Kemperman
|
Dat met een 11m en met een wind van 12-18 knopen. Huh?!
|
|
|
HuibN
|
Ja, Evan zou misschien zeggen dat hij underpowered zou zijn geweest.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik sta er niet van te kijken, gezien het type kite hij gebruikt. Net als bijvoorbeeld de Chrono een ware jump machine met in vergelijk met tubekites bizarre hangtime
|
|
|
HuibN
|
Ff verder gekeken bij eerdere sessies die hij heeft gehad met een 7meter Edge. Daarbij kwam hij met vlagen van 50 knp niet hoger dan 9,5 meter / 6.4s
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
12-18 knopen geloof ik niet, 10+ meter lukt wel met de Sonic 11m in een knoopje 18-20. Of hij moet een updraft of iets in die trend hebben gehad.
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
12-18kn en 19m, ja dat klopt vast wel Ik heb het idee dat de woo hogere hoogtes berekend met kites die je langzaam omhoog brengen dan met de kites met veel boost. Freeride kites lijken in het voordeel ten opzichte van freestyle kites.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
12-18kn en 19m, ja dat klopt vast wel Ik heb het idee dat de woo hogere hoogtes berekend met kites die je langzaam omhoog brengen dan met de kites met veel boost. Freeride kites lijken in het voordeel ten opzichte van freestyle kites. Hoe verklaar je dan Aaron Hadlow met de Vegas met ruim over de 20m?
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
De sonic gaat wel hoog , ookbij kiters die niet zo heel goed zijn , maar 19,8 is wel heel hoog bij die wind , Ik geloof die woo ook niet 100%
|
|
|
Nature
|
12-18kn en 19m, ja dat klopt vast wel Ik heb het idee dat de woo hogere hoogtes berekend met kites die je langzaam omhoog brengen dan met de kites met veel boost. Freeride kites lijken in het voordeel ten opzichte van freestyle kites. Klopt had ik ook enorme last van met de ATV (hybrid delta) ging ik altijd hoger dan de Ego (bridled C) althans volgens de woo. persoonlijk had ik t idee dat ik met de EGO veel hoger ben geweest. Gelukkig nu over kunnen stappen naar Xensr haha:) geeft voorloopig een realistischer beeld en hoogtes aan bij het gevoel.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
En daar gaat het laatste beetje vertrouwen wat ik in de woo had. Al was hij compleet overpowerd geweest dan nog is 20m aan een 11m onmogelijk zonder hele vreemde omhoog wervelende wind, laats staan met 12-18kn.
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
12-18kn en 19m, ja dat klopt vast wel Ik heb het idee dat de woo hogere hoogtes berekend met kites die je langzaam omhoog brengen dan met de kites met veel boost. Freeride kites lijken in het voordeel ten opzichte van freestyle kites. Hoe verklaar je dan Aaron Hadlow met de Vegas met ruim over de 20m? Hadlow gaat sowieso hoog, dat geloof ik wel.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Heb de sessies van de 2e Westestkites-test gevonden in de woo-app en zelf vergeleken. Nog geen tijd om alle waarden in te kloppen maar hun claim dat de woo's onderling maar 1% afwijking hebben klopt van geen kant als je naar de afwijking van de hoogtes kijkt. Hangtime tussen beide woo's is verrassend genoeg wel 100% gelijk. Tijd om zelf ook eens meerdere woo's op 1 board te doen tijdens een sessie met 12m+ sprongen.
|
|
|
Erik@Spijk
Logs: 0 | 459 uur
|
Denk dat statistieken makkelijk uit hun verband te rukken zijn. 1% afwijking zegt niet zo veel, Is het gemiddeld 1% of binnen de 1%, met welke betrouwbaarheid?
Statistieken worden vaak gebruikt door politici, marketeers en "journalisten in komkommer tijd" om hun boodschap met verkeerd uitgelegde data te onderbouwen. Soms zijn statistieken echter handig.
De resultaten van de WOO lijken echter nog niet zo slecht. Bij sprongen van zo'n 3 meter zitten ze er vaak maar 10-30 cm naast. De data laat een verschil tussen twee metingen zien.Het kan dus zijn dat 1 meting net iets te hoog aangaf en de ander net iets te laag en je dus enkele uitschieters in de data ziet als een gevolg hiervan.
Volgens mij een prima nauwkeurigheid voor de toepassing.
Maar 178 sprongen van 10+meter in 1 sessie? Wat een uithoudingsvermogen.
|
|
|
Roy34
|
Die foto lijkt eerder mooi plak en knip werk. Zeker zijn kerst kado.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Is geen knip en plakwerk, met de woo-app kun je de hele sessie inzien.
Net even tijd gehad om de hele lijst in een spreadsheet te zetten, trek je eigen conclusies maar. In ieder geval zijn de conclusies die Wetestkites aan deze zelfde gegevens hangen complete onzin te noemen.
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Tja het blijft natuurlijk een versnelling omgerekend naar hoogte. Toch valt het me niet echt tegen. Maar de een podium olek op de leaderboards kun je niet echt claimen. Je sprong van 20m kan zomaar 18m zijn geweest.
|
|
|
Dobbelsteen
Geen avatar
|
Wat ik er zo op het oog uit zie is dat hoe hoger de sprong, hoe nauwkeuriger het blijkt te zijn.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik zat nog even te kjjken bij wetestkites. Zij hebben ook ook een grafiekje gemaakt waarbij ze de waardes vd woo's tegen elkaar uitzetten. Ook daar is te zien dat er wel wat verschil zit in de hoogtes maar dat de airtime zo goed als op 1 lijn zit. Ze hebben een trendline door de hoogte metingen getrokken voor beide woo's en die verschilt maar 1% Dus per jump zit er wel meer als 1% verschil in, maar over een hele sessie middelt dat uit naar <1%. Dat is waarom zij de woo's zo goed als identiek verklaren.
Edit: En eigenlijk kan ik me daar wel in vinden. Bij dingen die niet absoluut te meten zijn doe je over het algemeen meerdere metingen en neem je het gemiddelde. Het is alleen wel krom dat wij natuurlijk geinteresseerd zijn in die ene hoogste sprong, die dus wel 8% kan afwijken. Dus, als je echt zeker wil zijn van je zaak moet je meerdere woo's hebben :-)
|
|
|
Evan
Administrator
|
Gisteren ook met twee woo's gevaren met sprongen richting de 12m (volgens de woo's) maar er zitten meer en grotere fouten in de de test hierboven.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Misschien meet de ene Woo net vanuit het dal van de golf en de ander vanaf de top van de golf dat zou het verschil misschien verklaren
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Niemand weet exact hoe de Woo's nu precies meten. Wat we wel weten is geen GPS, en iets van 9 assen. Normaal heeft een accelerometer 6 assen:
translatie over: x-as (horizontale component) y-as (horizontale component) z-as (hoogte)
rotatie over: x-as (roll) y-as (pitch) z-as (yaw)
Dat is 6. Waar die andere 3 voor dienen? Wellicht om dubbel te meten in het translatie bereik?
Zelfs met professionele accelerometers die ze in de offshore industrie gebruiken is de nauwkeurigheid veel minder dan Woo claimt.
Blijft interessant om te kijken in hoeverre de Woo's nu werkelijk nauwkeurig zijn
|
|
|
|
Dobbelsteen
Geen avatar
|
Dat is 6. Waar die andere 3 voor dienen?
Iets met magneten. De 9axis sensor technologie kan je gewoon googlen, het is niet iets dat ze bij WOO uitgevonden hebben De uitleg ervan ga ik hier niet neertypen want ik versta het niet 100% en dan kan m'n uitleg ook wel wat fout zijn
|
|
|
Tim_GTS5
|
Onmogelijk 19,8m in 12 tot 18kn, hangtime zou nog kunnen.
Lijkt mij dat de Woo adhv tijdsduur en van de versnelling/g krachten de hoogtes meet ?
|
|
|