Beste kiters uit omgeving Groningen !
Voor een onderzoek gerelateerd aan de Universiteit van Wageningen het volgende: Graag zou ik jullie willen vragen een mede-kiter (ik dus!) te willen helpen in een onderzoek naar kitesurfen in Nederland. Ik bekijk de verschillen tussen het beleid en de regels van kitesurfen op bepaalde spots enerzijds en de percepties en meningen van kiters hierover anderzijds. (Met het oogpunt op verbetering voor ons natuurlijk!)
Jullie zouden me ontzettend helpen door je mening over (één, twee of alle van) de volgende kwesties te geven:
- Het beleid van kracht op jouw spot(s): wie bepaalt de regels en hoe worden ze gecommuniceerd? Zijn de regels in jouw ogen terecht of onterecht en hoezo?
- Wat is jouw perceptie van de schadelijke gevolgen aan de natuur welke kitesurfen volgens sommige instanties met zich meebrengt?
- Hoe denk je dat andere recreanten kitesurfen op jouw spot ervaren: vinden ze het hinderlijk of juist mooi en spectaculair om te zien?
- In welk opzicht kan het beleid naar jouw mening verbeterd worden: denk aan regels, kitezones, of bijvoorbeeld faciliteiten.
Graag ook even vermelden over welke specifieke spot(s) je mening gegeven is! Gegeven antwoorden zal ik meenemen in gesprekken met overheidsinstellingen en landeigenaren in de hoop een rapport af te kunnen leveren welke aanbevelingen en suggesties zal bevatten om kitesurfend Nederland nog mooier te maken. Je kan gewoon in het forum reageren of door een mailtje te sturen naar
timo.derriks@wur.nl wanneer je liever anoniem wilt blijven.
Ik hoop echt op (een paar) reacties want anders kan ik het onderzoek net zo goed laten varen! Kortom, graag even je mening te uiten voor een goed doel, toch?!
Alvast bedankt voor de moeite! Voor verdere vragen en opmerkingen kunnen jullie me natuurlijk ook op bovenstaand email adres bereiken.
Veel wind gewenst de komende tijd! Gr’s Timo