Welke trapezes zijn relaxed....

trettrettret

Berichten: 108
Juni 13, 2005, 12:17:20
edit2Rapporteer  
Ayo,

Ik kite nu al een tijdje met mn windsurf trapeze...maar aangezien ik wel het recht op kinderbijslag wil behouden heb ik besloten een andere trapeze te kopen.

Nu zijn er echt tig trapezes op de markt en ze zijn allemaal de beste, volgens de beschrijvingen en ja dan wordt de keuze lastig......

Ik kan nu nog niet echt extreem varen, maar dat wil ik straks wel. Wat voor een trapeze is dan relaxed?

En verder, wat is het verschil tussen heup en zit. Ik had laatst op oostvoorne van een gast gehoord, dat heup trapezes nog wel eens omhoog willen kruipen.
Toch lijkt me een heup iets bewegelijker als een zit.
Kan iemand me daar meer over vertellen?
Met wat voor trapezes varen jullie bijvoorbeeld? en hoe bevallen die?
aa-p n-oo-t kiten

Berichten: 161
Antwoord #1 Juni 13, 2005, 12:34:48
edit2Rapporteer  
Ga naar een shop, pas ze vervolgens met niet al te dikke kleren aan, en ga er ff lekker in hangen (kan bij de meeste shops wel). We zijn niet allemaal hetzelfde gebouwd, dus de een zweert bij dit, de ander bij dat.
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #2 Juni 13, 2005, 13:23:45
edit2Rapporteer  
Ga voor de Mystic darkrider, Heb deze zelf ook ben er erg tevreden over. Goede pad voor je haak goede rugsteun zit gewoon uiterst comfortabel. Verschil tussen een Waist en Seat (Heup en zit trapeze) dat een je bij een heup trapeze geen bandjes om je benen hebt die de trapze omlaag houden, Maar al koop jij een goed passende heup trapeze blijft deze net zo goed zitten als een seat!
Beul
Gast
Antwoord #3 Juni 13, 2005, 13:35:14
edit2Rapporteer  
De Mystic Drakrider is idd een top trapeze, ik heb snel last van mijn rug met kiten maar met de Drakrider helemaal geen last.
Sock

Berichten: 100
Antwoord #4 Juni 13, 2005, 13:42:04
edit2Rapporteer  
De Pat Love Kitewire waist trapeze. Veruit de beste op de markt. Schuift nooit omhoog, incl. kite knife en heeft padding achter de spreaderbar, dus hij drukt ook niet op je buik. Check www.fightfish.nl voor prijzen.
kiteron

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #5 Juni 13, 2005, 14:31:15
edit2Rapporteer  
Houd ook in het oog of je gebruik wilt maken van een drijf- / impactvest.
Die gaan niet samen met een heuptrapeze, wel met een zittrapeze.
Daarentegen zijn er ook vestjes te krijgen met geintegreerde trapeze...
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #6 Juni 13, 2005, 14:32:18
edit2Rapporteer  
Ik zweer ook bij de Darkrider. Heb ook de tabu van Dakine geprobeerd, maar vond die, ondanks goede verhalen, veel minder dan de darkrider. Iets goedkoper en ook prima is de kitewaist van prolimit.
Ik heb geen ervaring met de Warrior van Mystic, maar die schijnt ook erg goed te zijn. Hoewel niemand me kan uitleggen wat het verschil met de darkrider is...
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #7 Juni 13, 2005, 14:51:33
edit2Rapporteer  
Het grote verschil tussen een heup en zit trapeze zit hem in de ligging van je zwaartepunt.
Bij een Heuptrapeze heb je veel meer vrijheid en kun je in de lucht ook je lichaam makkelijker in de richting sturen die jij in wilt. Een zit trapreze heb ik minder ervaring mee, maar de keren dat ik er mee gesprongen heb vond ik het maar al te eng gezien het feit dat je zelf een stuk moeilijker in de richting kan plaatsen waar je heen wilt. Daarom raad ik iedereen een heuptrapeze aan. Maar zoals al geschreven is, een heuptrapeze kan de neiging hebben omhoog te kruipen. Dus pas hem eerst in de winkel en probeer anders van vrienden of vraag iemand op het strand of je eens een andere trapeze mag proberen.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #8 Juni 13, 2005, 17:54:21
edit2Rapporteer  
Hey Jelke's alles flex.
Ik denk idd dat je voor de heup moet gaan.  ;D
Een zit is relaxeter om mee te cruisen en racen, wil je airborn dan wil je ook bewegingsvrijheid,
en dan kom je al weer snel bij een heup uit.
Ze zijn overigens ook makkelijker aan en uit te trekken dan zo'n luier...(en het oog wil ook wat)   ;D  ;D

Aloha Wouter
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #9 Juni 13, 2005, 17:58:08
edit2Rapporteer  
hoop trapezes goed enige waar je op moet letten
1. lekker zitten(goeie steun)
2. liever niet een gesp die je elke keer aan moet strappen zeg maar. slijt namelijk snel.
3. indien je HPleash gebruikt goeie bevestiging daarvoor.

succes
skyrider 138
Gast
Antwoord #10 Juni 13, 2005, 18:08:03
edit2Rapporteer  
naish waist !!! toppertje. lekker breed. lekker veel steun.. Heb in het begin wel getwijfeld omdat dan je kite meer boven je hangt dan als je al kan varen, nu wil ik nix anders meer !!!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #11 Juni 13, 2005, 18:36:19
edit2Rapporteer  
ik heb nog niemand over de north air styler met air back gehoord dus zal ik het maar ff posten.
probeer gewoon ff een darkrider en een north air back en voel het verschil!
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #12 Juni 13, 2005, 19:00:09
edit2Rapporteer  
Heb ook airstyler....TOP...gewoon een beetje opblazen met je mond! Ideaal
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #13 Juni 13, 2005, 19:33:45
edit2Rapporteer  
Heup: Mystic Warrior
Seat: Dakine Fusion

top Grin
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #14 Juni 13, 2005, 19:41:59
edit2Rapporteer  
Tom, weet jij het verschil tussen de warrior en de dark rider?
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #15 Juni 13, 2005, 20:26:19
edit2Rapporteer  
Persoonlijk!

ga naar een shop en ga in een paar hangen... weet je het vanzelf!
Darkwing
Gast
Antwoord #16 Juni 13, 2005, 20:42:39
edit2Rapporteer  
Tom, weet jij het verschil tussen de warrior en de dark rider?

Daar ben ik ook wel benieuwt naar ja.

Ik heb de Mystic Warrior, en ben er heel erg tevreden over!! zit top!!
THEGREEN

Berichten: 683
Antwoord #17 Juni 13, 2005, 22:27:32
edit2Rapporteer  
Ik heb dakine heup trapeze, schuift niet, eerst was het wel ff wennen trouwens, ik was met windsurfen een zittrapeze gewend en nu gebruik ik hem zelfs ook met windsurfen..
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #18 Juni 13, 2005, 22:27:57
edit2Rapporteer  
Tom, weet jij het verschil tussen de warrior en de dark rider?

Warrior is een iets luxere versie, Past zich beter aan naar jou lichaam alleen het foam aan de binnekant is anders voor de rest verschild het niet zoveel. Maar ik zou wel gaan voor de warrior!
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #19 Juni 14, 2005, 13:34:05
edit2Rapporteer  
Heb zelf een dakine tabu. zit opzich wel lekker, alleen vervelend dat men bar soms boven die band uitkomt en tegen men buik drukt. ook is dat handvat achterop er al  voor 80% vanaf gescheurd. beetje jammer.
trettrettret

Berichten: 108
Antwoord #20 Juni 15, 2005, 10:25:47
edit2Rapporteer  
Woow goeie tips!!!

ik ga snel proberen bij een winkel....
Zon heup lijkt me idd relaxter als zon luier. Heb nu een luier van het windsurfen maar dat lijkt me niet echt gezond. Zoals ik al eerder poste denk ik door die de bandjes van de trapeze het recht op kinderbijslag te verliezen aangezien er door die trapeze weel eens het een en ander knel komt te zitten.. :-X..
Ik ga idd zon darkryder of warrior meteen proberen. Maar zon north air styler lijkt me ook wel relaxed!!!!

Thanks en Aloha
matman

Berichten: 95
Antwoord #21 Juli 14, 2005, 09:04:37
edit2Rapporteer  
Nog even een berichtje achteraan,

Voor lekker rakkies varen, freeride en ingehaakte sprongen zonder trixx is de  ThumpsUp DAKINE FUSION  ThumpsUp geweldig. Ik had een oude versleten Maui Magic Aviator seat, maar daar had ik letterlijk blauwe plekken van in mijn liezen van een hele dag kitesurfen. Maar met de Dakine Fusion geen probleem, de kracht komt namelijk volledig door een band onder je billetjes, ipv aan de banden rond je benen. Dus koop een Dakine fusion als je lekker relaxed wilt freeriden. En wil je unhooked handlepass kiteloop waveride etc... koop dan een goeie waist.

Dat is mijn conclusie. (tong_kitesmiley)
tom_beul
Gast
Antwoord #22 Juli 14, 2005, 09:56:29
edit2Rapporteer  
Lees de vraag nog eens goed en probeer dan inhoudelijk te reageren. Edit: Arjan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.