Iemand ervaring met kopen F-one Bandits bij Maarten?

pigs

Geen avatar

Berichten: 74
Februari 15, 2008, 02:54:41
edit2Rapporteer  
Mede kiters,

Je kan kites bij hem bestellen en worden dan naar Nederland gestuurd en ze zijn vervolgens af te halen bij familie waar je ze ook moet betalen. Iemand ervaring??

Is echt een super aanbieding...zie advertentie
Oh ja en heeft iemand een idee over de garantie, gewoon in Nederland bij de importeur garantie?
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dbandit+fone+marktplaats%26btnG%3DZoeken%26meta%3D&url=http%3A//watersport.marktplaats.nl/kitesurfen/144075107-nieuwe-f-one-bandit-kite-te-koop-2008.html%3Fxref%3D1

Groet,

Pigs
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #1 Februari 15, 2008, 03:03:24
edit2Rapporteer  
De Importeur ziet je aankomen.... Rolf regelt garanties altijd heel netjes maar je kan het echt niet aan je dealers verkopen als je dit ondersteunt met service.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Februari 15, 2008, 03:03:29
edit2Rapporteer  
Het was mij ook al opgevallen. De prijzen zijn echt extreem laag. Zelfs van der Berg kan hier niet aan tippen.

Wat ik echter niet snap is dat hij beweert dat je een jaar garantie hebt. Wat je beter kunt doen is een mailtje sturen naar Rolf Kozian, de importeur van F-one of dat wel zo is.

Ik heb een Bandit en toevallig heb ik mijn garantie nodig gehad. Had ik die niet gehad dan was ik nu mooi financieel de l#l
bandito

Berichten: 253
Antwoord #3 Februari 15, 2008, 03:09:55
edit2Rapporteer  
heey jonge ik heb zelf goed contact met rolf
die jongen is een bedrieger en bied GEEN garantie hij liegt je voor
ga hier niet op in
ga lekker naar vd berg  goede service en cker van garantie

groeten
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Februari 15, 2008, 03:14:55
edit2Rapporteer  
...of naar kiteboardshop.com (in Hoek van Holland), xwatersport.com, enz enz. Zolang het maar in NL is en op de site van F-one staat als dealer loop je nooit risico.

Je hebt overigens een pb van me, maar na het antwoord van Beach is het denk ik niet meer nodig.  ThumpsUp
marky1234

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #5 Februari 15, 2008, 04:00:09
edit2Rapporteer  
hmm , ik had zelf ook al plannen om bij Maarten te kopen, begin nu wel te twijfelen.hmm YeSS
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Februari 15, 2008, 04:01:35
edit2Rapporteer  
Altijd twijfelen als iets te mooi om waar te zijn lijkt.  Grin
Gemiddeld krijg je zo'n 10 a 20% korting bij de Nederlandse shops. Dit is wel heel erg veel.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #7 Februari 15, 2008, 04:16:29
edit2Rapporteer  
Ik zie geen problemen om bij hem een kite te kopen, geloof alleen niet in die garantie. Maar voor die prijs maakt dat ook niet uit.

Gewoon ophalen en contact afrekenen voor de prijs van een 2de hands kite.
Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #8 Februari 15, 2008, 04:44:18
edit2Rapporteer  
Maar hoe komt die Maarten aan zijn kites ?

Ik heb zelf ooit een nieuw kite gekocht via marktplaats tegen de helft van de nieuwprijs en een paar weken later zat ik bij de Politie, hij bleek gestolen te zijn.

De verkoper zij tegen mij dat hij de kite gekocht had en vervolgens een auto ongeluk heeft gehad en niet meer kon gaan kiten.

FF een lang verhaal kort, ik kreeg 600 euro boete wegens heling !!!!!!

Kortom, pas op ! Ik zeg niet dat het nu zo is maar .............
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #9 Februari 15, 2008, 04:58:37
edit2Rapporteer  
Ik vind het niet eens spot goedkoop , over 4 maand krijg je ze in NL ook wel voor die prijs. Die gast zit gewoon in een land waar de valuta gekoppeld is aan de dollar en werkt waarschijnlijk bij een f.one dealer of f.one kiteschool. Bij garantie... tja... terugsturen naar Vietnam ofzo. Das ff wat anders als terug sturen naar je shop of duitsland.
Ik kon de Bandit in kaapstad nog veel goedkoper krijgen.
marky1234

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #10 Februari 15, 2008, 05:02:28
edit2Rapporteer  
Ik had al wat heen en weer gemaild met Maarten, hij besteld ze in het buitenland, ik meen Zuid-Afrika. koopt ze daar dus veel goedkoper in. Waarom zou garantie trouwens een probleem zijn. Als je zelf op vakantie in Amerika een fototoestel koopt geldt de garantie eenmaal terug in NL toch gewoon. Enigste wat kan is dat een f-one dealer hier handelingskosten (opsturen kite naar reparateur etc, afhandelen garantiegeval met hoofdbureau etc) voor rekent. De garantie van een merk is tegenwoordig toch altijd wereldwijd!!
Nou, wil de ware jurist opstaan en het verlossende antwoord geven??
 Cool
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #11 Februari 15, 2008, 05:02:40
edit2Rapporteer  
Maar hoe komt die Maarten aan zijn kites ?

Ik heb zelf ooit een nieuw kite gekocht via marktplaats tegen de helft van de nieuwprijs en een paar weken later zat ik bij de Politie, hij bleek gestolen te zijn.

De verkoper zij tegen mij dat hij de kite gekocht had en vervolgens een auto ongeluk heeft gehad en niet meer kon gaan kiten.

FF een lang verhaal kort, ik kreeg 600 euro boete wegens heling !!!!!!

Kortom, pas op ! Ik zeg niet dat het nu zo is maar .............

Wat een verhaal! Hoe heeft de politie je gevonden? Was er een massale controle op het strand naar gestolen kites of had je je naam en adres achtergelaten bij de verkoop voor het geval dat de verkoper je nog eens kon bellen als hij weer een aanbieding had?
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #12 Februari 15, 2008, 05:07:47
edit2Rapporteer  
@marky1234 , ik vaar allang met fone en ik kan je vertellen dat als je iets kapot hebt bijna dezelfde dag
een vervangend deel kan ophalen. Iemand anders had de kite doormidden en kon een andere uitzoeken.
Als jij met je import kite komt betaal je misschien de handeling kosten en de importeur laat je lekker 3 a 4 week wachten op de reactie vanuit frankrijk.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Februari 15, 2008, 05:13:42
edit2Rapporteer  
er zijn geluiden over vroege productie batches van de bandits waar grote problemen mee zijn, die wil je niet, ook niet met zoveel korting.
maartenbandit

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #14 Februari 15, 2008, 08:44:46
edit2Rapporteer  
er zijn geluiden over vroege productie batches van de bandits waar grote problemen mee zijn, die wil je niet, ook niet met zoveel korting.

beste kiters
gelukkig werd ik er op gewezen dat er over mijn aanbieding gepraat werd op dit forum.
ik werk bij een kiteschool in het buitenland vandaar dat ik ze voor deze prijs aan kan bieden.
ik vind dat iedereen voor een goede prijs aan een kite moet kunnen komen en daar veel plezier mee moet hebben. en niet zoals de gierige kitesurfschop in nederland die er 1200 voor durven vragen, dat vind ik gewoon oplichten van mensen.
ze zijn dus niet gestolen ofzo en zit een mooi bonnetje bij met datum voor de garantie.
het klopt dat ze er niet heel blij mee zijn als er iets mee zou zijn dat je er in nederland mee naar een dealer gaat maar dat is omdat hun zoveel mogelijk geld uit proberen te persen en dat lopen ze dan mis. mochten er vragen over zijn hoor ik dat graag en zo alle indianen verhalen de wereld uit helpen..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Februari 15, 2008, 14:00:37
edit2Rapporteer  
Oh gelukkig het is dus niet zo! Dan heb ik me dat maar ingebeeld allemaal, en helemaal geen uit zichzelf losscheurende struts gezien bij een vroege revisie. Ik had natuurlijk wat zand in m'n oog. Succes met de business Maarten!

PS Ik ben ook blij om te horen dat de NL winkels zo veel mogelijk garantiegevallen willen om lekker geld uit te persen. Kunnen ze fijn een extra centje verdienen!
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #16 Februari 15, 2008, 15:38:18
edit2Rapporteer  
hoi

ik heb hier ook met Rolf over gebeld.
de kites zouden in egypte worden aangekocht bij een kiteshool maar hij kan nog altijd niks leveren wat Maarten ook verteld.
f-one zit er boven op omdat dit dumpingsprijzen zijn.
kites bij hem aangekocht vallen NIET ONDER GARANTIE bij f-one(zien ze via de serrienrs)
dus wees slim en koop bij hem geen kite want als je er een probleem mee hebt moet je Maarten in egypte gaan zoeken.
het is gewoon een bedrieger
voor meer info stuur me maar een pb
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Februari 15, 2008, 15:41:37
edit2Rapporteer  
Garantie is niet wereldwijd, je moet de kite opsturen naar het land waar je hem gekocht hebt. Heeft hier al een paar keer gestaan, van mensen die een kite via internet in Duitsland hadden gekocht.

Ander verhaal is als je op vakantie bent en je gear gaat dan kapot. Indien er een importeur in dat land is zal hij je vast wel helpen.

Maar idd. zoals Maarten zelf al aangeeft zal een NL importeur niet warmlopen voor een garantiegeval van een product wat in het buitenland gekocht is en/of voor een lagere prijs, van geen enkel merk.

Voor mensen weer gaan zeuren: dat is niet mijn mening, maar een feitelijke constatering!
maartenbandit

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #18 Februari 15, 2008, 15:44:28
edit2Rapporteer  
het klopt dat er de eerste serie problemen waren met de verbinding van de LE en struts. daar heb ik niks over gezecht ofzo, wel ff goed lezen....

maar de kites die ik verkoop zijn gewoon vers uit de fabriek de nieuwste versie met de dubbele verbinding van LE en struts enzo..
en met de garantie bedoel ik dat ze het niet leuk vinden als je naar hun toe komt met een kite die je daar niet hebt gekocht. als hun die garantie dan moeten regelen daar verdienen ze niks op. ze heben liever dat je de kite bij hun gekocht hebt enzo minimaal €500 op de inkoopprijs aan hun bestaald hebt. het is natuurlijk niet zo dat de kite beter word als je er meer voor betaald het blijft presies de deflde...
er werd gezegt dat f-one er niet blij mee is omdat dit dumping prijzen zijn.. je kan het ook omdraaien en zeggen dat de winkels de prijzen kunstmatig associaal hoog houden..
pigs

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #19 Februari 15, 2008, 16:39:16
edit2Rapporteer  
Maar goed heeft iemand uberhaupt kites besteld bij Maarten en deze ook ontvangen... Of zijn het alleen verhaaltjes van hem... Garantie zou dan een overweging zijn... Pigs
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #20 Februari 15, 2008, 16:57:48
edit2Rapporteer  
Ik zeg iedereen bestellen bij maarten en vervolgens lekker laten liggen die spullen bij zn pa&ma. Hij lult hier een beetje stom over marges van shops etc waar hij duidelijk geen reet van af weet.

F-one NL is zeker niet verplicht om garantie af te handelen. 100% zeker van niet.

En hoe doe je dat met belastingen Maarten? Doe je netjes de BTW afdragen? Importheffingen betalen? Niet echt over nagedacht....?

maartenbandit

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #21 Februari 15, 2008, 17:40:21
edit2Rapporteer  
wouter....
maak je geen zorgen over mij ik betaal netjes belasting en alles daar hoef jij je gelukkig niet druk over te maken...
p.s. ik weet genoeg van marges van de winkels.. ik heb geen personeel of gebouw dat mij geld kost
maar erg bedankt voor het opmerken en toevoegen van van deze informatie op het forum... vind het fijn dat er mensen mee proberen te denken..
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #22 Februari 15, 2008, 17:58:19
edit2Rapporteer  
eeuuuh wereldwijde garantie?
Als consument heb je een koopovereenkomst met de verkoper. Volgens Europese wetgeving moet je dus voor je garantie aankloppen bij de leverancier van het product. Niet de fabrikant of een andere shop dus. In die gevallen waar een fabrikant of een andere shop de garantie wel afhandeld heb je dus mazzel.
Wel even om een officiële aankoopnota vragen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Februari 15, 2008, 18:05:53
edit2Rapporteer  
Wouter is een zelfstandige die zijn broodwinning in gevaar ziet komen door internet winkeltjes zoals die van jou, Maarten. Uit ervaring weet ik dat hij sevice hoog in het vaandel heeft staan, en meer dan netjes zijn klanten helpt met garantiegevallen en andere problemen.  ThumpsUp

En hij heeft gelijk over die garantieafhandeling van F-one, zoals ik al eerder aangaf.
Idefixe was me net voor:

eeuuuh wereldwijde garantie?
Als consument heb je een koopovereenkomst met de verkoper. Volgens Europese wetgeving moet je dus voor je garantie aankloppen bij de leverancier van het product. Niet de fabrikant of een andere shop dus. In die gevallen waar een fabrikant of een andere shop de garantie wel afhandeld heb je dus mazzel.
Wel even om een officiële aankoopnota vragen

Het is een grote discussie op dit moment, I-winkels versus de gewone winkels. Niet alleen in het kiten, maar ook in electronica e.d. zie je dit soort dingen gebeuren. En als je dan wat hebt is het altijd lastig. Service verkopen ze er niet bij, maar dat is ook precies de korting die je krijgt.
Moet je wel eerlijk over zijn, ongeacht of het rechtvaardig is dat F-one in dit geval de mensen zou helpen of niet. Dat is hier nu niet de discussie.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #24 Februari 15, 2008, 18:24:26
edit2Rapporteer  
eeuuuh wereldwijde garantie?
Als consument heb je een koopovereenkomst met de verkoper. Volgens Europese wetgeving moet je dus voor je garantie aankloppen bij de leverancier van het product. Niet de fabrikant of een andere shop dus. In die gevallen waar een fabrikant of een andere shop de garantie wel afhandeld heb je dus mazzel.
Wel even om een officiële aankoopnota vragen
Onzin... je krijgt bij aankoop een serienr van je kite en die registreer je bij de fabriek en op dat moment begint je garantie te lopen. De fabrikant heeft de afhandelingen van garantiegevallen in veel gevallen afgestoten naar de winkels maar dat wil niet zeggen dat de fabrikant niet eindverantwoordelijke is!!!!!!

Het is dus niet zo dat je een kite in een winkel koopt en vervolgens gaat de winkel failliet en zou je dan kunnen fluiten naar je garantie  Roll Eyes

Ik snap het wel van de winkels maar het is gewoon een bangmakerij  loser

Mijn 1e kite had ik in een winkel gekocht en er zat 1 jaar fabrieksgarantie op.. Na 4 maanden heb ik de kite verkocht aan derde met de mededeling dat er nog 8 maanden garantie op de kite zat. Ik kreeg toen van de winkel te horen dat dat dus niet mogelijk was en ook niet de bedoeling was. Heb fabrikant gemaild en die zei dat het wel onder de garantie zou vallen en ze zouden vervolgens die shop in de gaten gaan houden.

Teamriders van F-one verkopen tenslotte ook de kites voor lage prijzen incl garantie omdat ze rechtstreeks in contact staan met de fabriek !!!!!! Ik zou daar dus eerder vertrouwen in hebben.. Het zijn dus korte lijnen en je hebt dan je spullen snel weer terug  ThumpsUp

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.