Wie kan mij helpen aan een kitesetje?

Martine
Gast
September 26, 2004, 20:18:32
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik ben gruwelijk op zoek naar een eigen set. Ben het beu om aan de kant te staan kijken,naar de verhalen te luisteren en huren vind ik echt wel te duur. Ik ben 1m74 en weeg 63kg. Met welke maten kan ik dan het beste beginnen? Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes Martine
Freija
Gast
Antwoord #1 September 27, 2004, 22:49:08
edit2Rapporteer  
Hey Martine,

Laat je informeren bij een kiteschool, en neem eerst een les! Ik heb mee gedaan met een kitechicksweekend; erg nuttig & gezellig; zeker aan te raden.
Daarna weet je waarschijnlijk ook beter wat je nodig zult hebben; en kun je 2de hands gaan kijken!
Waar ben je van plan te gaan kiten??

Suzanne
Gast
Antwoord #2 September 28, 2004, 08:31:08
edit2Rapporteer  
Ik Kite nu bijna 2 jaar en weeg ongeveer hetzelfde als jouw. Ik vaar nu op een North boardje van 1.35 die super goed bevalt. Wil je bijna bij iedere wind kunnen varen dan is het super als je een 8 -12  en een 16 hebt maar dat is in één keer natuurlijk wel veel geld. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes en veel kite plezier,
Suzanne ;D ;D
Steph

Antwoord #3 September 28, 2004, 09:05:33
edit2Rapporteer  
Hoewel een 8, 12, 16 combo vaak genoemd wordt, is de 16 in de herfst niet echt nodig.
In het begin zal je willen gaan kiten met 'prettige' omstandigheden. Dus bft 4-5. Met dat soort wind zal je uitsluitend met je 12 kunnen. De kleinere kites (8 m2) zijn vaak erg snel en worden in hardere wind gebruikt, daar worden fouten dan ook harder afgestraft.

Je kunt ook kiezen voor een 10, 14 combo. Dan kan je met bft 5 met je 10 zonder al te veel problemen en genoeg power, en met minder wind met je 14.
Kies in ieder geval kites die lekker veel controle hebben en goed te depoweren zijn. Hetzelfde merk en type is ook wel een pre.

Maar het blijft persoonlijke keuze. Sommige mensen kopen gewoon een 8-10-12-14-16-20 setje Wink

Voor een board zie deze topic:
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=2;action=display;threadid=578;start=msg26154#msg26154
~Sjors RE-CO2

Antwoord #4 September 28, 2004, 09:25:03
edit2Rapporteer  
gebuik de zoekfunctie! en ga naar het 2e handsforum
Suzanne
Gast
Antwoord #5 September 28, 2004, 09:28:08
edit2Rapporteer  
Inderdaad dat setje heb ik ook. Helaas moet m'n 10 gerepareerd worden want die is zaterdag gesneuveld. Een 10  -  14 Setje kan natuurlijk ook maar als je er dan later nog één bij wilt dan kom je qua maten niet zo lekker uit ( is mijn mening natuurlijk) en een 8 is natuurlijk wel snel maar een 10 ook nog steeds. Wil je een groot depower hebben dan moet een kite met een 5de lijn nemen dat schijnt helemaal top te zijn. Helaas zelf geen ervaring mee.

Gewoon de maten kopen wat jouw een goed gevoel geef of toch 1 keer een setje huren zodat je met een windkracht 4-5 kan kijken welke maat voor jou goed is.
Kitebabe_89
Gast
Antwoord #6 September 28, 2004, 09:48:31
edit2Rapporteer  
veel mensen zeggen toch ook dat het makkelijker is om op een groter board te beginnen? 150cm... kan wel zijn.. maar ik maak me eerste meters op een Fanatic Sky Rider... 138...volgens mij(ja.. van me vriend)
En als kite.. ja.. ik zou wel een kite nemen.. waar je een foutje mee kan maken...   Torch is een goede kite.. en V4... Boxer...
Njah.. veel suc6  Grin
dow-rhino2

Antwoord #7 September 29, 2004, 21:26:59
edit2Rapporteer  
hey martine heb jij toevallig lesgehad bij harry vogelezang van een redelijk jonge jongen????

loki01
Gast
Antwoord #8 September 29, 2004, 22:27:35
edit2Rapporteer  
je kan altijd voor http://www.bestkiteboarding.com
dit zijn goedkope kites ze hebben nu een actie 2 kopen en krijg er 1 gratis

dan kan je voor 1500 euro een 8-12-16 combo kopen

of een 10-14 como en die andere via het het internet verkopen en samen met iemand kopen.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.