heeft er nog iemand inserts

niels

November 09, 2006, 14:31:49
edit2Rapporteer  
heeft verder geen uitleg nodig denk ik

(stuk of 10)

gr niels
zoo
Gast
Antwoord #1 November 09, 2006, 16:23:41
edit2Rapporteer  
Gewoon een oud snowboard op marktplaats kopen, zitten er wel 30 in, kost je max een tientje.
Heb je wel gelijk ontzettend goede inserts, Groeten Henk.
GjT

Antwoord #2 November 09, 2006, 21:35:03
edit2Rapporteer  
Check je PM
Lord of the Boards

Antwoord #3 November 10, 2006, 02:36:14
edit2Rapporteer  
Ik heb er nog zat. En er zijn er ook nog wat onderweg. Stuur maar PM of mail als je ze nog nodig hebt. (RVS, gluecap, M6. eurootje per stuk)
boardjort

Geen avatar

Antwoord #4 November 19, 2006, 04:58:21
edit2Rapporteer  
ik zou geen insert uit een snowboad nemen, grote kans dat ze roesten?? en wat een geklier om er uit te halen. Ik las ze zelf met dopmoer en ring (rvs)
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 November 19, 2006, 16:51:14
edit2Rapporteer  
Ze zijn van RVS...
hOe hA HeNniE

Antwoord #6 November 20, 2006, 03:39:56
edit2Rapporteer  
even offtopic, maar denk dat niels toch al geholpen is...

@lord of the boards / leonb: ik heb een aantal rvs snowboard inserts op de kop getikt van de zomer...moet er nog iets mee doen, maarehhh...deze hebben een ronde voet en een plastic dop erop:
waarvoor is de dop?
en dat ronde: hoe lamineer ik dit in zodat deze niet gaat meedraaien??

groet danny
Lord of the Boards

Antwoord #7 November 20, 2006, 05:29:32
edit2Rapporteer  
Danny,

het dopje dat erop zit is een zogenaamde "glucap" Die zorgt ervoor dat er geen epoxy in de inserts loopt tijdens het lamineren.

Is die voetplaat echt helemaal rond? Bij mij zijn ze zeskant, waardoor ze wat meer houvast hebben. De insert zelf is geribbeld aan de buitenkant, ook tegen meedraaien.
Ik boor altijd het gat precies op maat, zodat ik ze echt in het schuim moet drukken. Waar de plaat komt, boor ik het een klein stukje in met een speedboor om de plaat te verzinken. Ik pak de insert helemaal in in glasvezel (stukjes afval van keper). Ik leg een stukje keper van 5 X 5 cm over het gat en doordrenk het met pox. Dan druk ik de insert met glas en al in het gat. Daaroverheen leg ik ook weer een stukje keper.
hOe hA HeNniE

Antwoord #8 November 25, 2006, 03:58:51
edit2Rapporteer  
@ L.o.t. Boards:
ja, dan zittie wel vast!
en ja, ze zijn helemaal en hardstikke rond, die inserts..ik ben idd zelf aant denken om de gluecap eraf te halen en de insert met een slijper vierkant te maken, want anders kan ik meedraaien niet voorkomen...
de functie van de gluecap vervalt dan wel.....ik had die dingen niet moeten kopen, maar ja, de inslagmoeren van het vorige boardproject zijn finaal geroest nu, schiet dus ook niet op!

gr danny

Lord of the Boards

Antwoord #9 November 26, 2006, 04:30:58
edit2Rapporteer  
Kun je die gluecap niet laten zitten tijdens het slijpen? Als ie er dan toch af moet, giet dan wat kaarsvet in de inserts voor je gaat lamineren. Dat houdt ook epoxy buiten.
hOe hA HeNniE

Antwoord #10 November 26, 2006, 14:44:38
edit2Rapporteer  
goed plan! ik ga er deze winter mee aan de slag...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.