Halve gietmallen

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Augustus 27, 2007, 01:01:56
edit2Rapporteer  
Mannen!

Ik heb ook maar eens geexperimenteerd (op het boardje van Spoon) met de zogenaamde "PU gietmal".
Een halve outline- en tipmal gemaakt van trespa met een ALU strip;

Het werk echt als een tierelier! Voor mij geen super (grinnik_kitesmiley) glue meer.

Hier wat picca's:
LeonB

Antwoord #1 Augustus 27, 2007, 01:02:22
edit2Rapporteer  
 :Smiley
LeonB

Antwoord #2 Augustus 27, 2007, 01:03:04
edit2Rapporteer  
 (hangloose_kitesmiley)
prokiter

Antwoord #3 Augustus 27, 2007, 01:30:32
edit2Rapporteer  
Heyy Leon,

Dat werkt ook wel lekker man.

Vind het voordeel wel van een compleete mal dat je in een keer het compleete boardje kan gieten....maar het nadeel weer dat je de mal vaak maar 1 of 2 keer gebruikt....!!!!

Ik ben druk bezig met mijn Bak bak......moet alleen nog effe lampen regelen enzo...!!!!

Greetings...Pro KIter..... (hangloose_kitesmiley)
LeonB

Antwoord #4 Augustus 27, 2007, 12:39:23
edit2Rapporteer  
Citaat
....maar het nadeel weer dat je de mal vaak maar 1 of 2 keer gebruikt....!!!!

Nope....ik kan nu met deze standaard gietmal alle kanten op. Zo kan ik diverse boardjes bouwen met verschillende lengte (max 130cm) en breedte (hangloose_kitesmiley).
wouterb

Antwoord #5 Augustus 27, 2007, 20:47:14
edit2Rapporteer  
Oké lengte variabel, maar de outline ligt wel redelijk vast (binnen de breedte van je rail). Of zie ik het verkeerd?

enne.. hoe dicht je af aan de onderzijde van je kern??
LeonB

Antwoord #6 Augustus 27, 2007, 21:16:55
edit2Rapporteer  
Yep, ik zou nog kunnen spelen door i.d.d. een dikkere rail te gieten. Maar deze gietmallen zijn toch wel bedoeld voor een standaard outline.

De core plak ik vast met een dun reepje dubbelzijdig tape nadat ik de mal heb bewerkt met lossingswax.
De rest van de openingen plak ik dicht met schilderstape (grinnik_kitesmiley).
marco78

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 27, 2007, 22:27:15
edit2Rapporteer  
Hey Leon,
Ziet er weer profi uit hoor!!
Welke PU hars gebruik jij eigenlijk.
Ben er zelf ook mee aan het proberen, maar wat is de verwerkingstijd van dat spul kort zeg.
Als je wat te lang staat te roeren dan begint dat spul uit te harden.

Of is er ook weer andere PU hars te koop?

Pbter

Geen avatar

Antwoord #8 Augustus 27, 2007, 23:13:58
edit2Rapporteer  
de twee verschillende componenten eerst ff in de koelkast zetten doet wonderen
Joosdo

Antwoord #9 Augustus 28, 2007, 00:35:19
edit2Rapporteer  
Nooit te oud om te leren.

@ Leon, je blijft me verbazen met de technische handigheid, produceer je veel of is het echt een zwaar uit de hand gelopen hobby?

@ Pbter, moet je ook maar net opkomen. Toch altijd een aardig stress werkje dat netjes erin gieten. Hoeveel tijd krijg je er ongeveer bij?

Nog twee laagjes en daagjes en dan....

Mzzl Joost
LeonB

Antwoord #10 Augustus 28, 2007, 12:38:01
edit2Rapporteer  
Yep, dat PS115 wordt snel hard...ff snel roeren en gaan met die banaan!

Een van m'n eerste gietsels was uitgehard tijdens gieten!
Het bekertje zat met een "uitgeharde straal PU" vast aan m'n PU-vin van toen (Gneheheh... schater ).

Polyservice heeft al een tijdje een PU-giethars met langere curetime. Ik geloof iets van 8 i.p.v. 3 min.
Ik weet niet hoe die toei heet...

@Joost,

Het is zwaar uit de hand gelopen, dat wel. Maar moet wel leuk blijven. Zoals nu bouw ik rustig een boardje voor Nick (Spoon). Dus van een hoge productie kan ik niet spreken, wat ik ook niet zou willen.
Iedereen die bij mij een boardje laat bouwen moet wel een beetje geduld hebben...."Pietlut" die ik ben  schater
mathieu3
Gast
Antwoord #11 Augustus 28, 2007, 15:17:12
edit2Rapporteer  
Polyservice heeft inderdaad PU-giethars met een curetime van 8 minuten. Het heet PS-114.

Ik gebruik het spul en dat werkt perfect. Hard snel uit maar niet te snel. Het is wel iets donkerder van kleur dan ps-115. Dus indien je lichte kleur rails wil zal je denk ik voor ps-115 moeten gaan. Ik maak zwarte rails dus geen probleem.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.