nou moe , duits forum :: hollanders in fehmarn

Reodude

Berichten: 434
Mei 02, 2011, 09:51:15
edit2Rapporteer  
http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=106145
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Mei 02, 2011, 10:26:08
edit2Rapporteer  
Ze hebben zich dan lekker in de kijker gezet.
Niet echt positieve berichten als het waar is...

Aan de andere kant, gisteren op het Oostvoornsemeer weer een paar van die Oosterburen aan het werk gezien....Tongue
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #2 Mei 02, 2011, 17:44:24
edit2Rapporteer  
pff, jammer om zo in het daglicht te staan. Wij kwaad als onze oosterburen de dingen verpesten en er spots op het spel staan, maar het hoeft nu ook niet perse andersom (alhoewel er één opmerking op oase staat, die aangeeft dat het mss een wraakatie voor Mirns en Workum zou kunnen zijn Wink )
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #3 Mei 02, 2011, 23:23:05
edit2Rapporteer  
pff, jammer om zo in het daglicht te staan. Wij kwaad als onze oosterburen de dingen verpesten en er spots op het spel staan, maar het hoeft nu ook niet perse andersom (alhoewel er één opmerking op oase staat, die aangeeft dat het mss een wraakatie voor Mirns en Workum zou kunnen zijn Wink )
had ik ook gelezen hhah
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Mei 02, 2011, 23:56:31
edit2Rapporteer  
damn... vind het ook jammer om dit te lezen... zo als ik zeg: when in rome, do as the romans do... en dan is er niks aan de hand. maar krijg een beetje de indruk dat wij kiters ook blijkbaar een afspiegeling zijn van de maatschappij. dus als we in kudde vorm naar het buitenland verkassen gedragen wij ons dus net zo als die tokkies in lloret of salou want ja de mentaliteit 'daar betalen we toch voor" komt dan ook boven water... lekker om zo het nkv/ kh in het buitenland in het  daglicht te zetten... jongens toppie!!!  ThumpDown kan je wel vertellen, er zijn locaties op deze aardbol, waar als je de ongeschreven wetten niet respecteert, je kite geen lang leven heeft. respect is  dan iets wat die rappers en vrienden va johan c. in 020 maar al te graag roepen, en neem het zelf niet graag in de mond... maar goed als ik het goed gelezen heb, ontbrak het er behoorlijk aan... en uiteindelijk is iedereen de dupe van wat een paar geflikt hebben. ik hoop niet dat het uit wraak is... daar sta je ten alle tijden boven! toch?
moet toegeven bij duitsers ontbreekt een gevoel voor humor en zijn mierenneukers...  "starts met sprong van af de waterkant" tja wat is daar mis mee? op tv doen ze dat ook Tongue

en ja die oosterburen op het oostvoornse meer die hebben hun lesje ook wel geleerd... een zeker weten!
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #5 Mei 03, 2011, 07:02:04
edit2Rapporteer  
Ken geen Duits en Duits kent mij niet....
feddomw
Gast
Antwoord #6 Mei 03, 2011, 09:33:27
edit2Rapporteer  
Het is volgens mij net als met duiken. Er kan bij de Oosterburen vaak geen lachje van af en alles moet "in ordnung" zijn. Regels moeten gevolgd worden, je papieren moeten in orde zijn, enz. Wij zijn natuurlijk maar een bot en lomp en losbandig volkje.....

Dat is ook juist de reden dat ik graag met Duitsers ga duiken, lekker veilig en in orde. En dat is ook de reden dat ik altijd met plezier naar Duitsland ga.

We zullen het er maar op houden dat we eigenlijk heel veel op elkaar lijken. En we zien veelal van elkaar slechts de "mindere klasse" mensen. Het is niet voor niets dat New Kids Turbo daar ook binnen een dag Platinum of zo was. Ook voor hun herkenbaar: matjes, Manta's, en halve liters Schultenbrau hebben ze daar ook....

Die grap over Mirns en Workum was erg mooi. Ze hebben wel humor, hoor.

Heb ik jullie ooit verteld dat ik in hartje Rotterdam werd aangehouden door een Duitser die de weg kwijt was en mijn vroeg waar het Historische Stadshart was?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 03, 2011, 13:21:11
edit2Rapporteer  
Laten we eerst eens afwachten wat Idefixe en Reflex straks te vertellen hebben hierover.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Mei 03, 2011, 14:29:15
edit2Rapporteer  
Om even hier op te reageren, die Duitser zegt niet hoe het allemaal is gegaan.
Afgelopen zaterdag hebben wij met zijn alle hier lekker op Wulferner Hals gevaren.

Wij hebben ons echter niet als asociale mensen gedragen op de spot.
Tenminste niet zoals ik het heb meegemaakt. Ik heb zelf een paar keer vanaf
de kant gesprongen, zowel ingehaakt als uitgehaakt om te oefenen en dat
ging gewoon goed.

Als die Duitser iets te zeuren had gehad dan had die dat tegen ons moeten
zeggen en niet nu op een forum want dat is compleet kansloos.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #9 Mei 03, 2011, 14:37:54
edit2Rapporteer  
damn... vind het ook jammer om dit te lezen... zo als ik zeg: when in rome, do as the romans do... en dan is er niks aan de hand. maar krijg een beetje de indruk dat wij kiters ook blijkbaar een afspiegeling zijn van de maatschappij. dus als we in kudde vorm naar het buitenland verkassen gedragen wij ons dus net zo als die tokkies in lloret of salou want ja de mentaliteit 'daar betalen we toch voor" komt dan ook boven water... lekker om zo het nkv/ kh in het buitenland in het  daglicht te zetten... jongens toppie!!!  ThumpDown kan je wel vertellen, er zijn locaties op deze aardbol, waar als je de ongeschreven wetten niet respecteert, je kite geen lang leven heeft. respect is  dan iets wat die rappers en vrienden va johan c. in 020 maar al te graag roepen, en neem het zelf niet graag in de mond... maar goed als ik het goed gelezen heb, ontbrak het er behoorlijk aan... en uiteindelijk is iedereen de dupe van wat een paar geflikt hebben. ik hoop niet dat het uit wraak is... daar sta je ten alle tijden boven! toch?
moet toegeven bij duitsers ontbreekt een gevoel voor humor en zijn mierenneukers...  "starts met sprong van af de waterkant" tja wat is daar mis mee? op tv doen ze dat ook Tongue

en ja die oosterburen op het oostvoornse meer die hebben hun lesje ook wel geleerd... een zeker weten!

arend,

normaal ben ik het wel eens met jouw,
maar om nu een kompleet lul verhaal op te gaan hangen terwijl je er helemaal
niet bij ben geweest en de situatie dus niet weet en kan je daar uit geen mening
vormen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Mei 03, 2011, 14:40:44
edit2Rapporteer  
Als die Duitser iets te zeuren had gehad dan had die dat tegen ons moeten
zeggen en niet nu op een forum want dat is compleet kansloos.

Vrij modern om op internet te gaan zeuren ipv de mensen direct aan te spreken. Blijkbaar vonden ze het gevaarlijk wat jullie aan het doen waren, wat niks zegt of dat ook echt zo was.

Maar iig is duidelijk dat jij een van de onderwerpen bent in die thread op Oase.com Wink
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #11 Mei 03, 2011, 14:41:11
edit2Rapporteer  
Ben net terug van fehmarn. Tja wt er gezegd word op Oase zijn natuurlijk geen fijne berichten. Maar kan je wel vertellen dat het het net even niet zo was. Laten we het even duidelijker maken. Wij (regiovertegenworrdigers) maken het regelmatig mee en ook de locals. Duitsers in een natuurgebied of onverantwoord grote kites op zetten of duitse kitescholen met 35-40knp les geven. We zeggen eerst in het fatsoen om dit niet te doen en er mee op te passen.vaak is de duitse reactie genant met een ik weet het beter dan jij gevoel. Prima wij accepteren het en we kijken het even aan. Vervolgens doen ze het gewoon weer en vertellen ze onder elkaar niet om op het een en ander te letten.
Wat wij op fehrman deden klopt helemaal. We deden beach starts e ja we deden onze loopjes trekken en board offs en weet ik veel allemaal. Maar ik kan bevestigen dat we onder elkaar de afspraak hadden om niet te dicht bij de windsurfers te komen en we rekening zouden houden met iedereen om ons heen. Dit is ook gebeurd. Zal in de ogen van deze duitser wel allemaal te link en te dicht bij geweest zijn maar hij heeft ons er ook niet op aangesproken. Beetje jammer om ons op een forum af te matten terwijl hij niet even een praatje durft te maken met ons. De volgende dag kwam er iemand naar ons toe en heeft ons wat regels verteld over het binnen meertje en er zijn tijden aan gebonden wanneer we wel en niet mogen kiten daar. We hebben keurig met elkaar bedacht om dan lekker naar een andere spot te gaan uit respect voor de nette behandeling van die gene die het ons vroeg. Waarom? Daar krijg je kredits mee. Dus ook volgend jaar zijn we welkom. Dus is de vraag? Zijn er dan 30 kiters fout bezig of is er 1 duitsers die het niet begrijpt?
Wij hadden funen de jongens die er nog zijn tot vrijdag... Have fun jongens en dames.. Respect voor de instelling die er door het Nkv word op gezet.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Mei 03, 2011, 14:49:39
edit2Rapporteer  
Als die Duitser iets te zeuren had gehad dan had die dat tegen ons moeten
zeggen en niet nu op een forum want dat is compleet kansloos.

Vrij modern om op internet te gaan zeuren ipv de mensen direct aan te spreken. Blijkbaar vonden ze het gevaarlijk wat jullie aan het doen waren, wat niks zegt of dat ook echt zo was.

Maar iig is duidelijk dat jij een van de onderwerpen bent in die thread op Oase.com Wink

Nja dat valt ook wel mee, ik was niet de enige. En wat we deden was gewoon normaal.
Niemand is er mee lastig gevallen of wat dan ook.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #13 Mei 03, 2011, 14:55:00
edit2Rapporteer  
Storm in een glas water!

Alleen de topicstarter komt met een echt negatief verhaal. Gewoon een gefrustreerd mannetje. Als je de reacties daaronder leest valt het allemaal best mee. Zelfs een gezonde portie humor ontbreekt niet. Leukste reactie:

Die (Holländische) kitesurfers haben sich sehr erfreut um nach Fehrmann zu kommen. 404 Freudenrufe in 1 thread auf dem Hollandische kiteforum. Wer hat das nun gedacht nach world war II? Heyyy! Die Holländer kommen dran und jeder muß Deckung suchen. Ist für mich wie ein Bild aus „Obelix und Asterix die nach Rom fahren“. Und natürlich vergessen sie ihre idefix nicht.  ThumpsUp
LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #14 Mei 03, 2011, 16:07:17
edit2Rapporteer  
Wat een gejank zeg, het was gewoon super gister @ Brink toppie locatie en de duiters hebben nergens last van gehad wij niet van hun en zij niet van ons.

LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #15 Mei 03, 2011, 16:18:06
edit2Rapporteer  
Het ging over zaterdag las ik nu terug dát was lachen man  schater.

Een atoombom in een glasje water wat die gast schrijft, ik zal maar zeggen: "es war
sehr lustig"  Grin,

Maar sommigen begrijpen de humor van die zaterdag niet whahahahaha Grin Grin en
trouwens waar en hoe moet je anders een beach start oefenen  Tongue Grin Joepie
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #16 Mei 03, 2011, 19:07:18
edit2Rapporteer  
Zaterdag's is niemand in de buurt geweest bij de surfer's dus ze moeten niet zeuren of ze hadden gelijk naar ons toe moeten komen want dat doen wij @mirns ook we spreken ze er gelijk op aan  ThumpsUp
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 Mei 03, 2011, 20:43:28
edit2Rapporteer  
Wij zitten hier in de caravan met het biertje met volle verbazing en met veel gelach te lezen wat er gepost word. Wij zijn met toestemming van de surfschool hier op de camping gaan kiten op de Bürger Binnensee. Vanuit de organisatie hebben we duidelijk aangegeven weg te blijven van de surfers. Dit is dan ook gebeurd. Als dan later een gefrusteerde Duitser iets negatiefs post (omdat hij niet kan wat wij laten zien) gaan we hier op KH maar gelijk de conclusies trekken? Goed bezig Wink

Groeten uit Fehmarn.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #18 Mei 03, 2011, 20:47:11
edit2Rapporteer  
Overigens met 17knp een beachstart doen op een meer met 70cm water is natuurlijk enorm onverantwoord en zou verboden moeten worden. Dat er geen doden gevallen zijn snap ik niet.......  schater
Pimp

Berichten: 314
Antwoord #19 Mei 03, 2011, 20:50:13
edit2Rapporteer  
Wij zitten hier in de caravan met het biertje met volle verbazing en met veel gelach te lezen wat er gepost word.


Zum Wohl und viel Spass!  Cool
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #20 Mei 03, 2011, 20:57:27
edit2Rapporteer  
Kom net terug uit Fehmarn. Gisteren 2 keer op het meer bij de camping gevaren. Netjes voor 10.00 en na 18.00 uur zoals de regels zijn vanaf 1 mei. En ik verzeker je er was geen windsurfer te bekennen, dus laat staan dat die last van ons gehad kunnen hebben (maar ja er is blijkbaar geen windsurfer zo gek om net als ons al om 05.30 het water op te gaan  schater )
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Mei 03, 2011, 23:52:22
edit2Rapporteer  

Heb ik jullie ooit verteld dat ik in hartje Rotterdam werd aangehouden door een Duitser die de weg kwijt was en mijn vroeg waar het Historische Stadshart was?
hahahahhahha Grin
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #22 Mei 03, 2011, 23:58:11
edit2Rapporteer  
goonie zet het ff recht op oase met het verhaal dat je hier post (hoop dat je voldoende duits kan). Zou denk bevoordelijk zijn voor de culturele samenleving. De meerderheid die op de thread van oase zit maakt een fatsoenlijke indruk.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #23 Mei 04, 2011, 00:00:42
edit2Rapporteer  

Heb ik jullie ooit verteld dat ik in hartje Rotterdam werd aangehouden door een Duitser die de weg kwijt was en mijn vroeg waar het Historische Stadshart was?
hahahahhahha Grin

moest ooit in hartje r'dam waterpoloën in een zwembad gebouwd in 1932, (zpc rotterdam als ik het goed heb), dus er is iets overgebleven...
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #24 Mei 04, 2011, 20:10:25
edit2Rapporteer  
@naishdude beetje zielig om zo te oordelen zonder ook maar iets van de situatie af te weten Lips Sealed

btw dat beach starten was wel lekker, doe je mee volgende keer?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.