Kent iemand dit "vlek" probleem?

GlennVegas
Gast
Oktober 19, 2008, 14:18:02
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen woensdag in de regen gevaren met mijn geweldige nieuwe REV 09... nu zitten er een aantal witte stroken op deze zijn na het drogen in een kamer... versierd met bruine vlekken! Ik krijg deze vlekken er dus gewoon niet af... DIT IS DUS GEWOON ECHT ********

Tips graag.

(zie fotos)
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #1 Oktober 19, 2008, 14:28:38
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook, met groene en gele vlakken. Het groen heeft op het geel afgegeven, toen ie nieuw en (een tijdje) nat is geweest.
Krijg het idee dat ie uit de fabriek nog wat kleur afgeeft. Mischien eerst wassen ofzo?
Het gaat er bij mij iig niet af,.. sorry.
GlennVegas
Gast
Antwoord #2 Oktober 19, 2008, 14:47:47
edit2Rapporteer  
Juist dit vraag ik mij dus ook af... is het niet een fabrieksfout..? De afgelopen zes jaar heb ik dit nog nooit meegemaakt met mijn kites. Wel olie, teer en modder vlekken die je er altijd uitkrijgt met bv boter.

Ook zitten de vlekken alleen in de witte randen en niet op het rode... waar het dan ook zichtbaar zou moeten zijn.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 Oktober 19, 2008, 14:58:04
edit2Rapporteer  
Das het weer.
Dat krijg je als je een natte kite opruimt en hem niet laat luchten dan komt het Weer in je kite.
Ligt er ook aan hoelang de kite in de tas zit Wink bij mij wel eens half weekje nat in de tas gezeten en niks geen vlekken.

Dus tja wel vaag dat ze bij jouw in je kite zijn gekomen Huh

Weet niet wat je er aan kunt doen.
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #4 Oktober 19, 2008, 15:08:54
edit2Rapporteer  
heb ik ook met mijn torch 12m² maar maakt het uit in de lucht zie je er niks van het is wel wat balen natuurlijk maar jammer dan vind ik de kwaliteit gaat er niet van omlaag dus is geen groot probleem toch?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #5 Oktober 19, 2008, 16:32:12
edit2Rapporteer  
Kite nat met, zoet water. Even een dagje in de tas laten zitten en dan heb je deze bruine vlekken in witte stukken van je kite... Met zout water gebeurt dit veel minder snel.
litewave

Berichten: 607
Antwoord #6 Oktober 19, 2008, 19:06:54
edit2Rapporteer  
Gelukkig veranderen de vlieg-eigenschappen niet, maar ik begrijp dat je dik baalt met zo'n nieuwe kite
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Oktober 19, 2008, 19:37:01
edit2Rapporteer  
van zo'n korte tijd krijg je geen weer hoor, dat duurt wel ff langer dan een paar dagen.

De meeste zwarte vlakken van kites zijn eigenlijk heeeeeeeeeel donkerbruin voor het oog, als je ze tegen de zon in houdt zie je dat pas.
Het lijkt idd alsof het zwarte heeft afgelaten op het witten, maar het lijkt me erg sterk.
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #8 Oktober 19, 2008, 19:45:19
edit2Rapporteer  
Het is wel zwart wat afgeeft op wit. Op mijn kite kan je precies zien hoe die opgerold is geweest.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Oktober 19, 2008, 19:48:58
edit2Rapporteer  
dan zou dat mooi nikst zijn
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #10 Oktober 19, 2008, 20:13:47
edit2Rapporteer  
vlieg eigenschappen niet omlaag toch?, anders ff bellen met winkel of importeur?
suc6
GlennVegas
Gast
Antwoord #11 Oktober 19, 2008, 20:27:18
edit2Rapporteer  
Oke het is probleem is niet dat de kite niet meer vliegt... Wink Dit snapt iedereen wel..  Wat ik me afvroeg is of er meerdere mensen zijn die dit probleem kennen of hebben meegemaakt.. en of ze weten hoe je het eruit kan krijgen...

Ik heb natuurlijk ook al contact met Roy (SS) want daar komen ze vandaan, die is als het goed is de fotos aan het bekijken.

'Weer' kan het niet zijn... want een kite kun je wel een week nat in de tas laten zitten. De kite is overigens gedroogd.. maar niet helemaal languit! Dus het overlopen van kleuren zou zo maar eens kunnen.... Maar dit zou naar mijn mening natuurlijk 'niet' mogen gebeuren! Heb dit dan ook nog nooit meegemaakt.

Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #12 Oktober 19, 2008, 20:31:28
edit2Rapporteer  
hey,
dus ik ben niet de enige die het heeft Tongue
ik heb precies hetzelfde met mijn naish raven 3 10 maar die heeft bijna geen zwart in het design, alleen veel lichtblauw.
bij mij is het niet gebeurd maar bij de vorige eigenaar dus weet niet hoe het gebeurd is maar ben wel benieuwd.
waarschijnlijk zul je het er ook niet makkelijk afkrijgen ThumpDown
GlennVegas
Gast
Antwoord #13 Oktober 19, 2008, 20:38:21
edit2Rapporteer  
Zou er iets in het Nederlandse regenwater zitten :S

Neee maargoed het vage is dus dat het op het rood en zwart niet zit.
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #14 Oktober 19, 2008, 20:45:50
edit2Rapporteer  
Wat ik al eerder zei, je ziet bij mij duidelijk groene vlekken op de gele vlakken dus het geeft wel af. Hij heeft inmiddels vaak in de regen en in het water gelegen, zelfs in de wasmachine (golven) maar het blijft hetzelfde.
Check ander voor de grap de binnenkant van je tas eens, is die wit en zie je daar ook verkleuring?
In de lucht zie je er bdw niks van en als ie gejat wordt herken je hem zo terug 
...Om je maar op te beuren...
Cryingwolf

Berichten: 25
Antwoord #15 Oktober 19, 2008, 20:56:29
edit2Rapporteer  
@ Shizzle, 'k heb exact het zelfde in mijn REV 11 maar dan in het lichtgrijze gedeelte, ik ben reuze benieuwt wat Roy hiervan vindt. btw het heeft niets te maken met je spullen nat opbergen. Ik zet m'n kites direct na het varen helemaal te drogen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Oktober 19, 2008, 21:28:37
edit2Rapporteer  
Het is net op de eerste foto of er water tussen twee lagen doek zit, maar het is moeilijk inschatten van een foto.

Shizzle, je vaart toch op de Grevelingen? Dat water is brak (is deels zout/zoet) en dus minder kans op het weer. Maar dit is absoluut niet het weer in je kite. Echt heel vreemd.
stinos

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #17 Oktober 19, 2008, 21:31:53
edit2Rapporteer  
Heb slechte ervaring met de service van SS nl, JE KAN BETER PROBEREN bij onze oosterburen!!
Anakin

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #18 Oktober 19, 2008, 21:32:18
edit2Rapporteer  
Als je het mij vraagt zou ik zeggen olie wat vermengt is met strandzand.
Ik heb ook een paar (buggy) kites die dit hebben gezien je met buggy kiten meer met met de kite het strand raakt (vooral aan de tippen).
Op sommige plekken op het nederlandse stranden zit er onder het mooie (witte) zand het met olie vervuilde zand.
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #19 Oktober 19, 2008, 21:33:04
edit2Rapporteer  
Gewoon terug gaan met dat ding. Zeker als ie zo nieuw is!
Is toch niet normaal voor zoveel geld..................Zal echt wel een produktiefout van het doek zijn.

Kijk als jij altijd je kite nat opruimt en een week laat liggen voor de volgende sessie moet je niet zeuren. Maar dat is niet zo, dus is er iets niet goed met het doek.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #20 Oktober 19, 2008, 22:29:13
edit2Rapporteer  
Hey Shizzle ik heb met mijn hagel nieuwe Naish Cult precies hetzelfde, ziet er niet uit!! In mijn geval gewoon zout water en 2 dagen nat in de tas!! Als je wat wijzer worden kan laat het dan svp weten hier....
kitertjuhNL

Berichten: 104
Antwoord #21 Oktober 19, 2008, 22:32:21
edit2Rapporteer  
Als je kite nat is moet je hem ook niet in een tas laten zitten dan gebeurt dit niet.  Wink
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #22 Oktober 19, 2008, 22:34:35
edit2Rapporteer  
Ik heb een Nemesis HP en de LE is wit cuben Fiber, weet iemand hoe je dit het beste schoon kan maken?
kitertjuhNL

Berichten: 104
Antwoord #23 Oktober 19, 2008, 22:36:51
edit2Rapporteer  
AL geprobeerd met wat Zeepsop ThumpsUp
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #24 Oktober 19, 2008, 22:45:02
edit2Rapporteer  
Is van je tas. rev tas is wssnlijk zwart. heb t zelf op mn nieuwe net uit de fabriek kites gehad. dan ga je huilen hoor, oplossing is een tas zonder kleuring kopen Wit dus Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.