|
Saber
Geen avatar
|
Heb je de laatste tijd niet de berichten gevolgd dat de ene spot naar de andere niet meer toegankelijk is voor kiters, gezien wij de natuur verstoren? Staatsbosbeheer beheert veel van deze gebieden waar wij kiten. Er hoeft niet per definitie bos te zijn.
|
|
|
Vinni
|
Staatsbosbeheer maakt het helemaal niets uit of wij daar kiten hoor. Ik heb bij veel verschillende locaties van staatsbosbeheer stage gelopen, en ze zijn daar altijd super positief over het kitesurfen!! Als ze gebieden beheeren waar het simpelweg verboden is om te kitesurfen, is het nogal logisch dat ze daar op gaan controleren. Je mag toch ook niet met motoren/brommers door het bos heen raggen? Wij staan daar echt niet boven, dat wij wel op plekken mogen komen waar anderen dat niet mogen.
Ik heb zelfs een paar jaar terug de directeur van staatsbosbeheer gesproken, ook hij vond het een hele mooie sport!
Het is vooral de vogelbescherming die er problemen mee heeft. Natuurmonumenten, gelderslandschap en Flevolandschap zien het probleem ook niet.
|
|
|
Saber
Geen avatar
|
@Vinnie, Goed om te horen dat zij er positief tegenover staan. Echter krijg ik meer en meer het idee dat de overheid, waar staatsbosbeheer onder valt, meer locaties nu aan het afsluiten zijn voor kiters. Raar dat enerzijds de overheid spots sluit voor vliegeren cq kiten en dat vervolgens staatsbosbeheer dit aanmoedigt.
Zien jullie deze tegenstrijdigheden dan niet?
|
|
|
Lord of the Boards
|
Staatsbosbeheer is inderdaad niet tegen kitesurfen. Bij het oveleg over de spots bij Lauwersoog zat SBB ook aan tafel. Zij hadden geen bezwaren tegen kitesurfen en vonden de argumenten van de Waddenvereniging zelfs overdreven wat de vogels betreft. "Die vliegen misschien weg, maar dan gaan ze wel ergens anders zitten waar het rustig is."
Alleen jammer dat ze pas echt begonnen te praten NA de vergadering, toen de notulist zijn pen al had neergelegd..............
Maar mijn ervaring met SBB is dus dat ze niets tegen kitesurfen hebben. Onze natuurbroeders zijn dus niet allemaal zo kortzichtig. SBB begrijpt tenminste dat je de natuur niet helpt door er een hek omheen te zetten, maar dat je juist mensen moet toelaten om ervan te genieten en zodoende respect voor de natuur kweekt.
Dat er spots dreigen te sluiten, ligt meer aan natuurramp2000 en de 2e maasvlakte. Vanuit Europa wordt Nederland opgedragen om een bepaalde hoeveelheid natuurgebied te houden. Dit is sowieso al enorm veel. Door de aanleg van 2e maasvlakte, moet het gebied dat daarvoor wordt gebruikt ook nog eens worden gecompenseerd elders in het land.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Bedankt Vinni, Lord, Dat bedoel ik ook met m'n vraag: Hoe lastig het ook is, je moet altijd proberen de nuance te behouden voordat je conclusies trekt.
|
|
|
Idefixe
|
Heb je de laatste tijd niet de berichten gevolgd dat de ene spot naar de andere niet meer toegankelijk is voor kiters, gezien wij de natuur verstoren? Staatsbosbeheer beheert veel van deze gebieden waar wij kiten. Er hoeft niet per definitie bos te zijn.
Veel spots staan inderdaad behoorlijk "onder druk" Tot nu toe ondervind het NKV bij de diverse instanties / autoriteiten echter een behoorlijke dosis welwillendheid als het gaat om besprekingen voor het openhouden van spots. Op die plaatsen waar het echt mis dreigt te gaan zijn het vnl de kitesurfers zelf die ( door bijv buiten aangewezen zône's gaan klooien) de boel echt onder druk zetten. Het "zomaar" gaan roepen dat een club als staatbosbeheer tegen het kitesurfen is, is erg onverstandig en doe je de relatie tussen staatbosbeheer en de kitesurfwereld geen goed.
|
|
|
Langbeest
|
Ik heb eigenlijk wel het gevoel dat we juist dichter bij elkaar komen. We (NKV) wordt eindelijk gezien als een volwaardig gespreks partner. Alles heeft zijn tijd nodig, zo is het nu eenmaal. Maar zolang er gesproken wordt kan er ook niets gesloten worden. Zie dit als een positief punt.
|
|
|
d@ni
|
Het "zomaar" gaan roepen dat een club als staatbosbeheer tegen het kitesurfen is, is erg onverstandig en doe je de relatie tussen staatbosbeheer en de kitesurfwereld geen goed. Ik denk dat Saber ook bedoeld dat het vreemd is dat door SBB vliegeren in natuurgebieden en parken juist wordt aangemoedigd, wat echt heel goed is. En dat anderzijds door de vogelnerds e.d. vliegeren in deze gebieden wordt bestreden. Hij heeft het volgens mij over de tegenstrijdigheid die tussen deze 2 instanties is.(SBB en de vogelliefhebbers)
|
|
|
Saber
Geen avatar
|
@ d@ni, dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik ben hier niet om te zeggen dat iedereen tegen het kitesurfen is. Maar het valt mij echter op dat er veel tegenstrijdigheden zijn.
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
|
Staatsbosbeheer maakt het helemaal niets uit of wij daar kiten hoor. Ik heb bij veel verschillende locaties van staatsbosbeheer stage gelopen, en ze zijn daar altijd super positief over het kitesurfen!! Als ze gebieden beheeren waar het simpelweg verboden is om te kitesurfen, is het nogal logisch dat ze daar op gaan controleren. Je mag toch ook niet met motoren/brommers door het bos heen raggen? Wij staan daar echt niet boven, dat wij wel op plekken mogen komen waar anderen dat niet mogen.
Ik heb zelfs een paar jaar terug de directeur van staatsbosbeheer gesproken, ook hij vond het een hele mooie sport!
Het is vooral de vogelbescherming die er problemen mee heeft. Natuurmonumenten, gelderslandschap en Flevolandschap zien het probleem ook niet.
onze toekomstige zeikert alleen maar de heledag door zeiken dat word vinnie later als hij groot is
|
|
|
Vinni
|
onze toekomstige zeikert alleen maar de heledag door zeiken dat word vinnie later als hij groot is Doe niet zo zielig man.
|
|
|
Wimt
|
Ik begrijp die opmerking ook niet, erg zielig.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
ik wel hoor...!! andre weet niet beter...!!! Maar het is indd vreemd....Ik krijg steeds meer het idee dat we dik genaaid worden door meneer overheid...En IN VREDESNAAM WAAROM??? Als staatsbos beheer zelf...(de vogel freaks) zelf toegeven dat de vogels er niet echt last van hebben, en dat zij er geen problemen in zien...Waarom wordt er dan zooo moeilijk gedaan! Wat wint de overheid als zij kitesurfers naaien? Wat hebben ze eigenlijk liever? Een irritante knul op een waterscooter waar iedereen zich mateloos aan irriteert en die met zijn Co2 uitstoot mee helpt aan de verkrachting van de natuur. Of een kitesurfer die op basis van de natuur zich voortbeweegt, geen herrie maakt (behalve als hij een dikke trick land) en ook nog eens een prachtig schouwspel verzorgt... Een beetje jammer dus, al die negatieve dingen tegen kitesurfers..
|
|
|