zoo
Gast
|
Gewoon een oud snowboard op marktplaats kopen, zitten er wel 30 in, kost je max een tientje. Heb je wel gelijk ontzettend goede inserts, Groeten Henk.
|
|
|
GjT

|
Check je PM
|
|
|
Lord of the Boards

|
Ik heb er nog zat. En er zijn er ook nog wat onderweg. Stuur maar PM of mail als je ze nog nodig hebt. (RVS, gluecap, M6. eurootje per stuk)
|
|
|
boardjort
Geen avatar
|
ik zou geen insert uit een snowboad nemen, grote kans dat ze roesten?? en wat een geklier om er uit te halen. Ik las ze zelf met dopmoer en ring (rvs)
|
|
|
|
hOe hA HeNniE

|
even offtopic, maar denk dat niels toch al geholpen is...
@lord of the boards / leonb: ik heb een aantal rvs snowboard inserts op de kop getikt van de zomer...moet er nog iets mee doen, maarehhh...deze hebben een ronde voet en een plastic dop erop: waarvoor is de dop? en dat ronde: hoe lamineer ik dit in zodat deze niet gaat meedraaien??
groet danny
|
|
|
Lord of the Boards

|
Danny,
het dopje dat erop zit is een zogenaamde "glucap" Die zorgt ervoor dat er geen epoxy in de inserts loopt tijdens het lamineren.
Is die voetplaat echt helemaal rond? Bij mij zijn ze zeskant, waardoor ze wat meer houvast hebben. De insert zelf is geribbeld aan de buitenkant, ook tegen meedraaien. Ik boor altijd het gat precies op maat, zodat ik ze echt in het schuim moet drukken. Waar de plaat komt, boor ik het een klein stukje in met een speedboor om de plaat te verzinken. Ik pak de insert helemaal in in glasvezel (stukjes afval van keper). Ik leg een stukje keper van 5 X 5 cm over het gat en doordrenk het met pox. Dan druk ik de insert met glas en al in het gat. Daaroverheen leg ik ook weer een stukje keper.
|
|
|
hOe hA HeNniE

|
@ L.o.t. Boards: ja, dan zittie wel vast! en ja, ze zijn helemaal en hardstikke rond, die inserts..ik ben idd zelf aant denken om de gluecap eraf te halen en de insert met een slijper vierkant te maken, want anders kan ik meedraaien niet voorkomen... de functie van de gluecap vervalt dan wel.....ik had die dingen niet moeten kopen, maar ja, de inslagmoeren van het vorige boardproject zijn finaal geroest nu, schiet dus ook niet op!
gr danny
|
|
|
Lord of the Boards

|
Kun je die gluecap niet laten zitten tijdens het slijpen? Als ie er dan toch af moet, giet dan wat kaarsvet in de inserts voor je gaat lamineren. Dat houdt ook epoxy buiten.
|
|
|
hOe hA HeNniE

|
goed plan! ik ga er deze winter mee aan de slag...
|
|
|