chico
|
Ik zou een 9 nemen. Vaar zelf een SLE12 en SLE7 maar weeg 10 kg lichter. Zit denk ik geen overlap tussen een Waroo 13 en 7. Bij mij gaat het net.
|
|
|
kitaholic
|
Zou ook voor de 9 gaan. Dat is de fijnste maat om mee te varen en de 2007 waroos blijven ook in de high-end stabiel, en er zijn niet zo veel dagen dat het meer dan 35 knopen (met 90 kg de bovengrens gok ik) waait. Tussen de 13 en de 7 zit volgens de windrange tabelletjes wel overlap maar in de praktijk niet echt.
|
|
|
Super Cooper
|
(met 90 kg de bovengrens gok ik)
Ja, mijn vriendin hoopt ook dat de 90 kg de bovengrens is haha. Bedankt voor jullie tips.
|
|
|
jeroen90
|
met 90 kilo kan je een 9m bow wel tot 35 knopen varen met ervaring..
|
|
|
Langbeest
|
Vaar zelf ook 12 en 9 SLE en weeg 93kg en 1.93 lengte Maten werken perfect. Als moeders de vrouw de 9 pakt heb ik een 12 Als ik een 9 pak heeft zij niets maar dan wil ze ook niet meer...........
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik heb op dit moment een 13M (bereik 11- 23 kn) Waroo
met 90kg 12m2 Waroo varen vanaf 11 - 23kn????????? Ik denk dat je 30kg te zwaar bent voor deze windrange
|
|
|
Langbeest
|
Inderdaad Rhino-kiter, Als dat zo was had ik mijn 12 SLE verkocht en een 13 Waroo gekocht........ De 12 SLE begint leuk te worden vanaf een knoop of 15 met 93kg.
|
|
|
Super Cooper
|
Ja het is idd op basis van 75 kg. Dat gewicht heb ik al een hele poos niet meer. Maar wie weet, veel kiten en wellicht gaat er weer een paar kilo vanaf (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Met jouw gewicht kun je het beste een 9m pakken. die kan je tot ruim 35 knopen varen. Daarna is het toch niet leuk meer, en de overlap met je 13 is ideaal.
|
|
|
daanbanaan
|
GEEN WAROO KOPEN!!!!!! (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Graag wat meer onderbouwing daanbanaan! Dit is geen schreeuwforum! Vaar zelf ook flatkites 9 en 12m2. Gaat goed samen. Zit nog wel te twijfelen om de 9m2 in te ruilen voor een 7m2, maar ik weeg dan ook 72kg. Ik moet zeggen de overlap is groot bij 12/9, maar zeker comfortabel. Vroeger zou je een 14C pakken ipv je 13m2 Waroo, en als je een 12C zou pakken dan kunnen zowel de 13 als de 9 prima! En in NL was de meest gebruikte C toch wel de 12m2. Dus je zit vrijwel altijd goed, welke je ook pakt!
|
|
|
|
er is maar 1 keuze en dat is een 9. een 7 zou echt een stormkite worden met jouw gewicht!
|
|
|
hendrik@zwin
|
met 90 kg ga je echt veel meer hebben aan een 9 die 7 ga je toch bijn nooit gebruiken dan
|
|
|
Merc
Gast
|
Dat vraagt ie niet! Ik vaar met mijn 55 kilotjes een 9m. Gisteren bij windje 6-7 heb ik deze heerlijk kunnen houden helemaal gedepowerd. Ik zou met jouw gewicht geen 7 nemen. Dan heb je inderdaad een storm kite. Daarnaast is het gat dan wel enorm 7 : 13 Enne de 9 kan met dezelfde bar als de 13 succes!
|
|
|
Geronimo79
|
ik zou zeggen PAPA... of één van de andere BEST testpiloten reageer.
nouw we het er toch over hebben.. wat is de beste combi? ik zit zelf te twijfelen welke combi waroos het beste idee is.. enerzijds denk ik 9 en 13m.. (weeg 100 kg) anderzijds.. 15/11/7...
|
|
|
KiteDemon
|
Ik zou zeker de 11 in je quiver opnemen, echt een lekkere maat en een indrukwekkende lowend die absoluut gelijk staat aan een 14 C. De 7 zal je waarschijnlijk weinig gebruiken met een gewicht van 100 kg dus de 9 zal meer dan voldoende zijn als kleinste maat....tenzij je van plan bent in +40 knopen te varen......en dat komt niet zo vaak voor hier in NL. Persoonlijk vind ik de 13 één van de mindere maten uit de 2007 Waroo serie. De 11, 9 en 7 vliegen echt helemaal top. Maar vraag eens of je met de verschillende maten waroos mag varen, want niet iedereen ervaart alles hetzelfde, en ik spreek alleen voor mijzelf. Voor kiters van 85 kg en minder zal de 7 al een hoop fun zijn vanaf een knoop of 20 tot ...........??
|
|
|
Geronimo79
|
mm.. denk idd dat dat wat testen moet gaan worden.. zowieso maar even.. want heb dit weekend voor het eerst met een f-one tribal gevlogen (normaal gezien 2005 yargas) en ik kon er niet erg veel mee... moest zo ontzettend wennen aan die bar continu aantrekken.... en waroo heeft een soort stoppertje erop zitten...
Nouw ben ik zowieso nog lerende.. vaar nu net een beetje heen en weer... maar denk dat waroos wel een goede optie zijn... (ben best fan... ook al heb ik met m'n yargas genoeg gezeik gehad) zag laatst de Oddysee Dog video... en jah.. dat gevoel.. das mijn idee van kiten.. cruizen en een paar hupjes..
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
Ik zou zeggen koop een 9m. Daarna kom je mijn 7m kopen Weeg zelf ook tegen de 90 en vaarde voor mijn yarga's 7,9,13 waroo. Had vorig jaar 9, 14 waroo maar vond de power van de 9 flink toegenomen in de hardere wind. Heb de 7 er toen bij gekocht voor wind harder als 25 knp. (in nederland is de wind vaak vlagerig met die winden) Wil je 1 kite erbij kopen neem de 9 waroo. Heb hem zelf gevaren met vlagen tot 40 knp maar dat is meer overleven dan kiten. Zelfs springen wordt dan wat moeilijker omdat je moeilijker je rail kan houden. Met een 7 moet jeje 13 waroo wel langer doorvaren maar in theorie zou het kunnen...
|
|
|
Super Cooper
|
Enne de 9 kan met dezelfde bar als de 13
Is dit zo. Bij de 13 zit een 55 cm bar en volgens mij moet de 9 met een 45 cm worden gevaren??
|
|
|
Kondor 11
|
Dan reageert de kite alleen nog sneller. Voor de 9 gaan is het best, ik vaar zelf met de 7 en met mijn 86kg kan ik vanaf 22á 23knp pas echt weg met een 130x40 Jaime Pro. Met een directional nog wel wat eerder. De 7 is wel met 39+knp nog zonder depowerstrap of toming te verstellen nog goed te varen en boven de 41knp heb ik er nog niet mee gevaren. Dat komt nog wel van het najaar. Mijn opvolgende kite boven de 7 is een 11m en die sluiten goed aan op elkaar. Ga trouwens niet met een 55cm bar aan een 7m het water op, bij stuurfouten wordt je genadeloos afgestraft door deze razendsnelle combo Grzz
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
ik heb een 12 Flat Bow en die hou ik tot 35 knopen geen onzin! en ik weeg 72 kg maarruh is natuurlijk wel een tikkie anders dan de waroo iets platter nmlijk ik zeg een 9 xD aangezien je zwaarder bent dan ik :-D maar 7 zou je oook lol van kunnen hebben als je die grotere maat van je lang kan houwe
|
|
|
Gpostema
|
Zou met 72 kilo de combi 12,7 beter zijn?
Greetz Gerben (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Kondor 11
|
Het gat tussen de 7 en de 13 is te groot, daarbij is de sweetspot van de 9 ook veel beter voor onze omstandigheden. Hang regelmatig aan een 9 van iemand anders en das toch een fijnere maat voor ons landje tenzij je vedergewicht bent en dat ben ik al jaren niet meer . T is dat mijn volgende maat een 11 is met flinke highend anders had ik de 7 al voor een 9 verruild (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Garmt
|
Je kunt ook nog een Bularoo 10 ipv een Waroo 9 kopen. De low-end van een Bularoo 10 is ongeveer hetzelfde als die van een Waroo 9, maar een bularoo heeft onepump en nog wat kleine extraatjes. Volgens de site zijn de windranges van de waroo 9 en de bularoo 10 zelfs precies hetzelfde.
(mijn set is ook volgens deze redenatie samengesteld - 13m waroo / 10m bularoo, ik weeg 95kg. Kwam er trouwens afgelopen maandag tot mijn grote verbazing achter dat de 13m waroo het prima doet met 25 knopen!)
|
|
|