Patserig tegen Beginnelingen

Petteflat

Antwoord #25 September 08, 2004, 21:18:45
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom iedereen die kite zo nodig op 12 uur moet parkeren! @#$$#$#% Hou dat ding toch laag!!

Inderdaad! En als je er dan wat van 'zegt' krijg je een grote bek van die patserige beginners :-X. Vind dat alle kitescholen dit als les 1 in het programma moeten stoppen. En ook les 2, 3, 4, 5 en 6  Smiley
Joost

Antwoord #26 September 08, 2004, 22:08:33
edit2Rapporteer  
Wel lachuh hoe dat zo besproken word. Was dus met vrienden op vakantie en een vriend van me praat lekker in zijn slaap. Op een mooie praatavond van hem. Zei hij jawel KITES LAAG KITES LAAG. Hoezo dat werkt.  ;D
~Dirk~

Antwoord #27 September 09, 2004, 09:01:04
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom iedereen die kite zo nodig op 12 uur moet parkeren! @#$$#$#% Hou dat ding toch laag!!

Inderdaad! En als je er dan wat van 'zegt' krijg je een grote bek van die patserige beginners :-X. Vind dat alle kitescholen dit als les 1 in het programma moeten stoppen. En ook les 2, 3, 4, 5 en 6  Smiley

Ja, dat is een goed idee zeg, iedere beginner z'n kite laag houden, dat schept ruimte  ???
kentyman

Antwoord #28 September 09, 2004, 09:56:44
edit2Rapporteer  
is 't niet handiger om je kite laag te houden als er iemand boven je langs vaart, en je kite hoog te houden als er iemand onder je langs vaart?
walker

Antwoord #29 September 09, 2004, 11:57:22
edit2Rapporteer  
Ik ben nou vier keer op het autostrand geweest, ik neem aan op drukke dagen, elke keer ongeveer 100 tot 150 kites op en om het water.
Nog nooit last gehad van iemand, niet van klassen, niet van pro's en niet van beginners.
Ik rij gewoon 1 tot 1,5 km het strand op en sta alleen te klooien met alle ruimte.
websurfman
Gast
Antwoord #30 September 09, 2004, 16:49:24
edit2Rapporteer  
Ik vind het helemaal  niet erg als iemand me op een fout wijst, graag zelfs. Alleen beetje jammer dat sommige het niet bij opbouwende kritiek houden maar meteen als een geirriteerde aap gaan staan schreeuwen en bleren! Doe gewoon relaxt, heb je veel meer aan!
kite junk
Gast
Antwoord #31 September 09, 2004, 18:14:20
edit2Rapporteer  
Ik ben nou vier keer op het autostrand geweest, ik neem aan op drukke dagen, elke keer ongeveer 100 tot 150 kites op en om het water.
Nog nooit last gehad van iemand, niet van klassen, niet van pro's en niet van beginners.
Ik rij gewoon 1 tot 1,5 km het strand op en sta alleen te klooien met alle ruimte.

Ga je dat straks ook lopend doen ????  als je je auto fijn 500 mtr voor het strand kan parkeren,   ik niet
aller-aller
Gast
Antwoord #32 September 10, 2004, 11:53:54
edit2Rapporteer  
tja... niet zo'n goed idee... kan iemand mij vertellen hoe je dat dan met je spullen doet? niet bang dat er wat gejat wordt?
kentyman

Antwoord #33 September 10, 2004, 12:45:12
edit2Rapporteer  
gewoon alleen meenemen waar je mee gaat varen...
dus als je dan een andere kite nodig hebt dan kun je weer een paar km gaan lopen.. AARGH!

een fiets-taxi zou straks goud geld kunnen verdienen op autoplaya denk ik..
walker

Antwoord #34 September 10, 2004, 13:48:39
edit2Rapporteer  
Citaat
Ga je dat straks ook lopend doen ????  als je je auto fijn 500 mtr voor het strand kan parkeren,   ik niet

Ja zekers ga ik dat doen, 500 meter lopen, wat is dat nou??? En dan lekker alle ruimte voor mij alleen of delen met een paar man die ook dat stukje ff gelopen hebben. Kom op zeg 500 m dat is 10 minuten en dan de rest van de dag een van de meest relaxte spots ter beschikking met alle ruimte.

Ik vind het prima dat jullie liever niet lopen, des te meer space er voor mij is. (Ben wel bereid deze te delen hoor :Smiley)
www.surfensoul.nl

Antwoord #35 September 10, 2004, 13:52:13
edit2Rapporteer  
Citaat

Ja zekers ga ik dat doen, 500 meter lopen, wat is dat nou??? En dan lekker alle ruimte voor mij alleen of delen met een paar man die ook dat stukje ff gelopen hebben. Kom op zeg 500 m dat is 10 minuten en dan de rest van de dag een van de meest relaxte spots ter beschikking met alle ruimte.

Ik vind het prima dat jullie liever niet lopen, des te meer space er voor mij is. (Ben wel bereid deze te delen hoor :Smiley)

Ik hoop dat 500meter lopen  en dat 2 keer en als je iets vergeten bent 4 keer en als je moet ombouwen en een andere kite moet hebben 6 keer, het strand een stuk rustiger maakt.
walker

Antwoord #36 September 10, 2004, 13:57:06
edit2Rapporteer  
Hahahaha, dus geheugen trainen, en mijn voordeel is dat meestal vrouwtje en kids ook meegaan, dragen kunnen ze helaas nog niets maar op de spullen passen als de beste. Kreeg de laatste keer mijn board met moeite terug van mijn zoontje van twee en een half. :Smiley
JeroenJ
Gast
Antwoord #37 September 11, 2004, 17:57:22
edit2Rapporteer  
He misschien vraag ik nu iets heel stoms, maar ik heb les gehad bij kitesurfschool in oostvoorne, en daar leren ze toch echt dat je de kite, als je niks doet zeg maar op 12 uur moet houden. Waar moet het anders als je nog wat aan het oefenen bent?
Yannick

Antwoord #38 September 11, 2004, 18:27:16
edit2Rapporteer  
laag houden richting het water is toch het veiligst? ten eerste is je kite laag, een windvlaag tild je niet gelijk het strand op!! daarnaast richting het water. . . wordt je niet over het strand geslingerd maar richting water. ben je eenmaal OP het water, is het helemaal niet nuttig je kite omhoog te doen (tenzij je springt  :Smiley) want, dan ga je toch alleen maar HARDER. . .

tipje, het is toch logisch als 2 kiters kruisen, dat de kiter het hoogst aan de wind zijn kite hoger doet (dus niet gelijk op 12 uur. . .) dan degene die lager aan de wind is. . . als je dat volgt heb je toch geen problemes?
mijngatindelucht

Antwoord #39 September 11, 2004, 18:43:01
edit2Rapporteer  
Wat een geouwehoer allemaal! Als je leert kiten heb je de grootst mogelijke moeite om die kite alleen al normaal boven je te houden! Laat staan dat je om je heen moet gaan kijken of er niet toevallig een andere kiter je wilt passeren! Kortom:

Kiters die de waterstart oefenen en de kite op 12 houden...zeg niks en vaar er in een grote boog om heen!
Kiters die een stukje kunnen varen en de kite op 12 houden...schreeuw wat en leg later uit wat ze beter kunnen doen!

Dus voor beginners: zodra je je kite een beetje onder controle hebt en je kunt wat varen let dan op! Zelf heb ik gemerkt niet altijd achterom te kijken bij het keren en ook kost het ff wat tijd voordat je door hebt waar je je kite nu het makkelijkst kunt houden bij passage. De stap na de eerste meters is dus leren rekening met anderen te houden...daarna kun je weer je eigen techniek gaan verbeteren. Wel zo veilig!

dow-rhino2

Antwoord #40 September 12, 2004, 01:24:55
edit2Rapporteer  
wtf ik ben iets kwijt wat men de surfsoul noemt wat zijn jullie allemaal voor gefrustreerde mannetjes achter jullie computertjes die naar mijn idee absoluut geen gevoel van groepsverband vriendschap en lekker beulen kennen. ga me niet vertellen dat dat nu niet meer mogelijk is want hoe doen alle kiters dat dan die nog wel plezier hebben. heb je problemen met de drukte stop met de sport graag weer meer ruimte op t water. problemen met lessers verhuis naar een ver land enz enz enz. niet zeuren kiten.
beast
Gast
Antwoord #41 September 12, 2004, 17:41:59
edit2Rapporteer  
Nederland heeft echt wel meerdere goede spots om te kiten en de zee is groot genoeg voor iedereen. Ikzelf surf vaak op het autoplaya en dan ga je ook door een zee van noobs en lessende figuren. Maar als je dan echt zo'n crack bent dan vaar je toch een stuk verder.

Maar vaak zijn het de gasten die het zelf niet kunnen die neerkijken op beginners en lopen te irriteren. Dus de cracks kijken niet neer op beginners, het zijn de wannabee cracks.

Houston
Gast
Antwoord #42 September 13, 2004, 21:57:35
edit2Rapporteer  

En dat heeft dus gewoon niet iedereen door Shocked
Sommigen zie je gewoon denken : " Goed he, dat ik die kite zo netjes weet stil te houden zodat je erlangs kan". Dat zo'n ding lastig te passeren is op 30m hoogte beseffen ze niet..
Dat soort mensen aanspreken op het strand werkt beter dan stijfvloeken..
Ro
Gast
Antwoord #43 September 14, 2004, 15:56:16
edit2Rapporteer  
..ok die bezorgdheid van de ervaren kiter is best een goed punt, maar laten we even niet vergeten dat ook de (zeer) ervaren kiters regelmatig te dicht langs het strand en medekiters varen
..want dat staat zo stoer..

Beginners: regels goed aanleren en aan houden en even nadenken voordat je iets doet
Gevorderden: Uitleggen als het fout gaat (of dreigt te gaan) en de beginners de ruimte geven.

..dus
KiteDemon

Antwoord #44 September 14, 2004, 16:22:01
edit2Rapporteer  
Jongens....zondag lekker gevaren bij autoplaya. Lekker langs elkaar scheuren, mega hoog gehangen (niemand in zijn nek gesprongen) en we zaten toch wel aardig dicht opelkaar. Kortom; niks aan de hand, alleen lachende gezichten en geen irritatie ondanks dat we toch weer met zijn allen aardig op een kluitje aan het varen waren.
Nu kunnen jullie je wel voorstellen dat als er 1 iemand midden in het veld met zijn kite op 12 staat de rest dus aardig wordt verstoord. Iedereen zal moeten wijken om ongelukken te voorkomen.
Dus ben je nog in het beginstadium, zoek dan zelf de ruimte op.
Dit zijn trouwens ook geen argumenten om iemand gelijk de huid vol te schelden.
Maar ik kan me goed voorstellen dat als playa helemaal vol staat met lessers en beginners, de irritaties hoog oplopen.
Daarom mijd ik die dagen ook op playa want er zijn spots te over voor de gevorderden. Maar zondag was een uitzondering. Dus weer ouderwets 200% pure fun. (geen lessers en beginners) Wat een verademing!
~Dirk~

Antwoord #45 September 14, 2004, 16:31:39
edit2Rapporteer  
XFer, daar is geen woord van gelogen
barry95
Gast
Antwoord #46 September 14, 2004, 16:55:56
edit2Rapporteer  
is 't niet handiger om je kite laag te houden als er iemand boven je langs vaart, en je kite hoog te houden als er iemand onder je langs vaart?
Dat komt omdat door sommige scholen wprdt geleerd dat dat de veiligste plaats voor je kite is en je 'm daar naar toe moet brengen....

Als beginner waardeer ik overigens elke tip die tot beter en veiliger varen leidt...!! 8)
KiteDemon

Antwoord #47 September 14, 2004, 18:53:04
edit2Rapporteer  
Dat komt omdat door sommige scholen wprdt geleerd dat dat de veiligste plaats voor je kite is en je 'm daar naar toe moet brengen....

Als beginner waardeer ik overigens elke tip die tot beter en veiliger varen leidt...!! 8)

Dat is de enige manier om langs elkaar te kunnen varen. Zodra je ziet dat je de koers van een andere kiter gaat kruizen dan laat je je kite zakken als je er downwind langs gaat. De ervaren jongens zetten hun kite automatisch wat hoger om je te kunnen laten passeren.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.