meteo site kitehigh

subaru

Geen avatar

Berichten: 7
Juni 11, 2008, 19:04:31
edit2Rapporteer  
hallo ik kijk vaak op meteo op kitehigh.
maar ik begrijp de pijlen niet.
volgens mij moet je de pijlen lezen van waar de wind vandaan komt.
dus de pijlen moeten naar de kust wijzen bij westen wind.
is misschien wat duidelijker.
suggestie?
WiCkEd

Berichten: 35
Antwoord #1 Juni 11, 2008, 19:11:29
edit2Rapporteer  
De pijlen wijzen waar de wind naar toe gaat.
Is toch duidelijk genoeg?
Geen

Berichten: 559
Antwoord #2 Juni 11, 2008, 19:13:17
edit2Rapporteer  
dude,, als je in het leven niet weet hoe een pijltje werkt is het toch wel lastig, we kunnen ook in gradeb werken dat is nog makkelijker( AHUM)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 Juni 11, 2008, 19:20:03
edit2Rapporteer  
Blond? Grin
Denice

Berichten: 186
Antwoord #4 Juni 11, 2008, 19:43:29
edit2Rapporteer  
Soms moet je niet teveel nadenken in het leven!!!!!!!!
Suggestie???
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #5 Juni 11, 2008, 20:49:01
edit2Rapporteer  
Pijlen wijzen toch ook naar de kust (noordzee kust) bij westen wind. Wat snap je nu niet?
Een pijl wordt gebruikt om de richting van een stroming aan te geven. Niet om te wijzen waar hij vandaan komt.
Kijk er nog maar eens goed naar. Hoop voor je dat je kunt wennen aan deze manier van indicatie want hij is toch wel logisch.

Heb je zeker ook moeite met dit verkeersbord  schater


youne nl

Berichten: 233
Antwoord #6 Juni 11, 2008, 22:27:05
edit2Rapporteer  
Pijlen wijzen toch ook naar de kust (noordzee kust) bij westen wind. Wat snap je nu niet?
Een pijl wordt gebruikt om de richting van een stroming aan te geven. Niet om te wijzen waar hij vandaan komt.
Kijk er nog maar eens goed naar. Hoop voor je dat je kunt wennen aan deze manier van indicatie want hij is toch wel logisch.

Heb je zeker ook moeite met dit verkeersbord  schater





is HEEl duidelijk dit!!!
LINKSAF TOCH !!!!
 schater  schater
stinos

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #7 Juni 12, 2008, 00:08:13
edit2Rapporteer  
Ik snap Subaru wel.

Kan 1 van de vorige repliers me uitleggen waarom je dan over noordwesten spreekt als de pijl naar zuid oost wijst?

@ joystick:  pijlen kunnen zeker ook naar de kust wijzen bij oosten wind. Hangt er van af waar de pijl is getekend (op het land bv).
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #8 Juni 12, 2008, 00:11:56
edit2Rapporteer  
Omdat je dan spreekt over waar de wind vandaan komt, en de pijl de kant op wijst waar de wind naar toe gaat. Weet je het allebei, waar hij vandaan komt en naar toe gaat Smiley Doe niet zo moeilijk man!
leeany

Berichten: 844
Antwoord #9 Juni 12, 2008, 00:38:46
edit2Rapporteer  

Ik snap Subaru wel.

Kan 1 van de vorige repliers me uitleggen waarom je dan over noordwesten spreekt als de pijl naar zuid oost wijst?

@ joystick:  pijlen kunnen zeker ook naar de kust wijzen bij oosten wind. Hangt er van af waar de pijl is getekend (op het land bv).

kan je dat nou echt niet zelf verzinnen?! denk eerst na voordat je zoiets neerzet a.u.b.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Juni 12, 2008, 00:52:35
edit2Rapporteer  
een windwijzer draait altijd met de wind mee, de pijl waarmee je windrichting aangeeft gaat dus ook altijd met de wind mee. Bij het benoemen van de windrichting noemen we de richting waar de wind vandaan komt. zoiets dan  schater
 Ben benieuwd wie hem nu gaat uitleggen: hoge wal / lage wal. oploeven/afvallen/ aan de wind/voor de wind /loefzijde/lijzijde/hoogte lopen /onshore/offshore/sideshore/ schijnbare wind/ windeieren /natura 2000 bewind enz   Grin
JCS

Berichten: 259
Antwoord #11 Juni 12, 2008, 01:43:06
edit2Rapporteer  
Idefixe, je mist nog de term "overheid" Wink
Maar tja... die pijltjes, ik ga toch altijd voor de natte vinger en dan voelen waar de wind vandaan komt!
stinos

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #12 Juni 12, 2008, 02:04:05
edit2Rapporteer  
Windrichting
In de meteorologie is de windrichting de richting waar de lucht vandaan komt. Dus bij een westenwind komt de wind uit het westen en gaat de lucht van west naar oost. De wind waait in de richting die de pijl op de weerkaart aangeeft: bij een westenwind wijst de pijl naar het oosten. De windrichting wordt in de weerrapporten vermeld in kompasgraden. 0 en 360 graden is noordenwind, 90 graden is oostenwind, 180 graden is zuidenwind, 270 graden is westenwind. De richting daar tussen, bijvoorbeeld tussen zuid en west worden zuidwest genoemd en westzuidwest is de richting tussen west en zuidwest. In historische waarnemingsreeksen wordt een nog fijnere indeling gebruikt: west ten noorden betekent tussen noordnoordwest en noord. De wind waait van hoge naar lage druk maar door wrijving met het aardoppervlak en de draaiing van de aarde wordt de luchtstroming iets afgebogen.

Bron: KNMI
litewave

Berichten: 607
Antwoord #13 Juni 12, 2008, 04:47:43
edit2Rapporteer  
een windwijzer draait altijd met de wind mee, de pijl waarmee je windrichting aangeeft gaat dus ook altijd met de wind mee. Bij het benoemen van de windrichting noemen we de richting waar de wind vandaan komt. zoiets dan  schater
 Ben benieuwd wie hem nu gaat uitleggen: hoge wal / lage wal. oploeven/afvallen/ aan de wind/voor de wind /loefzijde/lijzijde/hoogte lopen /onshore/offshore/sideshore/ schijnbare wind/ windeieren /natura 2000 bewind enz   Grin

Niet helemaal waar, op kerken bijv. staat een haan met een hele grote staart, deze gaat dus altijd net de wind mee, dus de snabel wijst waar die vandaan komt.
Ook pijlen met een windroos eronder hebben een flinke staart.
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #14 Juni 12, 2008, 21:22:51
edit2Rapporteer  
Wat me wel opvalt is dat windsnelheden niet altijd kloppen. Gister stond er volgens de Meteo site op Muiderberg een laffe 9 knopen......in werkelijkheid was dit toch echt iets meer (bijna het dubbele)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Juni 12, 2008, 21:40:05
edit2Rapporteer  
tja er staat bij waar de cijfers wegkomen en dat die een aantal percent uitmaakt, het zal niet altijd kloppen, maar dat zal dan komen door de stations die gebruikt worden
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.