

Ik sta bv -15 en + 18

Maar dat is een beetje off topic.

Een indoorbaan of echte sneeuw doet wonderen.

De heelback kan je ook verstellen zoadat je wel door je benen moet buigen.

Is wel een stuk vermoeiender, maar het helpt wel  Grin
leeany

Berichten: 844
Antwoord #12 Februari 09, 2011, 21:20:55
edit2Rapporteer  
De standaard stance is sinds een jaar of 3, achter -15 en voor + 15.

Waarschijnlijk afhankelijk bij welke instantie je een cursus volgt of een diploma behaalt om les te mogen geven.


Hmm cursus of scholen zou goed kunnen, daar heb ik weinig verstand van.
Vanuit de winkel schroeven we ze altijd op 15 - 0 bij mensen die het niet weten. (komt nog bizar veel voor). Ook wederom erg offtopic haha.

Heelback verstellen helpt zeker, want dan kun je dus je voorste been niet echt strekken doordat deze gebogen staat. Is misschien wel een goede om van je kitesurfbenen af te komen idd!
bikiniisuit
Gast
Antwoord #13 Februari 10, 2011, 01:04:01
edit2Rapporteer  
"http://www.youtube.com/embed/L0wm-7atd9o"

Kobrin leeney dit is volgens mij briljant. Tenminste als ik t goed begrijp moet je dus niet als je goofy bent een twin 0-15 pakken maar xpres zo dat hij met je tenen meer naar links wijst oftewel rechterhiel meer naar voren. Als je dan een turn frontside maakt zit ie automatisch gebogen en ook als je moe bent of niet oplet dat hij dan niet automatisch strekt. Ik vind dit wel n goeie om over mn angst heen te komen. Eigenlijk n trucje. thnx


Leeney speciaal voor jou dit: ben na mn vakantie meteen 1e snowboard les gaan volgen. 2x in de BOCHT bonkhard op mn achterhoofd gevallen. Hoor mn vriendin nog lachen. 2 dgn later naar de VU gefietst want ik kreeg opeens hoofdpijn. Rontgenfotos zeiden dat t ok was, dan ben je beetje gerust. Daarop volgende snowboard les vertelde n meisje met wie ik samen op de rolband stond dat ze de vorige keer ook met een jongen leste die kitesurfte en ook zo n probleem met zn been had. Hij werd r gek van zei ze. Ik heb op dat moment ook gekeken naar de rand van zo n rollerbaan. Die ijzeren band draait rond en aan de rand is r hout. Als je in bocht valt (aan de rand) en je hand schuift op of in die rand en je vel komt vast te zitten heb je tomatensoep. mmmm dus nooit meer de bar vasthouden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.