les nemen of set kopen?

dolkie89

Berichten: 63
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 Mei 30, 2012, 23:01:31
edit2Rapporteer  
Vorig jaar ook les genomen in Leucate. Frans/engels sprekende leraar.
Helaas niet heel de cursus kunnen volgen vanwege auto pech.
Heb het telefoon nummer nog van de leraar in Leucate is aan het strand.

Ben heet de Leraar tel : 00 33 6 13 55 62 72

Misschien heb je er wat aan.

Maar raad wel aan om in Nederland te lessen.
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #26 Mei 31, 2012, 16:11:56
edit2Rapporteer  
jammer, autopech (je zou zeggen dat je dan langer de tijd krijgt)
leucate ik net te ver weg vanuit ons hotel (cap coudalaire) waar ze ook les geven op het meer. maar een winkel in de buurt is handig mochten we gelijk zelf willen beginnen. ik weet niet of les in Nederland nog wat word. ik ga over ongeveer 6 weken maar dat licht aan de prijs en de plek, ik ga niet met de trein naar het strand midden in mijn laatste proewferkweken.
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #27 Mei 31, 2012, 17:47:57
edit2Rapporteer  
ik ben nu ook aan het kijken naar les in Nederland, weet iemand een kitesurf school in de buurt van apeldoorn les geven? (het liefst tot ik het kan). ik vond toestrakt een paket voor 190 euro waarbij het niet uitmaakt hoe lang, met de garantie dat je kan kitesurfen als je klaar bent. maar met de reiskosten kwamen er nog 60 euro bij, dus is er in de buurt niet iets? bv giesbeek/ veluwemeer?
ik heb niks kunnen vinden
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Mei 31, 2012, 19:26:17
edit2Rapporteer  
Voor lessen moet je bij het ijssel meer/noordzee kust wezen. meren zijn verre van ideaal voor mensen die niet al goed kunnen kiten.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #29 Mei 31, 2012, 19:33:25
edit2Rapporteer  
Garantie dat je kan kitesurfen...
Ik zou eens aan die instructeur vragen wat hij dan onder kitesurfen verstaat Grin
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #30 Mei 31, 2012, 20:00:20
edit2Rapporteer  
@eagle, ja maar vanuit apeldoorn word het onbetaalbaar om elke dag met de trein voor 60 euro heen en weer te reizen.
@jantjuh er staat dat het niet uit maakt hoe lang je er over doet, maar je krijgt les totdat je het kan. maar die lest was bij hoorn en dan worden de reiskosten te veel.
ik zoek nu dus een school aan het ijselmeer/ veluwemeer zo dicht mogelijk bij apeldoorn. ik zag al die telstar school in ermelo, zijn er nog meer?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #31 Mei 31, 2012, 20:07:27
edit2Rapporteer  
Telstar idd het meest dichtbij. IJsselmeer is wel beter qua wind, veel stabieler vergeleken met Horst (Veluwemeer)
Niet iemand in de buurt met wie je mee kan rijden ?
feddomw
Gast
Antwoord #32 Mei 31, 2012, 20:08:19
edit2Rapporteer  
Beetje domme vraag, maar goed: als het vervoer naar de kust of IJsselmeer voor lessen al te duur wordt, hoe wilde je dat dan gaan doen als je kan kiten en spullen hebt? Je zal toch ook ergens heen moeten om te gaan varen....

Kitesurfen is een dure sport, zeker voor mensen die niet aan de kust wonen. Houd daar wel rekening mee, anders heb je kans dat jouw setje over een jaar weer op MP staat omdat je drie keer op het water hebt gestaan. Komt bij dat je eigenlijk 2-3 kites nodig hebt, want de voorspellingen komen niet altijd uit, en dan heb je voor niets vanuit Apeldoorn gereisd naar "het water".
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #33 Mei 31, 2012, 20:14:27
edit2Rapporteer  
@fred dat is waar, maar omdat we nog een boot (laser) hebben en een zodiack kunnen mijn ouders me vaak wel brengen aleen nu niet als ze moeten werken en ze kunnen zelf niks doen als ik les heb. daarbij hoef ik als ik het kan niet aleen naar de plekken waar een school zit en bijvoorbeeld wel naar giesbeek of naar het veluwemeer dichterbij.
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #34 Juni 01, 2012, 21:04:19
edit2Rapporteer  
ik had vandaag een goed idee! weet iemand een surfschool waar een camping bij zit (en niet veel te duur is)?
jhn

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #35 Juni 01, 2012, 22:30:28
edit2Rapporteer  
Goede beginnersspot is ex. Autostrand Oostvoorne, dit is in de buurt van Hellevoetsluis.
Hier geven een stuk of 5 kitescholen les.
Op loopafstand van strand zijn campings te vinden bv. Camping ketjil (alleen 10 min. door duin heen lopen)
Een minpunt kan zijn dat oostvoorne lastig bereikbaar is met ov.

Succes met kitesurfen.
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #36 Juni 03, 2012, 13:22:06
edit2Rapporteer  
waarschijnlijk gaan we op zondag (dan kan ik wel gebracht worden) in almere les nemen.
maar als ik les heb gehad wat dan?
een kite kan ik samen met mijn broer kopen maar een trapeze en een bord die hangen van je gewicht af of niet? en maar kan ik de goedkoop 2e hands vinden als er aleen maar teoep op marktplaats staat?
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #37 Juni 03, 2012, 13:38:07
edit2Rapporteer  
probeer een deal te maken voor overjarig, of redelijk vers demo materiaal in een shop. of regel iets met de school waar je les neemt.
je kunt dan doorkiten met de kites waar je les mee hebt gehad, wat voor het gevoel wel vertrouwd is. je safety etc zijn dan geen geheim meer voor je.
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #38 Juni 03, 2012, 15:21:10
edit2Rapporteer  
oke, maar welke onderdelen verschillen per persoon en hangen af van lengte en gewicht? en wat kunnen mijn broer en ik samen kopen?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #39 Juni 03, 2012, 17:22:06
edit2Rapporteer  
Het is hier al eerder door anderen geschreven, maar ik herhaal het nog een keer. Als je niet weet wat goed en geschikt materiaal is, kun je best een kite en een boardje kopen voor EUR 500. Grote kans dat de verkoper zegt dat het topspul is, terwijl anderen over datzelfde materiaal een minder positieve uitspraak doen. De truc is iemand te vinden in je omgeving die jou objectief bij die zoektocht naar geschikt materiaal voor relatief weinig geld gaat helpen. Een andere optie is een jaartje doorsparen en je inlezen / praten met kiters over hun materiaal.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #40 Juni 04, 2012, 09:18:14
edit2Rapporteer  
@fred dat is waar, maar omdat we nog een boot (laser) hebben en een zodiack kunnen mijn ouders me vaak wel brengen aleen nu niet als ze moeten werken en ze kunnen zelf niks doen als ik les heb. daarbij hoef ik als ik het kan niet aleen naar de plekken waar een school zit en bijvoorbeeld wel naar giesbeek of naar het veluwemeer dichterbij.

en jij denkt dat ze wel naar de boot gaan als jij kan kiten? De zondag zeilers stoppen bij 15 kts... anders moeten ze reven of gaat de boot te schuin.   bij 15 kts vaar jij net weg. bij 20 wordt het leuk en boven de 25 is het feest!!! Nou ken ik niet veel zeilers die boven de 20 kts met plezier weg varen, behalve wedstrijd zeilers en die zoeken bij 30 kts beschutting in de haven.. Jou ouders gaan alleen als het voor hun goed waait, het liefst als de zon schijnt.
Wil niet de nare boodschap brengen maareh, of je komt dichter bij wonen of je zoekt wat anders... ik woon in rotterdam, redelijk dicht bij de kust zou je zeggen. ik betaal alleen al min. 15 eu aan benzine per keer dat ik ga. soms moet je tussen de 2-4 eu. aan parkeer geld betalen... laatstaan de afschrijf kosten van kites, auto en verzekeringen...
Tel dat allemaal bij elkaar op en reken x10 want zo vaak wil je in de maand het liefst gaan. en dan x 12 dan kom je uit op wat het per jaar kost, grof weg. Als je dan nog niet geschrokken bent dan zeg ik doen... anders zou ik een andere sport kiezen... bv. skieën
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #41 Juni 04, 2012, 09:53:56
edit2Rapporteer  
Woonde ooit in het binnenland nog nooit water gezien maar ben toen ik over kiten hoorde direct naar Amsterdam verhuisd!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #42 Juni 04, 2012, 13:35:24
edit2Rapporteer  
su hoort t
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #43 Juni 04, 2012, 17:59:07
edit2Rapporteer  
Citaat
Citaat van: pp2241 op Mei 31, 2012, 20:14:27
@fred dat is waar, maar omdat we nog een boot (laser) hebben en een zodiack kunnen mijn ouders me vaak wel brengen aleen nu niet als ze moeten werken en ze kunnen zelf niks doen als ik les heb. daarbij hoef ik als ik het kan niet aleen naar de plekken waar een school zit en bijvoorbeeld wel naar giesbeek of naar het veluwemeer dichterbij.

en jij denkt dat ze wel naar de boot gaan als jij kan kiten? De zondag zeilers stoppen bij 15 kts... anders moeten ze reven of gaat de boot te schuin.   bij 15 kts vaar jij net weg. bij 20 wordt het leuk en boven de 25 is het feest!!! Nou ken ik niet veel zeilers die boven de 20 kts met plezier weg varen, behalve wedstrijd zeilers en die zoeken bij 30 kts beschutting in de haven.. Jou ouders gaan alleen als het voor hun goed waait, het liefst als de zon schijnt.
Wil niet de nare boodschap brengen maareh, of je komt dichter bij wonen of je zoekt wat anders... ik woon in rotterdam, redelijk dicht bij de kust zou je zeggen. ik betaal alleen al min. 15 eu aan benzine per keer dat ik ga. soms moet je tussen de 2-4 eu. aan parkeer geld betalen... laatstaan de afschrijf kosten van kites, auto en verzekeringen...
Tel dat allemaal bij elkaar op en reken x10 want zo vaak wil je in de maand het liefst gaan. en dan x 12 dan kom je uit op wat het per jaar kost, grof weg. Als je dan nog niet geschrokken bent dan zeg ik doen... anders zou ik een andere sport kiezen... bv. skieën


sorry maar ik denk niet dat jij erg veel verstand hebt van zeilen/ mij:
1) Ik ben totaal geen zondagzeiler. ik heb les gehad van bouwe bekking (als je die niet kent heb ik echt gelijk)
2) je hebt gelijk dat ik stopte bij 30 knopen, alleen omdat mijn roertje af brak en mijn ogen zeer deden van het zoute water.
3) hoe kan een laser schuiner gaan dan
ik wil zeker geen ruzie gaan maken maar ik weet hoe duur dat is en ik wil er best voor betalen.
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #44 Juni 04, 2012, 18:40:58
edit2Rapporteer  
@geloof dat snap ik, we willen waarschijnlijk een overjarige demo/les set kopen van de school maar ik wilde vragen welke onderdelen universeel zijn en welke afhangen van gewicht/ lengte etc.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #45 Juni 04, 2012, 18:52:54
edit2Rapporteer  
Alles hangt af van gewicht/lengte.
Zit er niet te veel verschil tussen jullie 2 kan je gewoon met hetzelfde materiaal doen.
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #46 Juni 04, 2012, 22:02:50
edit2Rapporteer  
Ik heb les gehad van jerrie vd kop maar kan ook nog niet als hem kiten Sad

maar pp2323:
Je moet niet boos worden. Mensen willen je gewoon behoeden van de dure aanschaf en er daarna weinig aan toe komen. allemaal goedbedoeld! Smiley
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #47 Juni 05, 2012, 17:07:31
edit2Rapporteer  
daniel dat snap ik, maar iriteerde mij aand de manier/toon waarop ik werd veroordeeld, sorry als ik iemand boos het gemaakt/getraumatizeerd, het is gewoon ik weet dat het duur word maar dant hoef ik niet 100X te hooren dat iets anders moet gaan doen als ik iets goedkoop wil. ik wil gewoon goede spullen voor de laagste prijs, voor die klasse. (ik weet ook dat ik niet voor 15 euro klaar ben maar waarom zou ik 2500 euro betalen als ik het zelfde kan kopen voor 1000 euro)
maar van hape heb een bruikbaar antwoord gekregen, hiermee ga ik gewoon naar de surfschool en kijk wat voor les/demo sets ze hebben en dar hoop ik daze zaner nog te vertrekken vanaf het zuid franse strand Smiley
 heel erg bedankt voor jullie antwoorden ik laat wel weten wat er gebeurt na mijn les
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #48 Juni 05, 2012, 17:45:07
edit2Rapporteer  
Je zou bijna zeggen dat je een trol bent pp2241

Ik ben zelf voor dat veiligheid voorop moet staan om de sport te beschermen tegen negatieve publiciteit. Ik ben ook erg blij dat je met je eigenwijze en goedkope gedrag in Frankrijk les gaat nemen als je het dan op de harde manier wilt leren dan liever in het buitenland. Scheelt hier weer wat publiciteit.
Is dan wel weer zo dat je een grote kans hebt dat je tripje naar Australië niet doorgaat.... wat voor de locals in Australië weer een kiter scheelt.
bensdop

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #49 Juni 05, 2012, 19:47:49
edit2Rapporteer  
@snackyman ???
ik ga les nemen in almere, en goedkoop gedrag??? les in Nederland in 100 euro duurder, en ik ben van het idee om een 2e hands set te kopen naar een nieuwe gegaan, het is waar dat ik niet het nieuwste en het beste hoef, maar is dat nodig zolang je geen sprongen van 30m maakt? ik wil het eerst goed leren en dat doe je niet bij windkracht 10 lijkt mij dus heb ik niet de allerbeste en duurste spullen nodig.
harde manier leren? ik heb het duurste les paket, waarmee je les krijgt totdat je het kan.
ik ben zelf dyslectisch maar ik dacht dat mijn plan nu best duidelijk was, maar speciaal voor snackyman een keertje helemaal:
1) les nemen in almere totdat ik zelf kan kitesurfen
2) bij de kiteschool een nieuwe/verouderde lesset kopen
3) op vakantie hopelijk veel plezier hebben van onze niewe kite set.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.