Ik heb ook wel eens op een andere manier gedaan, dit ook zo gedaan omdat ik vanaf de dijk moest en er niet echt een lauchzone was.
Ik pompte mijn kite in de berm op en legde mijn lijnen hier ook uit. vervolgens de boel aan de kite bevestigen, dan inhaken mits je er zeker van bent dat je lijnen allemaal goed zitten. Dan begin je je bar op te rollen en loop je naar je kite toe. als je bij de kite bent kite op pakken en omdraaien en het water in lopen. in het water de kite met de leading edge naar jou toe en jij staat met de rug naar waar de wind vandaan komt. vervolgens je lijnen afwikkelen dan drijft je kite van je af. als de lijnen helemaal uitgerold zijn pak je een van de stuurlijnen en keer je de kite om en dan kan je gewoon een waterlauch doen net zoals je doet wanneer je kite een keer in het water valt.
Zorg wel dat je alle ruimte hebt en wikkel je lijnen vlot genoeg af zodat deze nog niet strak kunnen gaan staan zodat mogelijk je kite al omdraait. Het is niet heel erg al het wel gebeurt alleen niet veilig als het hard waait dan houd je je kite mogelijk niet goed.
ohja dit werkt denk ik alleen bij vlak water, ik zou dit niet in de golven gaan proberen
en anders idd die methode uit het filmpje, dit heb ik wel eens een paar keer met een oude kite gedaan en bij weinig wind. Met mijn nieuwe kites doe ik dit niet om beschadiging ed te voorkomen.