feddomw
Gast
|
Jammer, het design is anders geworden. Je kon een Slingshot altijd van een mega afstand herkennen door die "vlammen" over de struts, dit zou van een grote afstand een dertien-in-een-dozijn kite kunnen zijn.
Niet dat het boeit verder, ik houd echter persoonlijk wel van onderscheidend design, dat je een kite van kilometers afstand herkent als kite "X".
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
@feddomw, helemaal eens. Natuurlijk is een design van een kite heel erg persoonlijk en hou ik persoonlijk heel erg van simplicity. Echter, dit vind ik niet heel erg mooi.
Ach zullen genoeg mensen zijn die het wel mooi vinden en daarnaast gaat het natuurlijk om de uitmutende vliegeigenschappen van de RPM. Alhoewel ik het gevoel heb dat dit jaar voor de RPM het jaar van de evolutie is. In 2011 heeft de RPM een redelijk radicale wijziging gehad (splitstrut). Het klinkt nu meer als een beetje verder tweaken en tunen.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
@feddomw, helemaal eens. Natuurlijk is een design van een kite heel erg persoonlijk en hou ik persoonlijk heel erg van simplicity. Echter, dit vind ik niet heel erg mooi.
Ach zullen genoeg mensen zijn die het wel mooi vinden en daarnaast gaat het natuurlijk om de uitmutende vliegeigenschappen van de RPM. Alhoewel ik het gevoel heb dat dit jaar voor de RPM het jaar van de evolutie is. In 2011 heeft de RPM een redelijk radicale wijziging gehad (splitstrut). Het klinkt nu meer als een beetje verder tweaken en tunen.
Ik ben nog steeds van mening dat splitstrut marketing praat is. Over een paar jaar halen ze het er weer af en daarna komt het weer terug. Qau vaareigenschappen maakt het allemaal niet veel uit. Ik heb een hele dag met de 2010 & 2011 8m gevaren en het maakte eigenlijk niets uit. Misschien dat de 2011 versie iets sneller draaide maar daar was alles mee gezegd. Overigens vind ik deze kite er vet uit zien, maar dat is inderdaad persoonlijk. @ Fedde, toen ik nog geen lenzen had kon ik aan de hand van de kleuren en shape de kite herkennen. Sloeg echt nergens op, maar ik snap je punt wel.
|
|
|
feddomw
Gast
|
@feddomw, helemaal eens. Natuurlijk is een design van een kite heel erg persoonlijk en hou ik persoonlijk heel erg van simplicity. Echter, dit vind ik niet heel erg mooi.
Ach zullen genoeg mensen zijn die het wel mooi vinden en daarnaast gaat het natuurlijk om de uitmutende vliegeigenschappen van de RPM. Alhoewel ik het gevoel heb dat dit jaar voor de RPM het jaar van de evolutie is. In 2011 heeft de RPM een redelijk radicale wijziging gehad (splitstrut). Het klinkt nu meer als een beetje verder tweaken en tunen.
Ik ben nog steeds van mening dat splitstrut marketing praat is. Over een paar jaar halen ze het er weer af en daarna komt het weer terug. Qau vaareigenschappen maakt het allemaal niet veel uit. Ik heb een hele dag met de 2010 & 2011 8m gevaren en het maakte eigenlijk niets uit. Misschien dat de 2011 versie iets sneller draaide maar daar was alles mee gezegd. Overigens vind ik deze kite er vet uit zien, maar dat is inderdaad persoonlijk. @ Fedde, toen ik nog geen lenzen had kon ik aan de hand van de kleuren en shape de kite herkennen. Sloeg echt nergens op, maar ik snap je punt wel. Ik heet Feddo, jongens. Het gaat me eigenlijk niet om "mooi" of niet (en ik houd ook van simplicity zoals bij Ozone), maar ik heb een minimale oogafwijking en kan op grote afstand niet 100% zien zonder bril/lenzen. En toch kon ik een Wainman of Ozone of Slingshot herkennen op het water. Onderscheidend design dus. En dat is nu er uit. De Naish/North/Cabrinha designs zijn gewoon minder goed te onderscheiden op het water.
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
Berichten: 1175
|
Wel relaxte dat ze een 7 tje hebben toegevoegd. Alleen zal ik voor hetzelfde geld ook een 8m en 6m 2011 naast mijn 10m erbij kunnen nemen volgend jaar.
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
[offtopic] Goh, heet je het echt geen Feddowm? ;-) [/offtopic]
@Marc, op de RPM weet ik niet, maar bij de fuel heeft splitstrut zeker wel invloed. Stijvere kite, makkelijker in de hoek te trappen. Het is marginaal, maart je voelt het wel (ik wel) :-) Alleen hebben ze het eraf gehaald om enerzijds productiekosten te besparen en anderzijds omdat het ALTIJD een zwak punt was en kapot ging waar de struts knikken (als je kite op het strand ligt). Hopelijk hebben ze dat nu opgelost!
|
|
|
|
|
StevenHill
Berichten: 261
|
Tussen 2010 en 2011 wel degelijk redelijk veel verschil in vliegeigenschappen! 2011 vaart met meer power en "strakker". Springt ook beter.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
[offtopic] Goh, heet je het echt geen Feddowm? ;-) [/offtopic]
@Marc, op de RPM weet ik niet, maar bij de fuel heeft splitstrut zeker wel invloed. Stijvere kite, makkelijker in de hoek te trappen. Het is marginaal, maart je voelt het wel (ik wel) :-) Alleen hebben ze het eraf gehaald om enerzijds productiekosten te besparen en anderzijds omdat het ALTIJD een zwak punt was en kapot ging waar de struts knikken (als je kite op het strand ligt). Hopelijk hebben ze dat nu opgelost!
Dat zou wel kunnen maar bij de RPM is het echt niet te merken. @feddomw, helemaal eens. Natuurlijk is een design van een kite heel erg persoonlijk en hou ik persoonlijk heel erg van simplicity. Echter, dit vind ik niet heel erg mooi.
Ach zullen genoeg mensen zijn die het wel mooi vinden en daarnaast gaat het natuurlijk om de uitmutende vliegeigenschappen van de RPM. Alhoewel ik het gevoel heb dat dit jaar voor de RPM het jaar van de evolutie is. In 2011 heeft de RPM een redelijk radicale wijziging gehad (splitstrut). Het klinkt nu meer als een beetje verder tweaken en tunen.
Ik ben nog steeds van mening dat splitstrut marketing praat is. Over een paar jaar halen ze het er weer af en daarna komt het weer terug. Qau vaareigenschappen maakt het allemaal niet veel uit. Ik heb een hele dag met de 2010 & 2011 8m gevaren en het maakte eigenlijk niets uit. Misschien dat de 2011 versie iets sneller draaide maar daar was alles mee gezegd. Overigens vind ik deze kite er vet uit zien, maar dat is inderdaad persoonlijk. @ Fedde, toen ik nog geen lenzen had kon ik aan de hand van de kleuren en shape de kite herkennen. Sloeg echt nergens op, maar ik snap je punt wel. Ik heet Feddo, jongens. Het gaat me eigenlijk niet om "mooi" of niet (en ik houd ook van simplicity zoals bij Ozone), maar ik heb een minimale oogafwijking en kan op grote afstand niet 100% zien zonder bril/lenzen. En toch kon ik een Wainman of Ozone of Slingshot herkennen op het water. Onderscheidend design dus. En dat is nu er uit. De Naish/North/Cabrinha designs zijn gewoon minder goed te onderscheiden op het water. Sorry, ik zal normaal Feddo zeggen. Maar als je Naish, North en Cabrinha niet kan onderscheiden dan weet je gewoon niet hoe ze eruit zien. Ik kan het aan de shape en kleur echt wel zien.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Sorry, ik zal normaal Fedo zeggen. Maar als je Naish, North en Cabrinha niet kan onderscheiden dan weet je gewoon niet hoe ze eruit zien. Ik kan het aan de shape en kleur echt wel zien. Ik druk het nogal gechargeerd uit, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel. Natuurlijk zie je het wel, maar je moet wel even goed kijken. Met boards is het helemaal genant hoe weinig onderscheidend het design is. Dat doet naar mijn mening alleen Shinn goed.
|
|
|
stefanatix
Gast
|
Freedo , hou je waffel
|
|
|
Ozzie Wright fan
Berichten: 657
|
nou rob trek die portemonnee maar, tis tijd voor wat nieuws, al dat karige ouwe spul van je
|
|
|
robbepop
Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
|
Jij ziet hem ook al aankomen . Veel verschil tussen de 2009 en 2012 zal er mijn inziens nog steeds niet inzitten, en kwa eigenschappen hoop ik er ook op dat ze er niks aan veranderen. Voor mij zijn de 6 en 8 meter de must have maten van de RPM, zou dan ook niet weten wat ik met een 7 zou moeten doen. Maar de 6 wordt akelig oud, dus ja.... en zowieso hebben die RPM's bij mij nooit echt lang het leven, dus zal wel weer een klein budgetje vrij moeten maken voor seizoen 2012 Overigens vind ik hem er echt niet mooier op worden, maar aan 2011 moest ik ook wennen. sombere kleuren enzo
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Speciaal voor jou dan een vrolijkere kleur?
Aan de shape hebben ze in ieder geval niks veranderd, voor zover een CGI representatief is. Vraag me wel of of de maat dit jaar wel eindelijk staat voor het ware aantal vierkante meters.
|
|
|
robbepop
Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
|
Tja, das natuurlijk een pareltje. Als je er zo 1 in de shop tegenkomt ben je gelijk om.
Maar Evan, is dit in jouw beleving dan een oranje???
|
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Nee hoor, da's nou, ehm roze.
Dit is in mijn beleving oranje:
|
|
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Die laatste is inderdaad zwart met oranje. Bij die roze met zwart denk ik om de een of andere reden aan een Best kite. De kite met grijs, zwart en roze komt mij daarentegen wel over als een echte SS.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ohjee, neemt er eentje mijn photoshop-kleuren serieus.
Let op, de roze en oranje plaatjes zijn gephotoshopped!
Al is het natuurlijk wel mogelijk dat ze deze kleuren uitbrengen, je weet t maar nooit
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
En dat is nu er uit. De Naish/North/Cabrinha designs zijn gewoon minder goed te onderscheiden op het water.
ga heel gauw je mondspoelen... en ogen laten laseren. ik weet zeker dat die oog afwijking niet minimaal is! btw... een moneyshot of x-ride of rascall ... ja het blijven TT boards maar daar is het onderscheid ook echt wel in te zien... In kleur en design!
|
|
|
feddomw
Gast
|
En dat is nu er uit. De Naish/North/Cabrinha designs zijn gewoon minder goed te onderscheiden op het water.
ga heel gauw je mondspoelen... en ogen laten laseren. ik weet zeker dat die oog afwijking niet minimaal is! btw... een moneyshot of x-ride of rascall ... ja het blijven TT boards maar daar is het onderscheid ook echt wel in te zien... In kleur en design! -0.5 in beide ogen, onlangs getest in het Oogziekenhuis in Rotterdam. Dus niet te laseren, want minimale afwijking.... Als iemand tegenwoordig zegt dat de huidige auto's veel eenheidsworst zijn, ga je dan ook in discussie door te zeggen dat jij echt wel een Hyundai Santa Fe kan onderscheiden van een Kia Sorrento? Dat kan ik namelijk ook wel, maar (mijn punt is) ik heb dan meer waardering voor een Range Rover Evoque. Stom, nutteloos en lelijk ding die ook nog eens hun eigen RR Sport kannibaliseert, maar het is in ieder geval ONDERSCHEIDEND! En Slingshit was echt wel opvallend in hun design en dat is naar mijn mening een beetje weg. Simpele observatie n.a.v. Evan's topic wordt zo nog een hele discussie, jongens. @Evan: Die Oranje/Zwart vind ik nou weer echt mooi, echte Cabrinha look. En die Zwart/witte met roze accenten is nou weer wel echt Slingshot herkenbaar. @SteFanatic, houd zelf je waffel, je bent toch een wannabe RPM lover omdat je de 9 RPM gaat dumpen voor de Edge 9.
|
|
|