De vooruitzichten voor komende zaterdag zijn ook niet geweldig; een beetje wind uit NO en maximaal 7 graden. Eind mei met een watertemperatuur onder de 10 graden wordt wel heel realistisch. Er zijn jaren geweest dat je in NL dan al in je shorty kon varen.
Ik heb vandaag van 1 tot 4 op het water gestaan met een gewone wetsuit. Had het totaaaal niet koud was de eerste keer terug na november. Dus niet overdrijven en gewoon knallen op het water
Ik heb vandaag van 1 tot 4 op het water gestaan met een gewone wetsuit. Had het totaaaal niet koud was de eerste keer terug na november. Dus niet overdrijven en gewoon knallen op het water
Totdat je materiaalpech krijgt en een kwartier in het water dobbert...
Kon zeer ver tot heuphoogte staan en ging ook niet verder dan dat Zolang je het veilig houdt is alles ok hoor met deze temps
Zolang je het veilig houdt is alles ok hoor met deze temps
Zegt de man die al meer dan een half jaar ervaring heeft.....
Want dat heeft veel te maken met veilig varen en risico's inschatten + mannen die met naish varen luister ik helemaal al niet naar + waar staat er hier ergens hoe lang ik al kite alleen maar hoelang ik lid ben van dit forum en dat heeft er veel mee te maken
Want dat heeft veel te maken met veilig varen en risico's inschatten + mannen die met naish varen luister ik helemaal al niet naar + waar staat er hier ergens hoe lang ik al kite alleen maar hoelang ik lid ben van dit forum en dat heeft er veel mee te maken
Als je echt veel ervaring hebt dan weet je als geen ander dat er op de diverse fora veel beginners meelezen. Om dan maar zo even te gaan roepen dat het heel simpel heel veilig kan is niet echt slim. Het zijn op dit moment ( met deze temperaturen) alleen de zeer ervaren jongens en meisjes die verantwoord het water op kunnen.
Dan neem je het van mij maar niet aan, maar dan neem het tenminste van Idefixe aan Wij waren al serieus met watersporten bezig, toen was jij nog vloeibaar
Kon zeer ver tot heuphoogte staan en ging ook niet verder dan dat Zolang je het veilig houdt is alles ok hoor met deze temps
Het is nog (bijna) geen dag boven de 10 graden geweest, het vriest nog iedere nacht en de watertemperatuur gaat op veel plaatsen al richting de 10-11 graden.....
edit: Ah, waarschijnlijk is er iemand met een lekkende hot-tug van Makkum naar Schellinkhout gevaren....
Denk dat je op ijsselmeer eerder op 6 graden zult uitkomen. Binnenwater zal 6-8 kunnen zijn. Zee kruipt richting de 5 graden. Nog 2-3 erbij en ik ga weer.