Speed record, 50.26 knopen

andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Oktober 03, 2008, 21:21:28
edit2Rapporteer  
Het is nu officieel Smiley

Subject to WSSRC ratification, Sebastien Cattelan (FRA) has finally broken the magical 50 knots barrier, the holy gral of speed sailing. Accompanied by several high 49 knots runs from himself, Alexandre Caizergues and Jerome Bila (all France) he was the only sailor finally getting to 50.26 knots.

Special attendance was paid to the required water depth, and the organizer in cooperation with the WSSRC commissioner present clearly ensured that the rule was strictly applied.

Full details, pictures and reports can be found at www.luderitz-speed.com
Idefixe

Antwoord #1 Oktober 03, 2008, 21:50:54
edit2Rapporteer  
oeps  Shocked  ThumpsUp
xray

Antwoord #2 Oktober 03, 2008, 22:41:44
edit2Rapporteer  
Max speed tijdens de run 58 knopen, 107 km/h...
Damn.......
Vinni

Antwoord #3 Oktober 03, 2008, 22:49:33
edit2Rapporteer  
Wow dude, dat is zo mega hard.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #4 Oktober 04, 2008, 09:22:59
edit2Rapporteer  
holy shit dat is wel erg hard, woei!  ThumpsUp
Morres

Antwoord #5 Oktober 04, 2008, 11:18:37
edit2Rapporteer  
ZO HARD KAN IK OOK WEL!

in de auto
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Oktober 04, 2008, 21:37:57
edit2Rapporteer  
In Luderitz (Namibië) gaan ze hard, harder, hardst! Niet lang nadat Rob Douglas met zijn 49,84 knopen wereldrecord Kitesurfen eindelijk officieel tot de snelste vorm van zeilvaart classeerde, lijken Seb Cattelan en vervolgens Alex Caizergues het te hebben geflikt, de laatste met ruime marge: 50.6 knopen (94km/u - nog niet officieel bevestigd).

http://www.luderitz-speed.com/

Record broken, and broken again...and again!
Saturday, October 04, 2008, Saturday 6:03 PM
TImes still to be verified, but the record broken yesterday by Sebastien Cattelan... was broken again by Alex Caizergues with 50.6, 50.4, 50.3 and 50.1 knots!
Sebastian Cattelan on 49.9, Christophe Prin Guenon on 49.7. Rob Douglas was out on a new 5m kite, but was in the mid 40's. He's back out on a 7m kite, but maybe missed the best conditions. Times still to be verified by officials -- we'll update as soon as they're in.

En onze NL delegatie zit er bovenop:
Rolf vd Vlugt snelste Nederlander: 46,0 knopen  Joepie
Katja Roose snelste Nederlandse: 37,2 knopen  YeSS
DM2008

Antwoord #7 Oktober 04, 2008, 22:27:39
edit2Rapporteer  
Top dat Rolf (en Katja?) zich substantieel verbetert!
Morres

Antwoord #8 Oktober 04, 2008, 22:33:59
edit2Rapporteer  
samengevoegd, blijven niet voor elk record topic openen Wink
andy
Moderator

Antwoord #9 Oktober 05, 2008, 18:09:10
edit2Rapporteer  
Kreeg een mailtje van Katja:

Rolf en Katja snelste zeilers van Nederland!

Geschreven door Katja Roose   
zaterdag, 4 oktober 2008
Het is zover...  Het Nederlandse snelheidsrecord op het water is in de handen van kitesurfers: Rolf en Katja!! Windsurfers zijn niet langer de snelste door windaangedreven vaartuigen (=outright record).
Vrijdag 3 oktober waren de omstandigheden met zo'n 40 knopen geweldig om records neer te zetten. Sebastian Cattelan (Catman) passeerde als eerste man ter wereld de magische 50 knopen barriere. Een unieke prestatie!(zie voorgaande topic) Geen windsurfers, geen zeiler en geen kitesurfer ging ooit zo hard.

Rolf: "Al s'ochtends was het duidelijk te voelen in de hele groep. Het waaide al zo vroeg op de dag en de voorspelling was echt heel goed. Dit zou de grote dag gaan worden. We moesten nog wachten tot het water hoog genoeg was om over de zandbank te kunnen varen. Van 13uur tot 15uur hing iedereen een beetje zenuwachtig op het strand rond. Het was erg belangrijk dat het water diep genoeg was om de records geratificeerd te krijgen. Minimaal de helft van de breedte van het board diep. Dit betekende dat iedereen een diepte van minimaal 15cm moest aanhouden. Het varen op deze spot is echt wennen. Ik kwam hier met het idee dat het hier echt makkelijk zou zijn om hard te gaan. Maar dat viel me nog best tegen. Er staat al zo snel zo veel chop dat het echt alle concentratie die je hebt vergt om overeind te blijven. Ik ben wel 4 keer op full speed mijn balans verloren met mijn dikste craches ooit tot gevolg. Gelukkig kan ik erbij zeggen dat ik er alleen een hele blauwe kont aan overgehouden heb. 44.9 knopen (83,15 km/h)! Helemaal top! Cattelan heeft laten zien dat het nog een stuk harder kan en de voorspelling is ook voor vandaag super, ik ben benieuwd of ik er nog meer uit weet te slepen.
 Katja: "Al dagen is het op windguru te zien. Vrijdag wordt de dag. Dan moet het gaan gebeuren. Donderdag lekker getraind en goede snelheden neergezet. Dus vrijdag gaat eht helemaal goedkomen.
Eenmaal op het water is het toch flink aanpoten. Ik heb mijn handen vol aan mijn 5 m Flow. Pfff, wat een vlagen. Eenmaal downwind op de run is de kite goed onder controle te houden, maar de chop speelt mij parten. Ik stuiter werkelijk alle kanten op en krijg het niet goed voor elkaar om mijn board te edgen. Keer na keer probeer ik uit alle macht harder te gaan. maar terwijl de records om mijn oren vliegen, blijf ik steken op de 33-34 knopen. Ik word er gewoon aggresief van. Na een flinke ontlading op het strand, wat tips en tricks van Rolf en David, waag ik nog een poging. Bijna iedereen is al het water af, maar de course is nog open. Gaan dus!
ik ben tot in de puntjes van mn tenen geconcentreerd wanneer ik start aan mijn run en voer zo goed en zo kwaad als het gaat de tips uit. wow, dit gaat duidelijker harder!! Na een flinke crash na de finishlijn kijk ik hoopvol naar het scoreboard en jawel... een nieuw record!! Yes, het is me gelukt! Met 36.8 knopen (68.8 km/h) ben ik behalve de snelste kiter ook de snelste 'zeiler'. Toch echt wel cool om te weten dat zelf catamarans en windsurfers niet harder gaan ;-)
Vandaag weer veel wind, dus het kan alleen maar beter worden! mijn topspeed ligt nu op 40 knopen, dus er is meer uit te halen!"

! Records zijn op 4 oktber 2008 weer aangescherpt:
Rolf van der Vlugt (Airush, Mystic, Protest, TUDelft, X-tremeboards) 45.99 knopen (85,2 km/u)
Katja Roose (Protest, Maui Magic, Airush)  37.18 knopen (68,9 km/u) 
Lex

Antwoord #10 Oktober 05, 2008, 22:23:40
edit2Rapporteer  
Wat een helden!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Oktober 06, 2008, 16:49:03
edit2Rapporteer  
hier de video van Seb Cattelan's 50.26 run.

http://www.youtube.com/watch?v=Gv7HioY7Tbk
andy
Moderator

Antwoord #12 Oktober 10, 2008, 15:03:22
edit2Rapporteer  
De wereldkampioenen zijn bekend:

After the final leg of the 2008 PKRA Speed Tour, Sebastien Cattelan stays on top of Alex Caizergues and Chritophe Prin-Guenon (all France). The womens world title goes to Charlotte Consorti, FRA, ahead of Sjoukje Bredenkamp, RSA, and Katja Roose, NED.

Caizergues started the season with a victory in his hometown Port St. Louis, but was beaten in Fuerteventura not only by Sebastien Cattelan but also by hotshot Rob Douglas from the USA. This, and the higher ranked Fuerteventura event, costs him too many points to stay on top. Cattelan was winning in Fuerteventura, and his his third place on the final leg in Luderitz he closely snatched victory ahed of Alex. Christophe Prin-Guenon, with three 4. places constantly in the top riders, secured third place.

Charlotte Consorti was dominating the season in Port St. Louis and Fuerteventura and became second in Luderitz, leaving her the world championship title ahead of Sjoukje Bredenkamp, winning the Luderitz Speed Challenge. Katja Roose with constant podium places in third.

The Topspeed Ranking is dominated by the Luderitz Speed Challenge contenders, with Alex Caizergues world outright record time of 50.57 knots in first, Rob Douglas (50.54) in second, and Sebastien Cattelan (50.52) in third.

In the womens Topspeed Ranking, Sjoukje Bredenkamp on top with new outright world record as well (45.20 knots), then Charlotte Consorti (44.74) and Katja Roose (39.58).

Full rankings can be found in the events -> results section at www.speedworldcup.com

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Oktober 11, 2008, 11:11:38
edit2Rapporteer  
Die Bandit-dos flikt hetzelfde truukje als de Bandit vorig jaar Joepie YeSS
mazzomrx

Antwoord #14 Oktober 11, 2008, 16:03:29
edit2Rapporteer  

kiekeboe...

Joepie
maartend

Geen avatar

Antwoord #15 Oktober 11, 2008, 17:10:37
edit2Rapporteer  
1ste maal boven de 50?

Gratz
Morres

Antwoord #16 Oktober 11, 2008, 17:14:26
edit2Rapporteer  
samengevoegd...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.