aflandig scheveningen vandaag

spruce

Berichten: 451
April 08, 2009, 18:32:04
edit2Rapporteer  
Ik wil me verder niet mee bemoeien hoor, maar zag vandaag weer mensen (oa North Rebel) met aflandige wind bij scheveningen kiten. Met het idee dat reddingsbrigade je toch wel komen ophalen als het fout gaat?


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 April 08, 2009, 18:49:25
edit2Rapporteer  
 ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown
vissie

Berichten: 757
Antwoord #2 April 08, 2009, 18:50:37
edit2Rapporteer  
tja.. Ze doen het toch he..
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #3 April 08, 2009, 19:18:52
edit2Rapporteer  
Je kunt nog steeds  onderkoeld raken ThumpDown
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #4 April 08, 2009, 19:32:56
edit2Rapporteer  
Bij Zuid-Oost hoef je je toch geen zorgen te maken? Je komt immers altijd weer op het strand terecht.

Vanmorgen even op Monster geweest wind was ZO en even gevaren maar de wind was zo verschrikkelijk vlagerig dat we er na 10 minuten mee opgehouden zijn. Wind viel doodleuk weg naar 10 knopen af en toe om vervolgens je bijna van je plank te rukken.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #5 April 08, 2009, 19:48:19
edit2Rapporteer  
Bij Zuid-Oost hoef je je toch geen zorgen te maken? Je komt immers altijd weer op het strand terecht.

Vanmorgen even op Monster geweest wind was ZO en even gevaren maar de wind was zo verschrikkelijk vlagerig dat we er na 10 minuten mee opgehouden zijn. Wind viel doodleuk weg naar 10 knopen af en toe om vervolgens je bijna van je plank te rukken.

Je spoelt vanzelf dood aan ja
amorw

Berichten: 67
Antwoord #6 April 08, 2009, 20:03:45
edit2Rapporteer  
(oa North Rebel)

Not me!

Maar voor de rest, groot gelijk Spruce!

Aflandig is op open water a no go !
Met een overzijde binnen bereik dien je nog steeds de drijftijd om daar te raken mee te tellen.
Met je kite op het water, ontploft of anderszins opgerold, valt het toch wel tegen hoor, de tijd die je dan nodig hebt om een paar 100 meter meewind af te leggen. En hoop dan nog maar dan je niet ergens verstengelt bent in je lijnen of zo.

Tenslotte heb je in deze tijd van het jaar echt niet veel tijd nodig om onderkoeld te raken.




ilserem

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #7 April 08, 2009, 20:25:26
edit2Rapporteer  
Voordat je wat roept check actuele waterdata, vanaf 16.00 was wind rond 230 graden H.vH.
Was mooi middagje, zon ongeveer 9 m/s en prima sideshore. Binnen een half uur waren er zeker 20 mensen op het water.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 April 08, 2009, 20:59:46
edit2Rapporteer  
niet geroepen naar die gasten, zo van: "he ben je gek of zo"   ListenToMe ListenToMe
komen ze vanzelf naar je toe en kun je er wat van zeggen.

of was je te ver weg?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 April 08, 2009, 21:03:34
edit2Rapporteer  
gewoon politie bellen
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #10 April 08, 2009, 22:06:36
edit2Rapporteer  
haha, pal offshore en tog kiten??

tis niet of, maar wanneer je in de problemen raakt, deze sessie of een andere.

en dan lig je echt 15x zo snel uit de kust dan dat je tegen de wind in (oppervlak van het water beweegt ook mee,) kunt zwemmen.

gewoon niet doen tenzei je in een lekker warm land bent waar er vissers zijn diie je voor een kleine vergoeding je in de gaten houden en zo nodig oppikken:p
maar dan moet je wel goed van vertrouwen zijn Wink
spruce

Berichten: 451
Antwoord #11 April 08, 2009, 23:11:59
edit2Rapporteer  
Wellicht word ik tegengesproken, maar het was toch echt aflandig toen ik op het strand stond.
Oneille vlaggen van jumpteam stonden schuin aflandig.
Eventueel kan ik zelfs een foto laten zien Smiley

foto -> www.spruce.nl/forumimages/aflandig.jpg

Ik wil verder niet de politieagent uithangen.
Als ik een beginner een te grote kite zie opzetten dan zeg ik daar bijv wel wat van, maar dit zijn jongens die duidelijk langer kitesurfen.
Wat niet wil zeggen dat ze zo slim bezig zijn.
Voor dit soort lullige fouten kan de reddingsbrigade weer komen opdraven.
Ik weet dat het frustrerend is dat je niet het water op kan, maar doe het dan ook niet !

chico

Berichten: 1112
Antwoord #12 April 09, 2009, 08:02:49
edit2Rapporteer  
Ach, hoe was het ook alweer. Zoiets van; er is wel een bovengrens voor menselijke intelligentie maar geen ondergrens voor menselijke domheid.


Zelf wel lkkr gevaren op Oostvoorne en erg sneu voor die gasten met ingeslagen raampjes.

Pas dus op voor de lange vingers: het wordt weer mooi weer
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #13 April 09, 2009, 08:33:54
edit2Rapporteer  
Ze hebben vast gedacht: ach, als ik crash en mijn kite klapt dubbel of zo dan pak ik mezelf wel vast aan 1 van de palen van de pier als ik afdrijf en klim ik naar boven.  Grin
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #14 April 09, 2009, 10:09:28
edit2Rapporteer  
Bij Zuid-Oost hoef je je toch geen zorgen te maken? Je komt immers altijd weer op het strand terecht.


Na een paar weken in Engeland of ergens anders
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #15 April 09, 2009, 11:13:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Aflandig is op open water a no go !
Met een overzijde binnen bereik dien je nog steeds de drijftijd om daar te raken mee te tellen.
Met je kite op het water, ontploft of anderszins opgerold, valt het toch wel tegen hoor, de tijd die je dan nodig hebt om een paar 100 meter meewind af te leggen. En hoop dan nog maar dan je niet ergens verstengelt bent in je lijnen of zo.

Tenslotte heb je in deze tijd van het jaar echt niet veel tijd nodig om onderkoeld te raken.


Daar heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden, dus bij nader inzien erg stom van mij!

Zal het nooit meer doen... sorry allemaal

Toch fijn zo een forum waar mensen toch even naar elkaar uit kijken, thanx spruce.
Iman

Geen avatar

Berichten: 179
Antwoord #16 April 09, 2009, 11:20:07
edit2Rapporteer  
Rond een uur of 1700 stond ik op het water, was niks aan de hand, gewoon sideshore.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #17 April 10, 2009, 14:30:33
edit2Rapporteer  
Ik zie dat hier sommige mensen nogal niet weten wat aflandig is.


ER word gesproken over AFLANDIG, terwijl je in andere post leest dat het SCHUIN aflandig was.

Voor eraren kiters kan  ligt schuin aflandig soms net in het wel go no go gebied.
AANgezien je met schijnaflandig jezelf nog kunt redden met een self rescue (echter wel raak je met pech 1Km verder het starnd) maar je kunt de wind je naar het starnd laten trekken.

IS het PAL aflandig dan kan dit niet en is het gewoon een no go
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #18 April 10, 2009, 18:18:17
edit2Rapporteer  
later die middag draaide hij gelukkig wat verder (nogsteeds aflandig in scheef) maar net goed voor katwijk en toch een behoorlijk goede sessie aan de 9m gehad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.