Gescheurde Bandit

Tweekske

Berichten: 99
Oktober 18, 2008, 17:38:58
edit2Rapporteer  
Ik was vandaag op het autostrand in oostvoorne. Was klaar met oppompen van m'n bandit en de lijnen waren uitgerold.

Nu vroeg ik iemand om even te helpen mijn kite omhoog te gooien, dit ging echter mis. Hij hield de kite niet goed en liet hem vallen, er lag een tak op de grond waar de kite op kwam en er zat meteen een flinke winkelhaak in het doek van een van de middelste panelen.

Ik ben toen naar de shop gegaan bij het oostvoorne meer, zij vertelden mij dat de reparatie ongeveer 60 euro zou kosten, dus dat valt opzich wel mee. De kite is daardoor alleen wel zijn waarde verloren. Ik had hem pas 2 weken en als ik hem nu ooit nog zou willen verkopen is hij niet veel meer waard.

Nu vroeg ik me af of ik hem hiervoor aansprakelijk kan stellen. Ik heb z'n telefoonnummer gekregen. Voor de reparatie kan ik hem sowieso aansprakelijk stellen denk ik, maar voor het waardeverlies weet ik niet. Hij is helaas niet lid van de NKV.

Ik bel maandag met m'n rechtsbijstand verzekering hierover om te kijken wat die te melden hebben.

Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan oplossen en hoe ik de scheur het beste kan repareren?

Ik heb van die reparatietape gekocht in de shop en dat zou moeten houden, of is het beter om hem goed professioneel te laten repareren?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 Oktober 18, 2008, 17:45:33
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook een keer zo'n situatie meegemaakt, ik kreeg toen 40 euro reparatiekosten en 200 euro waarde vermindering, kite was ook net 2 weken oud,  was ook geen nkv, maar gewoon een assurantiekantoor. Geregeld via een telefoongesprek direct met dat kantoor.

Ik zou hem zoiezo laten repareren, daar willen ze dan het bonnetje van hebben (ook van de aankoop van je kite, voor waarde vermindering), repareren moet je toch, dus kan je best zelf ff voorschieten.

Succes

Edit/ moet er wel ff bijvermelden dat het een iets ander verhaal was, kite werd opgelaten, zijn lijnen kwamen onder mijn board die op m'n kite lag (lag er eerder dan zijn lijnen), lijnen kwamen op spanning, board zwiepte omhoog en vin door doek heen.  Maar dan nog.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 Oktober 18, 2008, 17:48:14
edit2Rapporteer  
Ik denk als je iedereen verandwoordelijk gaat stellen die je kite voor je oplaat ,dan zal je niet snel iemand bereid vinden om je kite voor je op te laten ...
Heb je trouwens gevraagt of hij ervaring had met het oplaten van kites ...zoniet dan ben je zelf ook verantwoordelijk ..
Maar het blijft natuurlijk balen dat je nieuwe kite nu al gerepareerd is ..
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #3 Oktober 18, 2008, 17:58:37
edit2Rapporteer  
Hij kwam net het water af, wetsuit nog aan en had net zijn kite ingepakt. Dus dan mag ik aannemen dat hij een kite op kan laten.

En als iemand aan je vraagt om een kite op te laten en je weet dat je dat niet kan moet je het gewoon zeggen dan vraag ik het aan iemand anders.

Met verhaal van Alferink ben ik wel blij, ik bel maandag eerst even de rechtsbijstandverzekering om alles na te vragen en dan bel ik die kerel wel.
Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #4 Oktober 18, 2008, 18:44:47
edit2Rapporteer  
Klote voor je man je nieuwe kite kapot, nooit leuk.

Is het niet een beetje veel om je assistent verantwoordelijk te stellen? Je had immers zelf de launch site goed moeten bekijken en dingen als takken of weghalen of je kite ergens anders leggen. Zonder die tak was dit niet gebeurt. Tenzij je assistent de tak daar natuurlijk even had neergelgd om zijn handen leeg te hebben bij het helpen.

Ik zie dus dat je zelf je eigen verantwoordelijkheid niet helemaal hebt genomen met het checken van de plek waar je je kite neer hebt gelegd. Hoe kan dan dat de assistent jou deel krijgt toegeschreven?

En even goed is het wel zwaar k*t wat er is gebeurt. Ik gun je een goede afwikkeling van deze ellende.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Oktober 18, 2008, 19:09:46
edit2Rapporteer  
Ik  vind het ontzettend sneu voor jou want een Bandit is toch wel een erg mooi bezit. :'(

Toch vrees ik dat Chop Stick hier een punt heeft: "Jij bent en blijft verantwoordelijk voor het hele launchmoment".

Tip1: als je een "vreemde" vraagt je te helpen bij je  kitelaunch, spreek dan duidelijk af wanneer (jouw duim omhoog) hij de kite mag loslaten. Dit geeft jouw de mogelijkheid om lijnen e.d. te controleren.

Tip 2: controleer altijd de plek waar jij je kite oppompt, neerlegt en launched.

Veel succes met het herstel van jouw kite en veel kiteplezier ermee ..... ThumpsUp

 
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #6 Oktober 18, 2008, 19:10:32
edit2Rapporteer  
hoe erge scheur is het...

60 euro vind ik een beetje veel voor een lapje stof en 10 minuutjes naai werk
seB

Berichten: 74
Antwoord #7 Oktober 18, 2008, 19:20:19
edit2Rapporteer  
Hmm k*t van je kite man, altijd vervelend helemaal in deze situatie. Maar ik ben het hier toch met Chop Stick eens. Jij bent verantwoordelijk voor de spot waar de kite de lucht in gaat, en ergens voelt het vreemd om iemand verantwoordelijk te stellen die jou in pricipe een gunst verleende. Al had ik het persoon geweest die de kite liet vallen had ik er denk ik geen moeite mee gehad om het op mijn verzekering te doen (aangezien je hier toch geen no-claim systeem hebt), maaar ik zou me niet schuldig voelen dus de kiter (jij in dit geval) zou het dan wel even netjes moeten vragen en uitleggen waarom mijn verzekering etc. etc.

Succes hoop dat je er niet al te veel op verliest!
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #8 Oktober 18, 2008, 19:38:22
edit2Rapporteer  
zonde van je kite en erg vervelend voor je ThumpDown maar ik vind dat de komplete verantwoording (zoals ik begrijp in het verhaal) bij jouzelf ligt, dit omdat jij je duim hebt opgestoken terwijl de kite nog aan het klapperen was aan de rand van het windvenster......(anders valt hij niet zomaar uit de lucht Lips Sealed) als je hem correct had willen launchen had je hem erop gewezen dat hij iets terug richting de powerzone moest lopen totdat het doek stopt met klapperen.(en dan nog 2 stappen voor de zekerheid; Wink )
mocht het nou zo zijn dat hij de kite heeft opgelaten voordat jij je duim opstak dan ligt de verantwoording bij hem, want een kite oplaten zonder een opgestoken duim zien is nooit slim Undecided
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #9 Oktober 18, 2008, 19:56:58
edit2Rapporteer  
als je hem correct had willen launchen had je hem erop gewezen dat hij iets terug richting de powerzone moest lopen totdat het doek stopt met klapperen.(en dan nog 2 stappen voor de zekerheid; Wink )
mocht het nou zo zijn dat hij de kite heeft opgelaten voordat jij je duim opstak dan ligt de verantwoording bij hem, want een kite oplaten zonder een opgestoken duim zien is nooit slim :-

Inderdaad of zelf eerst de goede kant op lopen en dan pas de duim omhoog.
ben dus bang dat je hem niet verantwoordelijk kunt stellen, je gaf hem immers toestemming.
Tenzij hem veel te verwijten valt zoals zonder duim de kite opgooien...

ps: blijft inderdaad bereoerd om een scheur in je nieuwe kite te hebben!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Oktober 18, 2008, 21:25:02
edit2Rapporteer  
Ligt er allemaal een beetje aan waar die scheur zit. Zit de scheur in een klein "paneel" dan kun je het beste dat paneel laten vervangen. je vlieger is dan weer zo goed als nieuw en heeft geen tot nauwelijks waarde-vermindering.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Oktober 19, 2008, 08:46:15
edit2Rapporteer  
Klote van je mooie kite, echter kun je de oplater niet verantwoordelijk houden. Er ligt veel troep op Oostvoorne sinds er geen auto's meer mogen komen (want het dorp hield een keer in het jaar een grote schoonmaak, zijn ze toen ook mee gestopt)

Er ligt glas, takken en andere scherpe zaken die slecht zijn voor je kite. Gewoon ontzettend opletten helaas. Tubekites blijven zeer kwetsbare apparaten.
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #12 Oktober 19, 2008, 11:04:27
edit2Rapporteer  
Ik snap je teleurstelling, heb op mirns hetzelfde gehad. Iemand laat mijn kite los precies als de wind wegvalt. Kite knalt in het prikkeldraad en totaallos! Ik heb er niet eens aan gedacht om de gast aansprakelijk te stellen...
Er is een kitesurf verzekering waar je je spullen kan verzekeren tegen deze gevallen , funsportpolis dacht ik.
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #13 Oktober 19, 2008, 12:06:10
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn duim niet omhoog gestoken, en de wind viel niet weg, hij hield de kite gewoon niet meer. Hij had hem verkeerd vast en hij viel uit zijn handen zonder dat ik mijn duim omhoog had, want ik stond nog helemaal niet klaar.

Vind het ook ver gaan om hem geheel aansprakelijk te stellen, hij probeerde mij namelijk te helpen. Dat stel ik ook zeer op prijs. Maar als hij hiervoor verzekerd is kunnen we het zo misschien wel oplossen.

Het betreft trouwens een van de twee grootste panelen die aan de middelste strut vastzit. Ik zou ook het liefst een nieuw paneel er in laten zetten, zal bij de shop vragen wat hier de mogelijkheden in zijn.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Oktober 19, 2008, 12:27:49
edit2Rapporteer  
Op het autostrand kun je er helaas niet van uitgaan als iemand een wetsuit aan heeft dat hij het ook werkelijk snapt.

Gisteren stonden gasten tegen ons te schreeuwen of we hun kite wilde neerlaten, terwijl je hand op je hoofd toch wel het internationale symbool is voor op en neerlaten. En die duim opsteken dat snappen ook de meesten niet.

Ik vraag het sinds een paar bijna kitemares altijd eerst daar.

Sterkte met je schadeverhaal, hopelijk kun je wat regelen met de verzekering
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #15 Oktober 19, 2008, 12:53:16
edit2Rapporteer  
Op een een of andere manier hebben "ze" die @#$%^& takken op het strand verspreid. Ik loop ook altijd die takken weg te swiepen de duinpan in...
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #16 Oktober 19, 2008, 13:22:38
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn duim niet omhoog gestoken, en de wind viel niet weg, hij hield de kite gewoon niet meer. Hij had hem verkeerd vast en hij viel uit zijn handen zonder dat ik mijn duim omhoog had, want ik stond nog helemaal niet klaar.

 Undecided dat is al helemaal rot als jij niet eens het teken voor oplaten hebt gegeven....... ThumpDown
dan veranderd de zaak toch....maarja hij heeft hem gewoon niet gehouden en toen maar los gelaten dus als je ff pech had (zeker omdat je nog niet klaarstond) was je er ongecontroleerd achteraan gegaan.
hoop dat hij inderdaad verzekerd is en niet het volle bedrag zelf hoeft te dokken en dat jij je kite gewoon inorde gemaakt krijgt Wink
succes ThumpsUp
stinos

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #17 Oktober 19, 2008, 21:27:09
edit2Rapporteer  
Je kan niet iemand verantwoordelijk stellen voor het oplaten van je eigen kite!!!! je bent er zelf bij en schade hoe jammer dan ook hoort er helaas bij!!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Oktober 19, 2008, 22:38:25
edit2Rapporteer  
Er staan sinds kort wel schandpalen op Oostvoorne, kunnen we gebruiken voor iedereen die een kite niet goed oplaat, of een andere fout maakt loser

Dus vanaf nu ook nagels meenemen Grin
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #19 Oktober 20, 2008, 16:35:57
edit2Rapporteer  
De meeste van jullie hebben inderdaad gelijk.

Het is niet mogelijk om hem aansprakelijk te stellen omdat er sprake is van overmacht. (Hij kan de kite niet houden).

Dus eigenlijk is het voor mij gewoon pech, echter als hij zelf zo vriendelijke is om zichzelf wel aansprakelijk te stellen kan het via zijn verzekering misschien toch opgelost worden. Dus dit ga ik nu met hem proberen te regelen.

Anders laat ik hem zelf repareren en moet ik de kite maar "op" kiten, dan heb ik ook geen last van het waarde verlies.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #20 Oktober 20, 2008, 17:53:53
edit2Rapporteer  
de gene heeft toch zonder het bedoelt te hebben jouw spullen kapot gemaakt

dan is het toch gewoon wa verzekering van hem die de schade die hij gemaakt heeft moet dekken
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #21 Oktober 20, 2008, 18:00:00
edit2Rapporteer  
als de kite op 3 uur of op 09 uur wordt opgelaten dan is er toch geen kracht??
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #22 Oktober 20, 2008, 18:35:47
edit2Rapporteer  
als de kite op 3 uur of op 09 uur wordt opgelaten dan is er toch geen kracht??

Net als 100% depower  Lips Sealed
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #23 Oktober 21, 2008, 09:08:26
edit2Rapporteer  
Hij had de kite al vast voordat ik op 3 uur stond, dus er was wel kracht.

Hij heeft het inderdaad zonder opzet gedaan, dus zijn WA zou het inderdaad moeten en kunnen dekken, zo ga ik het ook proberen te regelen.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Oktober 21, 2008, 09:56:02
edit2Rapporteer  
Zet je foto even op het forum zodat ik je kan herkennen en dat ik weet dat ik jou nooit vraag mijn kite te starten.

En eh............jij hebt de bar in je handen en de kite gaat pas krachten genereren als jij de lijnen strak zet. Je moet zelf zorgen dat je goed staat aan de rand van het windvenster zodat de starter de kite alleen maar hoeft op te pakken.

Ik zou NOOIT mijn WA verzekering aanspreken voor dit soort gelul omdat daar de verzekering niet voor is bedoeld.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.