martijn
|
las het ook net op hanglos. triest hoor!
|
|
|
|
Braddyx
|
België - In het Belgische Nijvel heeft een moeder woensdagmiddag in haar woning haar vijf kinderen omgebracht met een mes. Rond 14.45 uur kregen hulpdiensten een noodoproep van de moeder, waarna ze zelfmoord probeerde te plegen.
Volgens de Belgische media bevond de moeder zich in een "uiterst verwarde situatie", toen zij de kinderen vermoorde. Dit blijkt uit een afscheidsbrief die de moeder aan een vriendin achterliet. De moeder liep eerder onder behandeling van een psycholoog toen zij depressief was.
De kinderen, waaronder vier dochters en één zoon, waren tussen de drie en veertien jaar oud. De vader van de kinderen kon pas enkele uren na de feiten op de hoogte gebracht worden van deze tragedie. Het staat vast dat hij niets met de moorden te maken heeft. De vrouw, die de zelfmoordactie overleefde, is opgenomen in een ziekenhuis van La Louvière. De artsen hebben medegedeeld dat haar leven niet meer in gevaar was. Het parket van Nijvel spreekt van een wanhoopsdaad.
|
|
|
Frank77
|
...
Zinvolle reactie Braddyx. RIP voor de man in tarifa.
|
|
|
|
JorritPi
|
en dan nu het NOS Journaal.......
|
|
|
|
xray
|
België - In het Belgische Nijvel heeft een moeder woensdagmiddag in haar woning haar vijf kinderen omgebracht met een mes. Rond 14.45 uur kregen hulpdiensten een noodoproep van de moeder, waarna ze zelfmoord probeerde te plegen.
Volgens de Belgische media bevond de moeder zich in een "uiterst verwarde situatie", toen zij de kinderen vermoorde. Dit blijkt uit een afscheidsbrief die de moeder aan een vriendin achterliet. De moeder liep eerder onder behandeling van een psycholoog toen zij depressief was.
De kinderen, waaronder vier dochters en één zoon, waren tussen de drie en veertien jaar oud. De vader van de kinderen kon pas enkele uren na de feiten op de hoogte gebracht worden van deze tragedie. Het staat vast dat hij niets met de moorden te maken heeft. De vrouw, die de zelfmoordactie overleefde, is opgenomen in een ziekenhuis van La Louvière. De artsen hebben medegedeeld dat haar leven niet meer in gevaar was. Het parket van Nijvel spreekt van een wanhoopsdaad.
Zie ook mijn eerdere verzoek, graag met respect voor anderen reageren. Waar slaat dit nou weer op!
|
|
|
onzin
|
je en met die aardbeving was ook iemand overleden, en in afrika was er ook een dode zo kun je nog wel een heel lijstje maken. heel erg allemaal.
maar dit is toch een kitesurf site en niet het nieuws, kan me niet echt in je verhaal plaatsen braddyx beetje zonder respect.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Mijn deelneming aan vrienden en familie van deze kiter.... R.I.P.
|
|
|
|
HDFrank
|
Sterkte gewenst aan familie en vrienden.
|
|
|
litewave
|
R.i.p., en volgens mij is Braddyx stiekum een windsurfer
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Ik vind de reactie van Braddyx wel op zijn plaats. Kitesurfers lijden aan kokervisie. Hun wereld (dus ook die van mij) draait alleen nog om kitesurfen en wat daarmee te maken heeft. Zo'n berichtje van een een ongeluk in Tarifa, hoe tragisch het ook is, versterkt deze kokervisie alleen maar. Braddyx zet ons gelukkig weer met beide beentjes op de grond.
|
|
|
Cryingwolf
|
We kunnen ook lering trekken van dit tragisch incident; hebben we allemaal wel een mesje bij ons om de lijnen door te snijen indien noodzakelijk? En nog een ander iets, als we zelf varen moeten we misschien iets meer oog hebben voor onze omgeving en mede kiters die misschien in de problemen zijn gekomen zodat we ze te hulp kunnen schieten. Niet alleen beginners maar ook gevorderden (Workum, Tarifa?) kunnen de problemen komen. Kitesurfers lijken op de forums sociale dudes , maar op het water lijkt dit sociale gauw weg te waaien, mopperen op beginners die leren hun kite in bedwang te houden middels bodydraggen, hierna ongecontroleerd proberen op hun boardje te komen, maar ondertussen vliegen de "gevorderden" hun links en rechts voorbij op maar een paar meter afstand. Varen de "gevorderden" ze beneden winds (tussen kiter en strand) voorbij. GEEF ELKAAR DE RUIMTEAls zo'n beginner/lesser zijn kite laat crashen vlak voor je neus, moet ik niet denken wat de lijnen kunnen uitrichten als je ze passeert op b.v. nekhoogte. Kortom; GEBRUIK JE GEZONDE VERSTAND !!!!!!!Sterkte toe gewenst aan familie, vrienden en iedereen die hierbij is betrokken.
|
|
|
Lex
|
Triest..
|
|
|
JO'Neill
|
Damn...wordt er weer even stil van.. @Crying Wolf...ik had t vanochtend al gelezen...vanmiddag had ik t er nog met iemand over...duurde zeker 10 sec voordat ik t mesje had gevonden....en dan zocht ik t nog met opzet!...als je in nood bent is echt niet het eerste waar je aan denkt dat mesje...
|
|
|
Snowman
|
RIP. Drama plus gezien de leeftijd (17 jaar). Welicht kan Braddyx (of onder welke ander naam hij/zij nog meer post hier) zijn eerste post in dit topic toelichten ik vat hem eerlijk gezegd niet helemaal. Kitesurfers lijden aan kokervisie Oh ja? vertel.... (uit respect wellicht even een nieuw topic aanmaken hierover)
|
|
|
Cryingwolf
|
Klopt JO'Neill, tis idd lastig om hem te vinden, waarschijnlijk omdat we hem nooit gebruiken cq oefenen. Handlepases oefen we dikwijls en ook dit gaat niet direct feilloos. Ook veiligheid zouden we moeten oefenen, net zoals brandoefeningen op het werk, EHBO enz.. maar naar allerwaarschijnlijkheid is dit zinloos gebrabbel en doet niemand hier iets mee.
|
|
|
Idefixe
|
Klopt JO'Neill, tis idd lastig om hem te vinden, waarschijnlijk omdat we hem nooit gebruiken cq oefenen. Handlepases oefen we dikwijls en ook dit gaat niet direct feilloos. Ook veiligheid zouden we moeten oefenen, net zoals brandoefeningen op het werk, EHBO enz.. maar naar allerwaarschijnlijkheid is dit zinloos gebrabbel en doet niemand hier iets mee.
Jawel hoor a. recentelijk is er een topic geweest over een jonge Duitser die "het kite surfen wel even wilde uitproberen" ( Deze jongen is op de Brouwersdam tegen een strand tent / restaurant aangeknald ) Naar aanleiding van de publicatie op het internet hebben de ouders en verdere fam van deze jongen heel veel steun gehad! ( hoe het met de betreffende jongen is afgelopen weet ik niet) b. Iedereen roept het altijd en lang niet iedereen doet het: test in de praktijk de werking van de safety van je vlieger. Ook al is het er maar eentje die dit naar aanleiding van dit topic en jouw opmerking doet, heb je in principe al wat gewonnen.
|
|
|
onzin
|
kan het me nog herrinneren die jongen had een dwarslezing opgelopen geloof ik
|
|
|
|
Cryingwolf
|
@Idefixe, totaly right, naast Kitehigh volg ik ook het forum op Hanglos, heb het zelfde als hier geplaats. Daar had ik de volgende reactie; Na het horen van dit ongeval kwam ik erachter dat m'n nieuwe Mystic trapeze helemaal geen mesje heeft, al mijn oude Mystic trapezes hadden dit wel. Toch maar een mesje regelen.
|
|
|