Jolien.
|
Yesssss weer een chick erby!! Welcome.. Let bij 2e hands op reparaties/scheurtjes etc. Bowkites zijn er nog niet zo lang, dus oude versleten, onveilige bows zul je niet aantreffen. Goed het doek bekijken op winkelhaakjes etc, en hm oppompen om te kijken oftie niet lek is. 2e hands bows worden weinig aangeboden, en zeker 7m! Goed zoeken, en ga anders op zoek naar een mooie nieuwe 2006 voor niet zo veel. ik vaar btw niet anders dan bows top keuze,
|
|
|
michiel v geel
|
altijd check of de bridle (topming) nog in goede staat is verder even naden checken en ff oppompen en kwartiertje laten liggen
met jouw gewicht kan je beter een 9tje kopen vaar je eerder mee en ben je niet echt supersnel overpowerd ik weeg zelf 57
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Board zou ik ongeveer een maatje 130 pakken..
|
|
|
Jacq
|
Hey Chris! Top dat je het door gaat zetten . Ik zelf heb een 7m en 12m bow en kan eigenlijk altijd varen. Boardje is 130x39. Iets langer is makkelijker om t op te leren, maar zou ook niet te lang doen, raak je weer snel op uitgekeken. Succes!
|
|
|
_Chris
|
Bedankt voor de reacties! @ Umbrella: Ja ik had al gezocht of er 2e hands wat aangeboden werd, maar zoals je zegt erg weinig... Of anders inderdaad iets uit 2006, dat moet nog wel ergens te koop zijn lijkt me. @ Michiel: Nja hij zei een 6 of een 7, dus ik dacht een 7 lijkt me dan het beste. Als ik een grotere kite wil kan dat altijd toch nog, en als het dan flink hard waait kan ik alsnog die 7 pakken. Edit: Hee Jacq Ja ik vond het zo gaaf, en ik heb de komende tijd wat extra dagen vrij dus ik wil m'n kansen grijpen Nu het nog in m'n koppie zit wil ik er zo snel mogelijk mee verder gaan, anders is het zo zonde.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Denk dat die 7m2 wel gepast is persoonlijk met jouw gewicht je hebt dan al een aardige range..
|
|
|
Jolien.
|
Eventueel een 11/12m² als aanvulling.. Leuk dat je zo enthousiast bent!! hopen voor je dat het op je vrije dagen niet regent!
|
|
|
_Chris
|
Ja daar duim ik ook voor Afgelopen winter met idiote storm en plensregen gepowerkite op het strand, zoooo m'n kleren zagen er niet uit Regen is niet koel. Bedankt voor de adviezen. Zijn er ook aanraders of afraders wat merken betreft? Ik kreeg net een email van een Patrick, over dit merk: http://www.wind-x.com/welcome/index.htmKent iemand het?
|
|
|
Jolien.
|
Ik heb een Best Waroo 2006. Ik zou niet anders willen, heeerlijke kite echt waar! Kan hem niet vergelijken met andere bows maar een Waroo is zeker geen miskoop. Je hebt misschien veel gelezen van mankementen etc.maar ik heb nooit problemen gehad! Lekker makkelijk relaunchen etc. Als je een 2006 koopt is het misschien slim om je bar te update naar een 2007 ( www.xwatersport.com) Wind-X.. tsja, ken het niet echt maar bedenk dat je met een bekend merk by meer winkels terecht kunt als er iets mis mee is & je vragen sneller beantwoord worden
|
|
|
MadMan
Geen avatar
|
Nee heb er nog nooit van gehoord maar die boards zijn wel super vet. Als je weet waar ze die verkopen moet je het e maar ff laten weten.
groetjes ricardo
|
|
|
_Chris
|
@ Ricardo: Je kunt op de website distributors bekijken, rechts op de pagina beetje bovenaan.
@ Umbrella: Ja ik heb er inderdaad veel over gelezen, over mankementen en dergelijke. En ondertussen wordt er ook weer heel veel gepromoot voor Best. Is wel maf om te lezen, zeker als je geen vergelijkingsmateriaal hebt als beginner, ik heb dan wel nu gekite met Best kites, maar ik weet niet hoe het met andere kites is.
|
|
|
Jolien.
|
In het begin zit testen er gewoon niet in. Trust me. Als je nog niet lekker & blind kunt varen, is testen geen optie (vind ik) Hoezo zou je geen Best kopen? Je hebt er mee gevaren zeg je, maar wat vind je dan niet lekker aan de kite, wat zou je anders willen. kijk naar wat jij verbeterd zou willen zien, en lees veel recenties..Maak dan je keus.
|
|
|
_Chris
|
Nee testen lijkt me ook geen optie, vandaar dat ik het moeilijk vindt om een keuze te maken omdat je die niet kunt baseren op ervaring Op zich vond ik het een prettige kite (dat was de Waroo), het enige wat ik niet oké vond was dat het safety systeem ontzettend stroef ging (ik moest heel veel kracht zetten) maar waar dat aan gelegen zou hebben weet ik niet. Bij de Bularoo vond ik het makkelijker.
|
|
|
martijn
|
9m is ook wel leker voor jou denk ik, ik weeg ogeveer net zoiets als jou, en kreeg les met een 9m en dan boardje 130*37
|
|
|
Freija
Gast
|
De safety kan bij een nieuwe kite (afgelopen weekend) nog een klein beetje stroef gaan, maar als er kracht op je vlieger staat trekt hij zich vanzelf los. In principe heb je ook al totally depower op een Warroo. Als je een Warroo koopt zou ik hem nieuw kopen omdat deze in vergelijking met andere kites niet zo duur zijn. Kites (2de hands) gaan niet eeuwig mee en je weet niet hoe er mee om is gegaan.
|
|
|
Freija
Gast
|
Ohja, maar als eerste kite, een cheap beginners kite voor het eerste halfjaar, super! Kun je daarna verder kijken naar wat je echt wilt en zet je je oude kite weer te koop.
|
|
|
kitestertje
|
er komen toch nog meer chixweekenden? wanneer zijn die precies, weet iemand dat?
|
|
|
VincentC
|
Nee testen lijkt me ook geen optie, vandaar dat ik het moeilijk vindt om een keuze te maken omdat je die niet kunt baseren op ervaring Op zich vond ik het een prettige kite (dat was de Waroo), het enige wat ik niet oké vond was dat het safety systeem ontzettend stroef ging (ik moest heel veel kracht zetten) maar waar dat aan gelegen zou hebben weet ik niet. Bij de Bularoo vond ik het makkelijker. De kites vliegen op dezelfde bar dus dat het zijn dezelfde safety's. Enige verschil is dat de Bularoo wat 'zwaarder' is en dus meer klappen kan vangen, altijd handig in het begin.
|
|
|
mees!.
|
Hey Chris! Ik weeg zelf ook zelf ook 50 kilo, en ik vaar met een vegas '07 7 meter en ik kan bijna altijd varen.. Dus ik denk dat een zeven een goede keus is! Succes, Ciao
|
|
|
_Chris
|
@ Freija: Ja om mee te beginnen zou een tweedehands niet zo'n probleem zijn.
Het is alleen moeilijk om een tweedehands 7m te vinden dus ik twijfel inderdaad nog of ik dan niet een nieuwe koop.
@ Vincentt: Dit waren 2 verschillende safety systemen, de ene keer hebben we er een bar bij moeten zoeken en waarschijnlijk was die dan van een andere kite.
@ Mees: Ja een 7m lijkt me ook gewoon goed, die instructeur heeft dat ook niets voor niets aangeraden. Ik kan altijd nog een grotere maat erbij kopen als ik dat nodig vind.
Ik krijg wel veel berichten van mensen die me alsnog een 9m willen verkopen.
|
|
|
JorritPi
|
Tja moeilijk hoor. Iedereen heeft weer z'n eigen ervaring met kites. Persoonlijk ken ik ook iemand die vaak mankementen heeft met Best kites, maar dat zijn allemaal 2005 versies. Ik neem aan dat Best ook niet stil zit.
Persoonlijk zou ik niet voor minder dan een 8 gaan varen. 7 is wel heel erg klein hoor! Ik heb zelf een Airush Flow 2006 8mtr 2e hands voor 350euro incl bar&lijnen gekocht. Nog helemaal gaaf! Nieuw is echt niet nodig! Zonde van je geld! Echt geloof me 2005/2006 kites zijn safe genoeg! En het scheelt je honderden euro's als je ze optijd weer verkoopt.
Leuk dat je door gaat met kiten! Hoe meer vrouwen...uhmm zielen hoe meer vreugde!
|
|
|
_Chris
|
Haha nou fijn dat het je blij maakt Er is een set (2006) te koop bij Intofun: RRD type 7 7m en een RRD 36 (124 x 33) voor 899 eu Dat board zal te klein zijn of niet Deze kite + board: Wel goede recensies over gelezen op realkiteboarding.com
|
|
|
JorritPi
|
Haha nou fijn dat het je blij maakt Er is een set (2006) te koop bij Intofun: RRD type 7 7m en een RRD 36 (124 x 33) voor 899 eu Dat board zal te klein zijn of niet Wel goede recensies over gelezen op realkiteboarding.com Ziet er goed uit. Maar dat board is inderdaad veel te klein om mee te beginnen en is niet makkelijk te varen als er even wat minder wind staat.
|
|
|
robbertK
Geen avatar
|
Hey chris, ik heb nog ff zitten kijken maar ik zou het gewoon doen. kan je bij minder wind mijn board wel lenen. ow enne goedemorgen trouwens want je ligt waarscheinlijk te maffen
|
|
|