Iemand ervaring met kopen F-one Bandits bij Maarten?

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #25 Februari 15, 2008, 18:40:29
edit2Rapporteer  
Idefixe heeft wel gelijk dat de verkoper garantie moet bieden, een consument heeft nooit wat met de fabriek te maken.
Garantie apparaat valt bij verkoper, niet bij groothandel en niet bij fabrikant.
Als je problemen hebt met je nieuwe auto ga je ook niet naar de fabrikant tenslotte.

Neemt niet weg, als het honderden euro's scheelt kan garantie me geen flikker boeien. Toen ik vorig jaar rond dit tijdstip 16 Caution's importeerde voor 50% van nieuwprijs zat iederen ook te mekkere over garantie. Terwijl je voor het prijsverschil(450Eu. toen) je makkelijk je kite 4x kan laten repareren als je grote schade hebt. Overigens waren die kites die ik geimporteerd had gewoon verkoopt kites en geen afdankertjes of misproducties.Zijn heel wat mensen die daar plezier van hebben gehad.
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #26 Februari 15, 2008, 20:00:02
edit2Rapporteer  
Om als consument garantie te kunnen claimen moet je je melden bij de zakelijke verkopende partij tenzij anders is geregeld en aangeven door de producent.

Er zijn nml een aantal producenten die een werelwijde garantie bieden en na registratie van het produkt mag je je dus melden bij 1 van punten van de producent (vb. Sony)

Ik zou dus niet via Marktplaats een kite uit 2008 kopen. Het is gewoon zo dat je als koper dan nergens terecht kunt want is er is geen zakelijke verkopende partij (wel een particulier) en ook geen bonnetje. Heb je toevallig wel een bonnetje van een zakelijke verkopende partij (de school in Egypte bv.) ; nou heeeeeel veeeeel succes met opsturen en zo. Zou ik geen trek in hebben.

Dit is gewoon particuliere 2e hands markt handel. Indien Maarten heeeeeeeeeel veeeeeeel verkoopt en netjes opgeeft bij de belastingdienst dan krijgt hij vanzelf te maken met een inkomstenbelastingheffing à 42% (na aftrek van posten en kosten). En geloof mij ; volgens mij gaat hij dan met deze verkoopprijs financieel er op achter uit en dat wilt hij ook niet!

Tevens is er ook zoiets als importheffingen over de waarde als het vanbuiten EU komt. Ben benieuwd of hij die ook terugverdiend (als hij ze al betaald......)

Its a no go for me! Wel creatief maar financieel niet haalbaar.

 ThumpDown
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #27 Februari 15, 2008, 20:30:47
edit2Rapporteer  
Het garantie verhaal zoals door mij omschreven is dus de WETTELIJKE BEPALING zoals vastgelegd in het europese consumenten recht.
Hier staat dus in waar je als comsument recht ophebt.( en is dus geen onzin!!!! )
 Let op:
Het kan dus best wel zo zijn dat een fabrikant of bijv samenwerkende detallisten afspreken dat zij de garantie van elkaar overnemen of een andere regeling treffen ( ten gunste van de consument) dit is echter geen verplichting........
Buur

Berichten: 989
Antwoord #28 Februari 15, 2008, 21:18:34
edit2Rapporteer  
Als iemand een kite bij hem gaat kopen wil die dan even het serie nummer aan mij toezenden ???????????? dan kunnen dat soort fratsen niet meer uitgehaald worden... wordt die gast direct van uit f.one internationaal op een zwart lijstje gezet!!!!!

even een lading kites bestellen en laten liggen is ook een leuke haha...
Wat nog het leukste is... hij weet dat het hem problemen kan opleveren want niemand weet presies uit welk land de kites komen of waar hij werkt??? iemand informatie over maarten geef het even door aan mij of Rolf, ik heb al een paarkeer geprobeerd info over hem te krijgen... waar hij wekt of waar de kites vandaan komen... maar hij ontwijkt heel mooi altijd die vraag...
 
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #29 Februari 15, 2008, 21:21:23
edit2Rapporteer  
Het gaat mij niet om het feit dat dit concurrentie zou vormen voor mij of iets in die zin. Ik zal er geen boterham minder om eten :-)

Als je in Egypte of waar dan ook ter wereld zit en belastingen en valuta werken in je voordeel bij aanschaffen van gear dan zou ik dat zeker niet laten en wellicht kan je 1 of 2 vrienden daar ook nog leuk van laten meeprofiteren.

Waar ik mij over op kan winden is:

1.) het feit dat hij de locale dealers bijna beschuldigd van oplichterij omdat zij belachelijke marges zouden hebben op kites en dat hij de Robin Hood van het geheel is. Marges voor dealers zijn wanneer ze een beetje korting moeten weggeven gewoon bijzonder laag en financieel gewin kan niet de enige drijfveer zijn achter het hebben van een kiteshop. Zo vervelend dat deze gasten die met passie voor de sport bezig zijn keer op keer worden afgeschilderd als oplichters.

2.) Suggereert dat je met garantie geen probleem zou hebben wat impliceert dat je dus wel even gewoon zou kunnen melden bij F-one NL. De fabriek verwijst je namelijk naar de verkopende partij (een officiele dealer / importeur) wat geheel volgens de regels is.

3.) Ik zeker betwijfel of hij aan alle belastingverplichtingen voldoet die gelden hier in Nederland. Zoals Mazzomrx al aangeeft is dit hoogst onwaarschijnlijk. Als je als individuele consument een meevaller hebt omdat je zelf je kites elders heb gekocht en de mazzel heb dat je geen BTW en invoerrechten hoeft te betalen is dit mooi meegenomen voor deze persoon. Als je dit echter op grote schaal gaat doen en proberen zo winst te behalen ten koste van ondernemers die alles netjes volgens de regels doen dan vind ik dit regelrechte fraude.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Februari 15, 2008, 21:24:58
edit2Rapporteer  
van de andere kant gezien: het is een ieder vrij om goederen in te kopen en verhandelen. Het opleggen van eindprijzen aan de detaill handel en of het maken van onderlinge afspraken van (eind)prijzen voor de consument zijn verboden.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #31 Februari 15, 2008, 22:29:04
edit2Rapporteer  
Ik zou lekker bij die Maarten kopen...
Nieuwe kite voor 2ehandsprijzen.

Voor 400 euro minder wil ik best het risico lopen dat de garantie niet helemaal 100% is, vind dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je je garantie niet nodig gaat hebben!

Verder zal hij de kites gewoon via een achterdeurtje ergens bij de fabriek vandaan halen dus illegaal is hij in mijn ogen ook niet bezig.

En dat 10-15% korting veel moet zijn vind ik ook echt lariekoek, het is toch bizar dat je naar een winkel gaat om er vervolgens vanuit te gaan dat je sowieso korting krijgt? Zet dan die kites voor de prijs waarvoor ze weggaan op de site, transparantie van de martk heet zoiets...
Buur

Berichten: 989
Antwoord #32 Februari 15, 2008, 23:00:39
edit2Rapporteer  
De nederlander is gewent om te onderhandelen... als je een niet te onderhandelen prijs weergeeft dan is da klant niet blij...
Ik zou maar niet op deze wijze een kite kopen... Ik weet zeker dat de garantie van deze kites een vervelende staart krijgt.... en je weet nooit... wie zegt niet dat het kites zijn die door een fabriek van de hand worden gedaan vanwegen productie fouten... zit je lekker met een kite die niet goed vliegt, snel kapot gaat in tweeen scheurd. Het is een vreemd verhaal een heel vreemd verhaal...

F.one in nederland staat niet gerant voor garantie van in andere landen aangekochte producten, er wordt natuurlijk niet altijd moelijk overgedaan, daar hebben sommige mensen ervaring nee...
Maar met dit soord acties houd het snel op... een serie nummer is natuurlijk gewoon na te trekken... en mensen die via dit soort wegen kites kopen zullen denk ik van een koude kermis thuis komen...

Als er mensen zijn die op deze wijze al een kite bij Maarten hebben gekocht worden verzocht zich te melden (stuur even een PM).... dat kan eventueel in je eigen voordeel werken!!! 
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #33 Februari 15, 2008, 23:08:58
edit2Rapporteer  
Als een fabriek productiefout kites van de hand doet is het hele merk in mijn ogen fout bezig. Productiefouten moeten gewoon worden vernietigd, simpel.

Ik denk dat Maarten gewoon goedkoop een partij heeft gekocht en de winkels nu gaan roepen dat het allemaal fake is omdat ze hun eigen verkoopcijfers zien dalen en niet tegen de lage prijzen van Maarten opkunnen... Mijn mening

Ergens begrijpelijk, ergens is dit niet meer dan concurrentie maar als er iets niet is op de kitemarkt is het gezonde concurrentie (kartelvorming van hier tot aan hongkong)...

Ik wil hiermee niemand afvallen, maar ergens is Maarten gewoon legaal bezig en maakt heel wat mensen blij door tegen normale prijzen kites aan te bieden.
Buur

Berichten: 989
Antwoord #34 Februari 15, 2008, 23:30:06
edit2Rapporteer  
Ik ga er ook van uit dat de kites gewoon goed maar je hebt altijd verschillende producties volgens mij heb je nu al een 2de generatie  heeft er iemand al een keer zo'n kite via maarten in zijn handen gehad... dat vind ik veel belangrijker.
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #35 Februari 15, 2008, 23:52:29
edit2Rapporteer  
@ Buur. Ik snap dat je je opwindt over het feit van grijze import, maar wat is je recht? Als ik zelf een f-one in het buitenland koop en hij gaat kapot dan help je mij toch ook. Jij krijgt toch vanuit de fabriek geld voor een geholpen garantiegeval?

Het is niet voor niets dat er bijvoorbeeld in de autowereld zoveel mensen zelf gaan importeren en de eenwording van europa maakt dit ook mogelijk. Er is vrij verkeer van geld en goederen (dus ook kites) en dit heeft als gevolg dat importeurs en winkels hun strategie zullen moeten veranderen.

Ik weet de inside van het verhaal niet en of Maarten ze wellicht uit een vrachtwagen heeft gepikt, maar mijns inziens moet je niet boos worden op consumenten die de laagste prijs willen betalen en daardoor andere manieren gaan zoeken. Als je dat tegen probeert te gaan heb je straks Neelie Kroes aan de deur...... en dat moet je echt niet willen

Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #36 Februari 16, 2008, 00:03:07
edit2Rapporteer  
waar het op neer komt: we willen dat Maarten verteld wie hij is, waar hij woont en hoe hij aan de kites komt...


das toch niet zo moeilijk om te vertellen aan potentiele klanten maarten?
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #37 Februari 16, 2008, 00:06:17
edit2Rapporteer  
idd zodat de vrienden van JoopXL Maarten kunnen vereren met een bezoekje. Daarna worden de kites misschien wel een heel stuk duurder...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #38 Februari 16, 2008, 00:21:38
edit2Rapporteer  
Kijk het zou dus zo moeten zijn:
De ene shop heeft een een hele grote winkel, veel ( goed geschoold) personeel, een ruim assortiment van nevenproducten en service artikelen.
De andere shop bestaat uit een kantoortje ( zolderkamer met veel modern internet spul) en een grote houten schuur. Moeders doet het internet gebeuren en Pa staat in de schuur de verzendingen klaar te maken.
In Nederland werken de meeste shops volgens het eerste principe. In Duitsland ken ik persoonlijk een shop die werkt volgens het 2e principe.
Het moge duidelijk zijn dat de shops die werken volgens het 2e principe door de lagere kosten hun spullen goedkoper kunnen leveren.
Ikzelf heb tot nu toe met merk X ( de naam is ff niet interessant) gevaren. Alle vliegers netjes in een NL shop gekocht en die keren dat ik met garantie te maken heb gehad iedere keer ellende gehad. Het werd uiteindelijk wel netjes goed opgelost maar er was wel wat "strijd" voor nodig.
Voor de vliegers die Maarten verkoopt: Deze verkoop gaat dus duidelijk niet via de off. "kanalen" Je moet dus als koper goed opletten WAT je koopt. Aan de andere kant:
Alleen al de oproep om serienummers bekend te maken is voor mij het bewijs dat er hier sprake is van z.g. KARTEL vorming ( afspraken voor VASTE eind/ c.q. consument prijzen) Waarvoor wil je dan die serienummers weten?  Er is hier dus blijkbaar een leverancier die het met deze consument prijzen niet eens is?
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #39 Februari 16, 2008, 00:39:07
edit2Rapporteer  
@ Idefixe:
AMEN

En voor zover ik op school heb geleerd is kartelvorming bij de wet zo verboden als maar zijn kan omdat de "prijs van producten kunstmatig hoog gehouden wordt"... en je als consument vele malen duurder uit bent dan wanneer er sprake zou zijn van een normale markt  ThumpsUp
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #40 Februari 16, 2008, 00:46:49
edit2Rapporteer  
Wat een ophef weer om nix. Een paar keer per jaar zien we weer de zelfde discussie langs waaien, of shops te hoge prijzen zouden vragen of niet.

Ik wordt er een beetje moedeloos van zo langzamerhand. Als je denk dat je het beter en goedkoper kan: BEGIN DAN ZELF EEN SHOP!!!!!!!!

Als je je een beetje verder verdiept kom je tot de conclusie dat het geen vet pot is! De winkels verkopen niet voor nix altijd kleding en andere bij artikelen. Hier wordt de echte winst op gemaakt die er voor zorgt dat je shop rendabel is.

Als een winkel 400 a 500 euro marge pakt per kite moet ie er verdomd veel verkopen om er van te kunnen leven. Als de gemiddelde onkosten er af zijn (huur/hypotheek, loonkosten, belasting etc) en er 150 euro overblijft mag ie blij zijn.
Dan moet ie er dus 10 verkopen per maand om er een minimum loon aan over te houden!!!!

Om over alle andere onkosten maar te zwijgen.

Mocht er iemand zo gek zijn om een kite bij Maarten te kopen, koop je hem dus van een particulier. (geen poot om op te staan dus met garantie) En als je zelfs het bonnetje er bij zou krijgen van de locale shop in egypte wens ik je veel succes.

Goedkoop is nog al te vaak duurkoop.

justmy2thoughts

p.s. Als een shop zich niet aan de adviesprijzen houden en zouden gaan stunten kan de leverancier stoppen met leveren. Denk maar eens aan het AH / Pijnenburg verhaal. Dus veel meer dan 15 tot 20% zal niet openlijk gebeuren.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #41 Februari 16, 2008, 02:57:23
edit2Rapporteer  
Ik zeg iedereen bestellen bij maarten en vervolgens lekker laten liggen die spullen bij zn pa&ma. Hij lult hier een beetje stom over marges van shops etc waar hij duidelijk geen reet van af weet.

F-one NL is zeker niet verplicht om garantie af te handelen. 100% zeker van niet.

En hoe doe je dat met belastingen Maarten? Doe je netjes de BTW afdragen? Importheffingen betalen? Niet echt over nagedacht....?


geen woorden meer nodig.. Geen gefuck gewoon naar de shop
maartenbandit

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #42 Februari 16, 2008, 03:34:39
edit2Rapporteer  
Als iemand een kite bij hem gaat kopen wil die dan even het serie nummer aan mij toezenden ???????????? dan kunnen dat soort fratsen niet meer uitgehaald worden... wordt die gast direct van uit f.one internationaal op een zwart lijstje gezet!!!!!

even een lading kites bestellen en laten liggen is ook een leuke haha...
Wat nog het leukste is... hij weet dat het hem problemen kan opleveren want niemand weet presies uit welk land de kites komen of waar hij werkt??? iemand informatie over maarten geef het even door aan mij of Rolf, ik heb al een paarkeer geprobeerd info over hem te krijgen... waar hij wekt of waar de kites vandaan komen... maar hij ontwijkt heel mooi altijd die vraag...
 


het is begrijpelijk dat ze op deze manier hun monopoly positsie proberen te redden. beetje agresieve manier maar jammergenoeg voor hun doe ik het 100 % legaal...
ik ga niet aan de grote klok hangen waar ik ze vandaan heb, is ook verder niet van belang voor de gebruiker.
omdat er zoveel gezeur over de garantie is zal ik het bijstellen...
als iemand bij mij dan een kite koopt en er zou iets mee zijn, kan je die gewoon bij mij terug brengen en ik zal er zelf voor zorgen dat de garantie geregeld wordt!!!! dat zal volledig buiten foneNL omgaan dus daar over hoef ik ook geen reacties meer..
en hoef ook geen opmerkingen van dat ik ze dan niet terug zou nemen ofzo.....
hopelijk kan die zwartmakerij over mij dan nu gewoon stoppen want dat is totaale onzin.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #43 Februari 16, 2008, 03:37:59
edit2Rapporteer  
eeeuuhh Boefje, Schurk,

 ListenToMe  BANDIT !!!!

  Grin
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #44 Februari 16, 2008, 03:38:34
edit2Rapporteer  
De nederlander is gewent om te onderhandelen... als je een niet te onderhandelen prijs weergeeft dan is da klant niet blij... 
Nou deze nederlander heeft er ernstig hekel aan!
Geef mij dan maar die niet te onderhandelende EERLIJKE prijs weer.
(Los van dit hele topic)


p.s. Als een shop zich niet aan de adviesprijzen houden en zouden gaan stunten kan de leverancier stoppen met leveren. Denk maar eens aan het AH / Pijnenburg verhaal. Dus veel meer dan 15 tot 20% zal niet openlijk gebeuren.
En hoeveel kan er "dichterlijk" gebeuren?
Weet ik aan de hand van bovenstaande citaat ook waar ik aan toe ben.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #45 Februari 16, 2008, 03:38:35
edit2Rapporteer  
Bekijk het eens van de andere kant, zonder gasten als Maarten zouden de minder rijke kiters, vooral jonge gasten, geen geld hebben voor dit soort shit en hebben dit nu wel!

Verder is het niet meer dan fair aangezien er een dikke vette bullshit kartelvorming in Nederland hangt.. Zonder dit soort acties word je gedwongen je shit voor een veel te hoge prijs te halen bij een kiteshop hier in Nederland. Of is het allemaal puur toeval dat de grote merken bij de grotere winkels allemaal evenduur zijn?

Bovendien is garantie vaak alleen maar gezeik waar je uren tijd in moet steken, kan je beter je centen in je zak houden en als er wat stuk gaat zelf fixen. Over dingen als 'stel dat je kite doormidden gaat', dan is het gewoon een asociaal niksmerk! Wel in een paar jaar tijd van 2lijner naar 4 en 5 lijners met 100% depower, maar fatsoenlijk een kite in elkaar zetten kunnen ze nog steeds niet?

Tuurlijk niks voor de shops, maar life sux so live with it!

@ Lorenz,
Precies! Geef mij gewoon de absolute bodemprijs dan kan ik mooi van te voren checken waar ik m'n gear haal in plaats van dat ik alle shops af moet gaan en af moet gaan dingen, ben dikkedulle niet in Turkije een namaak Gucci riem aant kopen ofzo!
Zelfde als dat iemand laatst zei dat Flexifoil de adviesprijzen zo hoog heeft gemaakt zodat het lijkt alsof ze meer korting geven in de winkels en je ze eigenlijk dankbaar moet zijn?!  loser
hbari

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #46 Februari 16, 2008, 05:05:40
edit2Rapporteer  
Met al die uitgesproken reactie's over kartel vorming! kan er 1 iemand hier mij een duidelijke specificatie geven van kosten en toegevoegde waarde  (personeel, materiaal ,promotie vaste lasten etc.) voor 1 de fabrikant en 2 de leverancier (kleine winkel onderneming). Dit puur uit intresse om zo mogelijk tot een objectief oordeel te komen.

Los van het feit dat een ondernemer deze gevens niet zomaar op straat gooit denk ik niet dat je een zinnig antwoord kan geven zonder inzicht te hebben in de financiele huishouding van een specifieke kitesurf onderneming. ps. mevr. Kroes basseert haar rapporten ook niet op een avondje msnen Wink 

nogmaals puur uit intresse..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #47 Februari 16, 2008, 05:15:51
edit2Rapporteer  
het hangt van de omloopsnelheid, de courantheid van het product, en nog tig factoren af maar een markup (omslagf van inkoop bij fabrikant excl. BTW tot verkoopwaarde consument (incl BTW) van 3 tot 7 zie je gauw, in dit soort markten. Een voetbal schoen staat voor 8 euro op de kade en wordt verkocht boven de 100. Er zitten nog een paar partijen tussen die ruwweg allemaal 30% winst pakken, (distrbutie, transport)
Het zal me niet verbazen als een kite 40 tot 50% voor de winkelier oplevert, dus bv inkoop 500 excl BTW en consument 1000 incl BTW.
Maar een winkelier heeft heel veel kosten, een beetje pand kost al gauw 3000-4000 per maand, plus auto's personeel advertentie's, risico overstock, garantie etc.
Zoals Wouter al stelde, je begint dit soort winkels vooral uit passie, en als je het een tijdje volhoud kan je er goed aan verdienen, net zoals bij een normale baan dus.

De fabrikanten verkopen de kites volgens mijn schatting voor 200-300 euro aan de merken, die pakken dan dus ergens tussen de 30% en de 40%.

Maar bekijk het eens anders. Het zou jou toch een rotzorg zijn wie wat verdient, als jij maar blij bent met je kite? Sommige mensen reizen voor 50 euro benzine op om 60 euro voordeel te halen. Andere lopen stad en land af voor een deal op hun kite en kopen vervolgens zonder met hun ogen te knipperen voor 300 euro neopreen. Je kiest eenmaal voor een hobby die veel tijd en veel geld kost.
Ik denk dat de echte helden in Azië achter de naaimachine zitten, die hebben geen hobbies, geen tijd en geen geld.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #48 Februari 16, 2008, 05:38:23
edit2Rapporteer  
Jammer dat hier weer gasten reageren die de voorgaande antwoorden niet lezen, beetje jammer. Zou een hoop hebben bespaart hier.  Angry


De hele discussie over kartelvorming e.d. is heel actueel, ook in andere sectoren zoals electronica en witgoed. Internet winkels hebben minder kosten als een echte winkel, waardoor ze goedkoop kunnen leveren.

Maarja, service en garantie gaan wel ten koste hiervan. Hoe zou je anders garantie moeten regelen? Ik ken zat verhalen over ellende van kites die in het buitenland zijn gekocht en kapot gingen. Ben blij dat ik lokaal koop MET KORTING, en dat de winkelier er alles aan doet om de zaken goed te regelen. Tja, en voor niets gaat de zon op. De schoorsteen moet roken zoals Rudo al aangeeft hierboven.

Moeilijke discussie, waar ik Maarten nog de shops gelijk in geef.

Het 'vage' aan maarten is het ontbreken van een webwinkel. Op Marktplaats posten is meer iets voor illegale honden en kattenfokkers dan een legitieme handel, om maar een voorbeeld te geven. Ik zeg niet dat Maarten niet legitiem is, maar hij wekt weinig vertrouwen op deze manier.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #49 Februari 16, 2008, 21:54:42
edit2Rapporteer  
Wat een gelul over de service/garantie van de gerenomeerde shops.

Koop 3weken geleden een spiks splinter nieuwe kite. Oke overjarig maar dat doet er eigenlijk niet aan toe. Vaar daar 2 uur mee bij inpakken blijkt er een scheur te zitten op een verstevigingstuk op de TE.

Gisteren voor de 3e keer naar de shop geweest helaas hebben nog niks gehoord kan nog wel even duren. Want dit duurt altijd zolang.  Gelukkig waait het niet anders was ik nog veel chagerijniger geweest.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.