bandito
|
zoek een roll -leash
|
|
|
jeroen90
|
leer upwind boddydraggen! boardleash is nergens voor nodig als je dat kan en velen malen veiliger.
|
|
|
rickclaus
|
Nou als je een flinke schuiver maakt over het water zonder je board. Dan ben je wel ff bezig met upwind boddydraggen.... en met je boardleash heb je hem zo binnengehaald.
|
|
|
Lex
|
heb ooit een keer een boardleash gevonden..heb hem nog liggen dus....
|
|
|
Wouter
|
Doe jezelf een lol en doe daar gelijk een helm en een impactvest bij. Levensgevaarlijk zon (rol)leash. Beste is gewoon even leren upwind bodydraggen. Makkelijkste wat er is.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Nou als je een flinke schuiver maakt over het water zonder je board. Dan ben je wel ff bezig met upwind boddydraggen.... en met je boardleash heb je hem zo binnengehaald.
Nou als je een flinke schuiver maakt over het water met je board als catapult achter je aan.....bedoel je. boddydraggen oefenen en boardje halen wordt een boswandeling.
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Neem een rollerleash want je wilt neem ik aan niet getorperdeerd worden door je boardje. Ik heb er ook een maar gebruik hem eigenlijk nooit (het zijn grote lompe dingen en ik kite in ondiep water waar je gewoon naar je boardje toe kan lopen). Je mag hem van me kopen.
|
|
|
Kondor 11
|
Rolleash, heb er zelf ook een voor de koude maanden van de winter. Hoef je niet zo lang in het water te draggen achter je board aan. In de zomer gebruik ik hem bijna nooit.
|
|
|
robin..
|
kan ook een honden lijn nemen is iets goedkoper
|
|
|
Wouter
|
rolleash is iets beter dan een conventionele boardleash maar blijft ook bagger en zeker nooit doen zonder helm en impactvest. In de high-end krijg je zo dat board tegen je kop of rug aan. Spreek uit eigen ervaring 4 jaartjes terug. Picklefork (voor de kenners onder ons) op een haar na mijn ruggenwervels gemist. De punten aan weerzijden vol in me rug gekregen. Heb ook nog een SS Jarvis afbeelding achter op mijn kop staan. Toen heb ik dat ding weggepleurd. Gewoonweg gevaarlijk.
Gewoon leren bodydraggen. is echt retesimpel
|
|
|
Roderick
Geen avatar
|
Leren bodydraggen is inderdaad de weg te gaan. Boardleash is veel linker dan het lijkt...
|
|
|
remcokite
|
Vorige week een beginer gezien met helm inpactvest en een rolleash, eerste val board net naast zijn oog gevolg diepe snee en einde kitesessie!!
Mijn menging leer goed bodydraggen !!!!
|
|
|
|
Sjemmel
|
Ik kreeg in Frankrijk bijna een boete omdat ik zonder boardleash vaarde, het is daar verplicht. Heb geprobeerd uit te leggen dat zo'n ding levensgevaarlijk is en toen mocht ik gelukkig gewoon verder...
Maar goed een rolleash lijkt mij dan ook de beste oplossing als je er perse een wilt
|
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
zo kansloos dit....die dingen zouden verboden moeten worden! ik vraag me af of ze in amerika ook verkocht worden...hebben ze zo 'n schade claim aan de broek hangen! ookal heb je 'n board leash van 3/5 meter....'n x houd het op en dan komt dat board toch echt achter je aan!!! ik zie het zo voor me huplakee zo in het nekje....en dan??? telegraaf zegt; KITESURFEN LEVENS GEVAARLIJK!!! AD zegt;MOET KITEN VERBODEN WORDEN? trouw zegt;WAAGHALS LAAT VROUW EN KINDEREN ALLEEN ACHTER!!!
|
|
|
youne nl
|
heb alleen gehoord dat je eigenlijk nooit zo n board leash moet gebruiken is echt levens gevaarlijk maar WEL MAKKELIJK
|
|
|
mbetz
|
Lucien als je een boardleash zoekt heb je ook een helm nodig! Een vriend van mij heeft met leash gevaren en na een crash zijn board tegen zn hoofd gekatapulteert gekregen. Vinnetje stak in zn schedel, 12 hechtingen in zn achterhoofd. Dus met leash altijd helm dragen.
Overigens neem of een rol leach of een leash die niet elastisch is. Dan heb je minder gevaar dat je board teruggetrokken wordt.
Het beste natuurlijk: Oefenen in bodydraggen en zonder leash varen!!!!
|
|
|