Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Als jij jouw safety lostrekt en de andere niet komt de power van de 2 kites op de andere persoon zijn harnas te staan. Dus in zulke situaties is het niet verstandig om je safety los te trekken. Maar als je echt het gevoel hebt dat de kite aan je zal sleuren dan zou ik het ook zeker doen.
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Nee geen ervaring mee, maar waarom je niet aan je safety zou moeten trekken, geen idee. Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Lijkt mij toch de eerste stap die je maakt. De kracht uit je kite halen....en daarna lekker knopen.haha
|
|
|
kitertjuh
|
je moet gewoon allebei de safety trekken. ALs 1van de 2 dat doet gaat het fout en als jullie het bijden niet doet gaat het ook fout. dus allebei safety trekken.
|
|
|
KiteDemon
|
Inderdaad erg link als één wel zijn safety trekt, en de ander niet. Als er aan de safety getrokken gaat worden dan het beste alle twee de kiters. Maar als je een 5e hebt, dan hoef jij jezelf niet druk te maken.
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Inderdaad erg link als één wel zijn safety trekt, en de ander niet. Als er aan de safety getrokken gaat worden dan het beste alle twee de kiters. Maar als je een 5e hebt, dan hoef jij jezelf niet druk te maken.
Waarom niet dan??
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Probeer het te voorkomen ,blijf ruim uit de buurt van andere kites , en eerst achter je kijken voordat je gaat keren ,En als het dan toch fout gaat probeer dan tegelijk de safety te gebruiken ,want als de een hem los laat en de ander niet gaan beide kites tollen en en zijn totaal niet meer te controleren...
|
|
|
DaRipper
|
Als jij jouw safety lostrekt en de andere niet komt de power van de 2 kites op de andere persoon zijn harnas te staan. Dus in zulke situaties is het niet verstandig om je safety los te trekken. Maar als je echt het gevoel hebt dat de kite aan je zal sleuren dan zou ik het ook zeker doen.
Wat een geleuter! Al twee keer meegemaakt helaas, gewoon safety trekken. Allebei!
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Lees wat ik zeg, ik zeg duidelijk dat als maar 1 persoon dat doet de andere 2 kites moet houden. Op zulke momenten is het dus niet goed om aan je safety te trekken en dat bedoelen die andere mensen denk ik. Maar ik zeg nergens dat je nooit aan je safety moet trekken want ik zou het ook gewoon doen.
|
|
|
Psychotic
|
safety! daar is dat ding voor gemaakt, je hebt hem niet voor niets.
|
|
|
D.D
|
Gewoon allebei doen, had ik ook met iemand anders.
En dan maar naar de kant zwemmen en de lijntjes uit elkaar halen (sealedlips_kitesmiley).
|
|
|
adrenalin
|
Ik denk ook niet dat ik gelijk zou releasen, misschien zijn de kites nog enigzins te controleren, en kun je de kite terug/wegsturen???
|
|
|
Marc de Munnik
|
In z`n geval altijd safety trekken. Adrenalin zegt dat de kite`s mischien nog enigzins te controleren zijn. Stel nou dat dit niet geval is dan heb je je safety al getrokken!
Heb het ook al eens meegemaakt en dudes en chicks gewoon safety trekken!!
|
|
|
hagaer
|
ik heb het meegemaakt met me 15 en de ander met een 13 m me kite vloog met de tips rond de andere kite, was dus niet gewoon gedraait maar echt in elkaar genesteld
de kites waren alletwee nog goed controleerbaar gewoon stabiel gehangen en rustig gekeken hoe we deze wierwar van lijnen het best konden oplossen uiteindelijk ben ik door de ander z'n lijnen gekropen en was alles weer ok. we hebben dan nog eens goed gelachen en zijn terug op het water gegaan.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
In z`n geval altijd safety trekken. Adrenalin zegt dat de kite`s mischien nog enigzins te controleren zijn. Stel nou dat dit niet geval is dan heb je je safety al getrokken!
Wat te doen bij een BOW-kite???
|
|
|
Passie
|
gewoon allebei safety trekken. Maar als ik dan zie dat er een gast met een naish x2 of v3 aan 't varen is op de grevelingendam gister. Zonder ook maar enige safety zwaar overpowered met een 16 meter. op Het land wordt hij gelift. Dan is dit tocho ok geen slimme zet als jij dus een andere kite tegen komt.
|
|
|
KiteDemon
|
Het is maar net hoeveel controle de beide kiters hebben. Zeker voor beginners en minder ervaren kiters dan gewoon releasen voor de veiligheid. Zorg in ieder geval dat alle power eruit is, dus neem het zekere voor het onzekere.
|
|
|
PeeWee
|
Wat te doen bij een BOW-kite??? Inderdaad. Je bent dan wel kompleet los. Lijkt me ook niet altijd de juiste oplossing. En 100% depower werkt in zo'n situatie mogelijk niet. Toch een stukje onveiligheid bij het bow concept??
|
|
|
windjunk
|
ik was gister op muiderberg en daar gebeurde precies wat jij hier vertelt. Op zich was het ook redelijk dicht bij de kant, dus ik zou ook zeker mijn safety hebben getrokken. Dat die andere doed dan met 2 kites aan zn harnas zit is dan voornamelijk zijn probleem lijkt mij, ook voor hem geldt dat als ie dat ni wilt hij gewoon de safety kan trekken...
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Wat te doen bij een BOW-kite??? Inderdaad. Je bent dan wel kompleet los. Lijkt me ook niet altijd de juiste oplossing. En 100% depower werkt in zo'n situatie mogelijk niet. Toch een stukje onveiligheid bij het bow concept?? Je moet dus alles los laten wanneer je een Bow-kite hebt?? Maar dan ben je ook je kite kwijt en breng je andere in gevaar
|
|
|
D.D
|
Gewoon geen bow
|
|
|
diederik
|
Ik zou zeggen...als je niet kan varen moet je zorgen dat je de ruimte hebt en bij anderen uit de buurt blijft!!!!Anderen zullen ook jou de ruimte moeten gunnen, heb respect voor elkaar en alkaars spullen en zorg dat deze acties niet voorkomen...BLIJF BIJ ELKAAR UIT DE BUURT!!!!...anders SAFETY
|
|
|
michel*
Gast
|
Je kan denk ik een extra pols-leash kopen voor een bow kite als je bang bent om hem kwijt te raken
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Je kan denk ik een extra pols-leash kopen voor een bow kite als je bang bent om hem kwijt te raken Ik heb standaard een leash bij mijn Bow-kite.. Maar die moet je eigelijk op de chickenloop varen.. Maar die discussie hebben we al gehad. Die leash heeft dus alleen een functie als je uit haakt...
|
|
|
larssmits
Gast
|
oh shit handle pakken, en releasen met bow. Als het dan nog fout gaat hoef je alleen maar los te laten zonder nog een QR te trekken
|
|
|