xray
|
Weer zo'n heerlijk generaliserende uitspraak, man je lijkt wimt wel... Neeeee! Sociale controle moet veel op kunnen lossen en voor de rest wil ik gewoon kiten met 7+ bft!
|
|
|
KiteKoe®t
|
Kiten onder de 6 bft moet verboden worden! Wie gaat dat meten dan Wonis? Hoe hard het waait? En wie haalt je van het water als je het wel doet? Ik sluit me bij xray aan...
|
|
|
Mark1970
|
Je hebt gelijk Ray, ik wil ook zelf uit willen maken wanneer ik het water op wil.
Er staat in de Franse alpen ook niemand mij bij een zwarte piste weg te sturen???
|
|
|
wonis
|
Tuurlijk reageren er direct een tweetal goeie kiters. Echter het gros van de kiters wil je niet op het water hebben met Windkracht 7 en hoger. Beter een kleine restrictie dan een compleet verbod.
|
|
|
Chop S(t)ick
|
Dus Wonis zien we niet op het water met 7Bft?
|
|
|
wonis
|
Klopt. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Heel leuk zo'n verbod voor boven de 7bft, maar wat doe je dan met die gasten (beginners) die met 6bft met een veel te grote kite (12m+) het water opgaan etc, dat mag dan weer wél en iemand die al jaren ervaring heeft mag niet meer met een 5-6metertje in 30kn gaan rippen?
|
|
|
VincentC
|
Kiten onder de 6 bft moet verboden worden! Amen.
|
|
|
Lex
|
de meeste mensen weten zelf wel wanneer het te gek is, uitzonderingen daar gelaten
|
|
|
wesley
Gast
|
Wonis ga fietsen met je kiteverbod. Ik weet zelf (net zoals de meeste andere kiters) wel wanneer het te hard voor mij waait dus een verbod vind ik een beetje overbodig.
|
|
|
wonis
|
OK. Zit wat in.
|
|
|
wonis
|
Wonis ga fietsen met je kiteverbod. Ik weet zelf (net zoals de meeste andere kiters) wel wanneer het te hard voor mij waait dus een verbod vind ik een beetje overbodig.
Neem het niet zo persoonlijk Wesley. Het is een stelling en het gaat erom dat we met z'n allen moeten proberen het aantal ongelukken terug te dringen. Geef jij eens een oplossing dan!
|
|
|
wesley
Gast
|
Ik vind dat iedereen gewoon moet weten wat zijn grenzen zijn en ik denk dat de meeste mensen dat wel weten.
|
|
|
Passie
|
7 is juist lacheee..
|
|
|
wonis
|
Ik vind dat iedereen gewoon moet weten wat zijn grenzen zijn en ik denk dat de meeste mensen dat wel weten.
Dat blijkt ook uit het feit dat er helemaal nooit iets mis gaat!
|
|
|
medisport
Geen avatar
|
Gelul met al dat verbieden, iedereen moet zelf bepalen wat hij kan en wat niet. Je kan tot ca.50 knopen (8-9 bft) kiten. Je hebt dan wel het juiste materiaal nodig (kleine kites 5-7m2) en het nodige kunnen. De meeste kiters hebben geen aktueel stormmateriaal en overschatten zich en hun materiaal. Ik wil die highwind dagen niet missen en ik weet zeker ook vele anderen niet, goed is dat het dan in de regel lekker rustig is op het water. Bij veel wind heb je namelijk ook meer plaats nodig, want dan kan je echt vliegen. Goede herfst met veel wind wens ik iedereen. André
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Neem het niet zo persoonlijk Wesley. Het is een stelling en het gaat erom dat we met z'n allen moeten proberen het aantal ongelukken terug te dringen. Geef jij eens een oplossing dan!
Iedereen zou eens moeten beginnen bij zichzelf, dus meteen in actie komen wanneer je een gevaarlijke situatie ziet ontstaan, nu is het nog tevaak zo dat iedereen gaat staan kijken of er al iemand opaf gaat met als gevolg dat er niemand helpt/ingrijpt. Beter is het dat er een groep opaf rent dan dat iedereen ernaar gaat staan gapen.
|
|
|
Lex
|
Er komen nu opeens allerlei topics over allemaal voorzieningen die de ongelukken uit de kitesurfwereld moeten halen. KAN NIET! Net als autorijden,fietsen, lopen enzevoort. Het is een gevaarlijke sport (je kan het zo gevaarlijk maken als je zelf wilt), en daar horen ook af en toe ongelukjes bij, net zoals voetbal. Allemaal gelul inderdaad.
|
|
|
Passie
|
Veel ongelukken gebeuren toch echt als iemand niet naar de andere luistert. of nieuwe dingen gaat proberen. Beginners die een te grote kite op zetten, hem verkeerd oplaten en op een onveilige plekken. Je kan hem dat zeggen dat niet te doen. luisteren ze .. Is er niet mis en geef je ze nog wat extra tips Luisteren ze niet: gaat 'r iets mis, of maar net goed
als ze dus niet luisteren. is het denk ik het verstandigt om er met een groepje heen te gaan. En het echt duideiljk te maken.
De sport moet toegankelijk zijn voor iedereen. Maar iedereen moet ook kunnen nadenken, en kunnen luisteren naar andere mensen. TOch?
|
|
|
Lex
|
ben het helemaal eens met g-dam rider
|
|
|
prutsers
Gast
|
Dat blijkt ook uit het feit dat er helemaal nooit iets mis gaat! Zelfs bij de beste kiters gaat het wel eens mis en als iemand op het strand zegt dat je het niet moet doen dan moet je het ook gewoon niet doen want als beginner is iedereen meer ervaren dan jou. en als je ervaren genoeg bent om die keuzes zelf te maken ben je het zelf wel bewust of je het wel of niet moet doen en als het aan mij ligt gewoon door knallen in +7 bft
|
|
|
Geronimo79
|
Dis nou ook weer een beetje bullshit...
|
|
|
Lex
|
nee, als je maar het juiste materiaal hebt!
|
|
|
efgeha
|
Om te voorkomen dat er verkeerde beslissingen worden genomen stel ik een algemeen kiteverbod voor bij Windkracht 7 en hoger. Er zijn altijd mensen die niet in staat zijn de juiste beslissingen te nemen. Moeten die niet beschermd worden tegen zichzelf?
Wij hebben een paar jaar geleden, Gelukkig met succes, een nieuw artikel in de Plaatselijke Verordening van onze gemeente kunnen laten schrappen, het zou niet meer zijn toegestaan boven de windkracht vijf de zee op te gaan!!! (Dat is pas :Verzonnen door mensen die niet in staat zijn de juiste beslissingen te nemen !!!)
|
|
|