Lesgeven in Kitesurfen

mijngatindelucht

Berichten: 408
September 03, 2004, 22:52:45
edit2Rapporteer  

Wie heeft ervaring met lesgeven in het buitenland en kan deze vragen beantwoorden:

1 Welk niveau en/of diploma's worden gevraagd?
2 Op welke locatie raad je aan les te geven en bij welke school?
3 Hoeveel betaald het en kun je daarvan rondkomen?
4 In welke periode is het?
5 Welk contact heb je waar ik gebruik van kan maken?

Hieraan gerelateerde informatie is natuurlijk ook van harte welkom!


KiteBoedha

Berichten: 133
Antwoord #1 September 03, 2004, 23:33:29
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf geen ervaringen met het geven van les in het buitenland maar heb geef zelf in Nederland les. Ik heb een IKO cursus gevolgd en daardoor ook toegang tot het leraren gedeelte van hun site.

Daar staan werkelijk waar enorm veel oproepen voor iko gecertificeerde leraren op vrijwel elke locatie in de wereld van belgie tot brazilie en van engeland tot thailand... vaak gaat het om seizoen werk, maar soms ook voor echt lange periode (jaar ).

Voordeel van het iko is dat het inderdaad wereld wijd wordt geaccepteerd en er inmiddels veel scholen (vooral de grote) iko als standaard hanteren.  Op de vragen wat het betaald kan ik je helaas geen antwoord geven, en of je daarvan rond kunt komen al helemaal niet. Je moet het denk zien als een leuke ervaring, veel kunnen kiten en misschien nog wat overhouden ook.

Succes Heiko Wink
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #2 September 04, 2004, 14:00:16
edit2Rapporteer  
Bedankt! Het is wel zo dat ik al een aantal negatieve geluiden heb opgevangen over de kwaliteit van het IKO. Daarnaast is het volgens mij een aardige investering (weet jij hoeveel precies?). Ik doe het idd voor de ervaring, maar wil wel ongeveer kiet spelen. Iemand anders nog meer tips?
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #3 September 04, 2004, 15:51:24
edit2Rapporteer  
Heb wel een aantal tips maar spreek je wel op de  BBQ.
dow-rhino2

Berichten: 174
Antwoord #4 September 05, 2004, 23:33:45
edit2Rapporteer  
hoi
ik heb zelf nog geen ervaring maar veel vrienden van me wel en ga volgende zomervakantie hoogst waarschijnlijk lesgeven in rhodos griekenland en fuerteventura.
in het buitenland is het erg verschillend wat voor diplomas je moet hebben. zo moet je in hawaii ehbo vaarbewijs en iko 1 2 enz enz hebben en ik rhodos griekenland hoef je helemaal niets te hebben en in fuerteventura ook niet.
verder heb ik in griekenland gepraat met een bulgaar die al 2 jaar lang alleen maar lesgaf en op t strand zat.
hij was hier erg over te spreken had een mooi appartement in griekenland momenteel een huis in bulgarije wat hij verhuurde. een dikke mercedes en een crosbrommer in griekenland en had genoeg geld om te eten te drinken uit te gaan en zichzelf te verzorgen.
je word zeker niet rijk van lesgeven maar ik weet vanuit griekenland dat je geloof ik ongeveer 100 euro per week kreeg zowieso en een appartement en alles waar je les voor gaf kreeg je een klein beetje extra . verder moest je af en toe rescue diensten doen wat inhield op t strand kletsen en af en toe iemand oppikken met de jetski.
verder heb je vaak veel voordelen als instructeur . de instructeurs op rhodos mochten gratis uit kregen vaak korting bij eettentjes enz enz enz.
noujah het is zeker de moeite van het proberen waard en als het je niet bevalt ben je zo weer thuis.

groeten dominique
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #5 September 06, 2004, 10:43:57
edit2Rapporteer  
migdl,

raad van een ouwe zak:

k'weet niet hoe oud je bent, of je een familie van lesgeven moet verzorgen e.d. maar als je de kans hebt om in het buitenland iets te kunnen doen (ook buiten kiteles geven) doe dat in ieder geval. Je
krijgt er driedubbel van terug.  Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.