Boardje kwijt????

Naish........what else???

Augustus 30, 2004, 23:25:38
edit2Rapporteer  
Hoe kan het dat mensen zo vaak hun boardje verliezen? Is mij in de verste verte nog nooit gebeurd, nooit gedacht ooooooooooooooooh, mijn boardje! *Kijk goed waar je boardje valt en prent die plaats in je hersens en schat golfslag, wind en stromming goed in!;  
*Regelmatig oogcontact;
*kite ff trimmen voor optimaal hoogte lopen tijdens het body-draggen;
*Na je val altijd proberen je boardje mee te slepen(1 voorkant van de voet LOSJES in je voetband houden).
*Koop een board met opvallende of fluor kleur, koop witte straps die lekker opvallen!
slufterhufters.com

Antwoord #1 Augustus 30, 2004, 23:29:14
edit2Rapporteer  
nog een goede tip, raak je board niet kwijt.....
Joris

Antwoord #2 Augustus 31, 2004, 00:12:35
edit2Rapporteer  
rolleash??
Martin S
Gast
Antwoord #3 Augustus 31, 2004, 00:58:52
edit2Rapporteer  
ik ga voor sisirider
ARC-Rider

Antwoord #4 Augustus 31, 2004, 08:39:41
edit2Rapporteer  
Ik vaar met een donker boardje (mystic 142) en ben hem nog nooit kwijt geraakt. Precies zoals sisi rider zegt: als je op je plaat gaat, kijk waar je boardje ligt en drag er naar toe.

Een keer ben ik hem wel bijna kwijt geweest, en dat was in de branding met golven van ca. 1 meter. Met puur toeval kwam hij toen voorbij drijven.
harrynak
Gast
Antwoord #5 Augustus 31, 2004, 09:12:37
edit2Rapporteer  
is niet zo moeilijk hoor, met harde wind een kiteloop into verschrikkelijke crash (waarbij je blij bent nog bij je positieven te zijn) en ik ben mijn board kwijt.

Ik weet dat ie zo'n 30 meter achter mij ligt maar moet eerst m'n kite de lucht in krijgen. Vanwege de golven zie ik m'n kite niet goed en voordat ik het weet veranderd een lekkere golf m'n kite in een hopeloos stuk doek.

Resultaat, een half uur zwemmen/drijven voordat ik bij de kant ben  en jawel, m'n board kwijt.

tot nu toe wel altijd weer terug gevonden maar zo gebeurd dat dus bij mij

ErikB

Antwoord #6 Augustus 31, 2004, 09:12:39
edit2Rapporteer  
Als je vet over powerd staat en je ben alleen maar bezig met springen en niewe tricks.

Dan ga je soms genadeloos hard op je plaat en kom je meters verder neer.
Als er dan heftige branding is of sterke stroming dan ben je gewoon je board kwijt zonder leash.

Als je dan je board weer vind is puur mazzel.
Met windkracht 6 en meer kan je echt niet zien waar je boardje drijft in zee.

Naam email en tel nummer op schrijven met waterproof stift.
En hopen dat er eerlijke mensen zijn die jou boardje hebben gevonden.
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 31, 2004, 12:40:14
edit2Rapporteer  
Ik heb als ervaren board-verliezer nog de volgende aan toe te voegen:

* Blijf bij je board in de buurt.
* Geef het niet snel op.
* Wacht totdat de juiste combinatie van wind(vlagen), golven en stromingen jou en je board bij elkaar brengt.
* If everything else fails, waarschuw de aanwezige instanties (strandtenten, reddingsbrigade, politie) dat je een board verloren hebt. Een keertje spoelde mijn board na de storm twee dagen later aan en werd bij een parkeerwachter achtergelaten!
harrynak
Gast
Antwoord #8 Augustus 31, 2004, 12:51:30
edit2Rapporteer  
kiteloop into crash, kite in het water, golf spoelt je kite en wat krijg je voor advies:

"blijf bij je kite in de buurt...(!)"
"geef het niet snel op... (opgeven??)"
"wacht totdat ... (je verzopen bent)"
"waarschuw de instanties... (ik lig in het water!)"

hahahaha!!!!!!!!!

KiteDemon

Antwoord #9 Augustus 31, 2004, 12:59:21
edit2Rapporteer  
Er zijn altijd wel welwillende kiters in de buurt die je board wel even willen oppikken en downwind van je willen gooien.
Als je je board helemaal uit het oog bent verloren, zwaai dan even naar een kiter in de buurt om te vragen of ze even upwind van je willen kijken en je board even willen oppikken en downwind van je willen droppen.
Iedereen weet wel hoe vervelend het is om een board kwijt te raken en het is een kleine moeite om ff een boardje op te pikken en een fellowkiter uit de brand te helpen.

Antwoord #10 Augustus 31, 2004, 14:14:05
edit2Rapporteer  
Opvallende kleuren doen wonderen! Witte straps en fluor vinnen!
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 31, 2004, 15:26:22
edit2Rapporteer  
kiteloop into crash, kite in het water, golf spoelt je kite

Je kan toch net zo lang draggen totdat je bijna zeker weet dat je board downwind van je moet zijn, en dan ga je zoeken. Hard insturen, als je uit het water getild wordt, heb je een goed overzicht...
Joost--

Geen avatar

Antwoord #12 Augustus 31, 2004, 17:55:30
edit2Rapporteer  
hoe kan je het best upwind draggen?  

wat ik doe is gewoon naar hoek sturen van windvenster en dan mezelf een beetje de richting in houden waar ik heen wil.  maar zijn er effectievere manieren?

Antwoord #13 Augustus 31, 2004, 20:06:12
edit2Rapporteer  
Kite laag aan de rand van het windvenster, kite flink depoweren en opkruisen!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #14 Augustus 31, 2004, 21:30:49
edit2Rapporteer  
...ben nu 2 x board verloren en dat kwam steeds naar 1,5 uur aanspoelen maar kostte me wel steeds kitetijd! Dus ben nu blij met m'n rolleash Wink
Leon aero2
Gast
Antwoord #15 Augustus 31, 2004, 22:56:44
edit2Rapporteer  
Dit gebeurde mij dus ook vandaag, in een sprong werd ik meters ver geslingerd en mijn board liet los van mijn voeten.
Ik had ingeprent waar hij viel, maar met een noordwesten wind kon ik niet meer terug upwind zonder board en de onderstroming was vandaag precies het tegenover gestelde. Hij dreef dus ineens flink af.

Heb toen aan een medekiter die het zag dat mijn board afdreef even een seintje gegeven en die was zo ontzettend vriendelijk deze weer terug te brengen in het ondiepe water zodat ik hem weer op kon pikken.

Heel erg bedankt, dit is toch goud waard dit soort personen die dit maar even voor je doen.
Geeft je gelijk een gevoel dat je niet aan je lot overgelaten word mocht er zo iets gebeuren.

Heel erg tof eerlijk waar.

Emiel

Antwoord #16 Augustus 31, 2004, 22:59:08
edit2Rapporteer  
arm naar beneden houden als een soort zwaard en kijken waar je heen wilt, anders lukt het nooit
harrynak
Gast
Antwoord #17 September 01, 2004, 07:58:39
edit2Rapporteer  

BeesMR " je kan toch net zo lang draggen...-bla-bla-bla"

draggen gaat een beetje lastig als net je kite gespoelt is. Hooguit lekker achter je kite aan draggen terwijl je kite gemold wordt door die golf...

Ik geloof niet dat je op een spot kite met hoge golfen, anders zou je wel weten dat als je kite echt gespoeld wordt je deze nooit meer vanzelf in de lucht gaat krijgen.

Als je mazzel hebt is ie nog heel als je eindelijk aanspoelt.

BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #18 September 03, 2004, 12:51:20
edit2Rapporteer  
Ik kite idd niet op een golfspot, maar jouw relaunch kwaliteiten hebben toch niks te doen met de board recovery kwaliteiten ??? Ik heb dat probleem dus niet. Als jij gaat kiten waar golven zijn, moet je gewoon niet crashen, of 5th element monteren...
www.surfensoul.nl

Antwoord #19 September 03, 2004, 13:14:55
edit2Rapporteer  
nog een goede tip, raak je board niet kwijt.....
Je raakt je boartd nooit kwijt als je hem niet mee het water opneemt.
Het is tevens beter voor je vlieger om hem niet op te pompen!!!!
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #20 September 03, 2004, 16:46:26
edit2Rapporteer  
Wat is eigenlijk jouw punt harrynak gast?
dow-rhino2

Antwoord #21 September 05, 2004, 23:44:29
edit2Rapporteer  
dat je gewoon je board bij je moet houden:D
harrynak
Gast
Antwoord #22 September 06, 2004, 07:41:57
edit2Rapporteer  

ik geef antwoord op de vraag van sisirider, Tomislav.

"hoe kan het dat iemand z'n boardje kwijt raakt"

En beesMR, als je pech hebt wordt je kite al gespoeld voordat je gezien kunt hebben hoe ie op het water ligt. Maar daar kom je vanzelf wel eens achter als je met 6 bft op zee ligt

BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #23 September 06, 2004, 13:38:19
edit2Rapporteer  
Ja sorry hoor Harrynak, maar je klinkt als iemand die ervaring heeft in het verliezen van boards. En je zit het nog goed te praten ook, een board van tussen de 500 en 700 Eur verliezen. Als ik mijn board een keer verlies, bij 6Bft op zee or where-ever, ga ik nooit meer zonder leash op pad.
Sisi-rider is constructief bezig en geeft tips hoe je kunt voorkomen dat je je board kwijtraakt, en jij zit te verkondigen dat het een doodgewone zaak is...
Dus als je zo vaak gespoeld wordt, andere spot opzoeken, doe ik ook...
harrynak
Gast
Antwoord #24 September 06, 2004, 14:18:19
edit2Rapporteer  

ik ben mijn board nog nooit (echt) kwijtgeraakt. 2x heb ik een beroep op een medekiter moeten doen om mijn board naar de kant te brengen, en 2x was dat omdat een golf mijn kite meteen na het neerkomen ruineerde.

Dus als iemand vraagt hoe het mogelijk is dat iemand z'n board kwijt raakt wil ik dat best vertellen.

Als jij daar een probleem mee hebt moet je dat gewoon ff melden, dan geef ik ff door aan Sisi rider (die tenslotte de vraag stelde) dat ik geen antwoord mag geven omdat jij er een probleem van maakt.

king-of-the-lake....!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.