naish custom wave global of fish board?

stinos

Geen avatar

Berichten: 39
Mei 24, 2010, 22:55:22
edit2Rapporteer  
beste kiters,

ik ben op zoek naar een nieuw wave board.
Mijn oog is gevallen op een naish global of fish.
De persoon die vandaag op KBO info gaf bij de Naish stand verwees me naar Kevin, maar die kon ik zo gauw niet vinden.
Wat is jullie mening.
Ik ben intermediate kiter, 75 kg, 183cm. Wil graag oefenen in golven. Heb al beetje ervaring met wave boardje.
Deels de noordzee, maar ook buitenland. Geen golven van 2 meter en hoger voorlopig.
Ook wil ik strapless kunnen varen.
De global (5.7) is meest verkocht. Moet ik daar voor gaan, of een fish?

Groet stinos
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Mei 25, 2010, 08:02:36
edit2Rapporteer  
Heb geen ervaring met Naish boardjes". Vaar zelf een waveboard strapless van Underground. Weeg 72kg en mijn plank is 5'8" (172cm), en eigenlijk achteraf wat aan de korte kant. Zou dus zeker voor een langer exemplaar gaan. Minimaal 6'0", maar je ziet vaak 6'2" ook prima gaan. Voor onze golven op de noordzee is dat beter.

Is dat meest verkocht in NL of over de hele wereld?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 Mei 25, 2010, 09:08:59
edit2Rapporteer  
Ik heb de Global 5.7 2010. Weeg 78 kg en ben 1.73. Ik kan er goed mee uit de voeten. Ik geloof dat de 5.7 wereldwijd het meest verkochte board is. Ten opzichte van de de 6.0 zal je waarschijnlijk iets meer druk van de kite nodig hebben. Ik kan met mijn 5.7 prima hier in NL varen maar 6.0 lijkt me ook goed. Fish is ander type board. Zou ik persoonlijk niet voor gaan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Mei 25, 2010, 09:29:56
edit2Rapporteer  
Erg mooi board om te zien , die custom


Terwijl een fish juist erg geschikt is voor de noordzee. Steeds meer paddlesurfers stappen over op zo'n boardje om per saldo meer plezier te hebben.

Op kiteforum zijn er een aantal die de NSP Fish voor het kiten gebruiken. Evt. zijn daar nog straps op te zetten, alhoewel dat zeker niet nodig is. Ik vaar de laatste tijd alleen maar voetbandloos! Kwestie van smaak ook.

Overigens is de Naish Fish niet echt een fish. Hij heeft alleen een kleine "zwaluwstaart" tail. Die zit ook op mijn plank. Wat opvalt is de quad (4 vinnen) ipv van thruster set-up (klassieke shortboard 3 vin set-up) van de vinnen. En dat het board breder is. Mijn plank is ook breder als de Global, wat het low-end en de stabiliteit weer ten goede komt.

Als je kan, zou ik ze proberen.
Heb onlangs op verschillende boardjes gevaren, en dan merk je dat er best grote verschillen zitten in de verschillende shapes, lengtes en breedtes.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Mei 25, 2010, 15:41:39
edit2Rapporteer  
Ik heb de Global 5.7 2010. Weeg 78 kg en ben 1.73. Ik kan er goed mee uit de voeten. Ik geloof dat de 5.7 wereldwijd het meest verkochte board is. Ten opzichte van de de 6.0 zal je waarschijnlijk iets meer druk van de kite nodig hebben. Ik kan met mijn 5.7 prima hier in NL varen maar 6.0 lijkt me ook goed. Fish is ander type board. Zou ik persoonlijk niet voor gaan.

@Chico, wat denk je voor iemand van 95 kg,die een beetje in de golven wil gaan spelen, de 6.0 ??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.