na safety toch door de lucht (airblast)

Ponk

Geen avatar

Januari 27, 2006, 05:28:49
edit2Rapporteer  
Ha

vorige week al even uitgelegd dat ik door de lucht ben gevlogen na het trekken van de safety. volgens mij was mijn leash niet te kort,  bleef de bar niet hangen, geen rotaties etc. hartelijk dank voor jullie meedenken. Maar ik weet nog steeds niet hoe t nu wel kwam. Volgens Kuik heeft hij het gevoel van No Power bij zijn airblast ook nooit gehad. Zijn kite bleef de vorm behouden. Ben dus eigenlijk wel benieuwd of het aan de kite zou kunnen liggen. Of aan de plaats waar de leash aan vast zit. ik stuur in de bijlage even een tekeningetje mee van mijn systeem. hoop dat dat lukt. alvast bedankt.

Grt Ponk
adrenalin

Antwoord #1 Januari 27, 2006, 05:44:16
edit2Rapporteer  
Precies op dat moment was ik daar ook in de buurt, toevallig ook met een Airblast. Ik heb het voorval niet zien gebeuren, maar ik zag je daarna wel op de grond zitten.

Aan het type airblast zal het niet liggen, bij mij ging het releasen wel goed.

Aan je tekening te zien zit je leash exact hetzelfde als bij mij. De release-lijn loopt net als bij jou naar de leading edge.

Weet je zeker dat je niet eerst gelift werd, en daarna pas releasde?
Ponk

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 27, 2006, 05:58:14
edit2Rapporteer  
Weet je zeker dat je niet eerst gelift werd, en daarna pas releasde?

ja dat weet ik zeker, want ik stond nog op de grond toen ik de bar zag weg schieten. het verbaasde mij dan ook dat ik alsnog ben gelanceerd. maar dat het niet aan de kite ligt vind ik al een fijn idee.
Benjaminned

Geen avatar

Antwoord #3 Januari 27, 2006, 08:12:08
edit2Rapporteer  
Hey,

Heb een zelfde soort ongeluk gezien. Die kerel ging het water in en had moeite met de branding. Liet toen zijn bar los maar deze sloeg om de lijn net na de leashlijn waardoor de kite niet helemaal open klapte. Kite vloog toen door de powerzone en hij werd meegetrokken totdat hij zijn chickenloop los kreeg. Alles in een questie van seconden.

Alles goed afgelopen hoor. Misschien lijkt dit op jou ongeluk?

Ik heb zelf ook dezelfde wipikabar liggen maar nog nooit gebruikt. Heb er niet zoveel vertrouwen meer in. Heeft iemand hier meer ervaringen mee en misschien tips?

Groet,

Benjamin
D1is

Antwoord #4 Januari 27, 2006, 10:59:51
edit2Rapporteer  
ik was dr ook!!! gelukkig net op tijd mijn kitee neer kunnen laten... maar het hele verhaal over die safety van je ponk klinkt idd raar.

hopelijk was dat de eerste en de laatste keer...

greeeetz
denis
jaro
Gast
Antwoord #5 Januari 27, 2006, 15:25:21
edit2Rapporteer  
Je Bar moet ergens zijn blijven hangen...!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.