Rebel getest????

oz

September 08, 2006, 15:05:31
edit2Rapporteer  
Ik ben erg nieuwsgierig wat de kitehigh members te vertellen hebben over de Rebel, aangezien deze nu 1 week in de shops is....Wie O Wie?

wel een objectief verslag graag!

Alvast bedankt Ozzie.
Arjen

Antwoord #1 September 08, 2006, 15:26:50
edit2Rapporteer  
Ik vond deze review op bazaki.nl:

YEAHHH DIKKE BEUKMACHINE IS ONTMAAAAAGD !!!   

Begon vandaag keihard te waaien, NWN perfect om naar Midlaren te gaan !!
Eenmaal aangekomen bleek die bijna W te zijn en dus vreselijk vlagerig, erger dan NW op de rietplas. Tja toch maar pompen dan 

De wind was een kleine 4bftje met echte gaten erin, waardeloos. Maar op 1 of andere manier kon ik lekker hoogte lopen, alsof ik m'n 16m2 op had staan met mn grote board.....verrek ik loop wel erg veel hoogte, tijd voor wat depowertestjes, nou depoweren kon ZEKER wel. Middenop was de wind een 5bft en in de microloop varen was er niet meer bij. ff de stopper wezen testen maaar dat zuigt grote tijd ! tis een stom stukje plastic dat er voor zorgt dat je bar blijft steken op je depowerkoord. Maar het punt op je depowerlijn is een stukje garen om de depowerlijn gewikkeld. 2 keer depoweren en het stukje garen ligt eraf. Net zoals Thijs zei: het lijkt wel of die lui zelf niet kiten !! Zoiets komt nooit door wat simpele tests heen  Maar depoweren kon die wel hoor. het depowerkoord is wel erg lang en je komt er moeilijk bij maar wel erg veilig want bij alles loslaten lig je stil. Aangezien ik m'n 16m2 altijd ver in 6bft door kon varen. Ga ik er vanuit dat ik deze 12m2 rebel wel tot eind 7bft kan houden. Springen is trouwens ook een stukje koek !!

Gewoon aantrekken en je knalt omhoog, nog ff wat miniloopjes gemaakt. Nou, je bepaald je eigen draaicirkel. Draai je hem supersnel dan loop je hem 2 keer bovenin zonder dat je voorwaartse versnelling krijgt, is niet radicaal maar wel leuk  En easy landbaar 

Nadeeltje is de vele cambattens, je moet hem precies zo opvouwen anders knikken al die kleine stokjes of hij past niet in de tas die bijna 4kant is.

Verder is de kite ook lichter dan een gewone r5 12m2.

Kortom, ik ben er reuzeeeeee blij mee, !!! mary ook. want dit apparaat is lekker veilig.

Oh en wat me opviel bij het springen, is dat de explosieve en dubbele liftjes weer terug zijn. De rhino4 had dat ook heel erg en de R5 weer veel minder. Oh en vlagerige wind is zo goed als voorbij. De wind was zo vreselijk vlagerig. Net of de rebel het gladstrijkt. Dus met en beetje mazzel kunnen we met NW ook weer op de Rietplas  Je hoeft namelijk niet meer te sinussen, de kite kruipt de hoek niet in, maar hij blijft gewoon Voor je staan en behoudt z'n druk !!

Barretje koste trouwens driehonderdnegenenzestigfokking euros !!!

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 September 08, 2006, 15:48:02
edit2Rapporteer  
Zijn er al wat echte foto's van die 2007 bar? (Ik zie dat GlennVegas die net al gepost heeft  (sealedlips_kitesmiley) )

Wat ik nu weer begrijp is dat North voor het 4e opeen volgende jaar een baggerbar op de markt brengt (angry_kitesmiley), erg jammer, een groot contrast met hun kites...

Waarom heb je een 9m2 en een 12me genomen? Overlappen die elkaar niet teveel? Ik lees overal dat 14/9 of 12/7 een mooie combo is?
Arjen

Antwoord #3 September 08, 2006, 15:55:05
edit2Rapporteer  
Waarom heb je een 9m2 en een 12me genomen? Overlappen die elkaar niet teveel? Ik lees overal dat 14/9 of 12/7 een mooie combo is?

Het zijn niet mijn kites maar dit is een review die ik vond op bazaki.nl (zie boven in mijn post) dus ik kan helaas geen antwoord op je vraag geven.
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #4 September 08, 2006, 16:29:54
edit2Rapporteer  

http://www.bazaki.nl/forum/viewtopic.php?t=726&start=10

Ik heb een 12m2 Rebel, is mijn verslag die hierboven staat. (die roze keej kites zijn van litewave  (grinnik_kitesmiley) )
Ik hou het denk ik bij 1 kite. Die 12m2 vaart zeer vroeg en is ook erg lang te houden. Een extra rebel heeft voor mij geen meerwaarde denk ik.

Ik ben trouwens nog nooit zo blij geweest met een kite, heb elk jaar nieuw spul. maar dit veranderd het kiten weer helemaal voor mij.  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 September 08, 2006, 17:11:43
edit2Rapporteer  
Ik ben ook erg benieuwd naar de kleine rebel, maar als de grotere (12 en 14) ook lekker varen en een C-shape gevoel hebben, dan ga ik helemaal over. Nu wil ik voor de grote maten 16 en 12 mijn C's houden, en een 9 0f 7m2 rebel erbij voor de harde wind
surf

Geen avatar

Antwoord #6 September 08, 2006, 17:13:09
edit2Rapporteer  
Zou een rebel 7 een goede aanvulling zijn op een Vegas6 10 en 14?  En vaart ie lekker? Zou je de 7 ook al vrij snel varen, of kun je pas met 7bft lekker knallen?
Zit te twijfelen tussen een V6 7, een rebel7 of gewoon een goedkope kite er bij te nemen.

Wat is wijsheid???
globe

Antwoord #7 September 08, 2006, 17:32:03
edit2Rapporteer  
Ik weeg 90 kg en kan met een dikke 25 knopen met mijn Vegas 7 meter varen. De overlap 7 - 10 moet prima te doen zijn volgens mij. Ik heb er een 9 boven, maar die overlappen elkaar wel redelijk veel.

Mijn vrouw vaart altijd met een 7 als ik met een 9 sta (vanaf 20+ knopen dus.)
svenpronk

Antwoord #8 September 08, 2006, 17:52:21
edit2Rapporteer  
Bazaki, ik heb precies hetzelfde ik ben ook nog nooit zo blij geweest met een nieuwe kite.
Ik heb weer zoveel meer LOL in het varen, ik ben helemaal verkocht!

http://www.bazaki.nl/forum/viewtopic.php?t=726&start=10

Ik heb een 12m2 Rebel, is mijn verslag die hierboven staat. (die roze keej kites zijn van litewave (grinnik_kitesmiley) )
Ik hou het denk ik bij 1 kite. Die 12m2 vaart zeer vroeg en is ook erg lang te houden. Een extra rebel heeft voor mij geen meerwaarde denk ik.

Ik ben trouwens nog nooit zo blij geweest met een kite, heb elk jaar nieuw spul. maar dit veranderd het kiten weer helemaal voor mij. (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Buster

Antwoord #9 September 08, 2006, 18:59:29
edit2Rapporteer  
Zou je ook 1 bar voor 2 Rebel-kites (bijv. 9m en 12m) kunnen gebruiken?
Ik wil eigenlijk mijn 10mNO2 omruilen voor een 9m Rebel, daarmee kan je toch ook tot 31-34knopen doorknallen en behoud je nog steed overlap met mijn 14mNO2'05...
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #10 September 08, 2006, 19:22:28
edit2Rapporteer  
Buster, tegelijkertijd de 2 kites aan 1 bar varen is erg lastig hoor.
Wat je wel kan doen is 1 voor 1.

Tuurlijk is 1 bar geschikt voor beide kites, je kan de pigtails aan je bar ook aan de binnenzijde zetten zodat iets langzamer stuurt.
kaje

Antwoord #11 September 08, 2006, 21:18:56
edit2Rapporteer  
Weet er iemand of de nieuw Naish bar past op de Rebel?
Ik vind die er wel veel beter uit zien dan die van North!
Buster

Antwoord #12 September 08, 2006, 21:20:32
edit2Rapporteer  
Cool, dus dat scheelt dan weer 369 euro...???
litewave

Antwoord #13 September 08, 2006, 23:34:47
edit2Rapporteer  
nee hoor, driehonderdnegenenzestigfokking euros !!! loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.