Ik heb een RRD type 5 13 meter 2003 gehad. Is een goeie kite. Goed afgewerkt en zeker te gebruiken voor een beginner. Ik heb mijn RRD in mei verkocht omdat ik een kompleet setje aero2 kocht (10/14/18). Ik vind de aero2 wat stabieler maar wel wat weinig depower.
Waar je voor moet opletten is de schroefdop op de ontluchting van de leading edge (kan een beetje lekken). Verder een robuste kite.
Ik heb afgelopen zaterdag een RRD de lucht in geholpen. Ik kan me vergissen maar is een RRD niet een heel stuk zwaarder dan bijvoorbeeld een North van ongeveer dezelfde maat?
Kite voelde wel heel solide aan en stond ook super stabiel in de lucht.
Als 'ie inderdaad een stuk zwaarder is, krig je dan geen problemen in het low end?
Ik heb zelf ook een rrd type 5 en vind het een fijne kite, ook de afwerking is goed en met de low-end is niks mis (toen bijna iedereen met een 16 aan het varen was kon ik al goed varen met mijn 13 (73kg)) En wat ze al zeggen het is een hele stabiele kite met veel depower, dus goeie beginnerskite.
Ok Bedankt allemaal. Ik heb de rrd gekocht. zag er nog erg goed uit (was ook nog maar een jaartje oud) Nu nog even op zoek naar een leuk bidirectional board. Bedankt voor de goede tips