Geronimo79
|
gelukkig zit er maar weinig verschil tussen deze kites.....
|
|
|
sjembek
|
F-one Bandit 7,5+11+Trax 2008 127?
|
|
|
andy
Moderator
Logs: 0 | 33 uur
|
F-one Bandit 7,5+11+Trax 2008 127?
Hij zegt toch al dat de keuze tussen North en Naish is? @Mike Je zou ook nog naar de Torch kunnen kijken.
|
|
|
VincentC
|
Optie 1... Beste oldskool performance, beste boardje voor jouw gewicht..
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Ik denk dat je met optie 1 de beste windrange hebt, Vroeg varen en je kan de kites lang houden als er een stevig windje opsteekt.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Jep ik zou ook voor optie 1 gaan in dit geval. Je zal een lekkere windrange hebben en een leuk boardje.
|
|
|
Peterkiter
|
Optie 1 is opzich goed, alleen heb je geen rhino 08 in maat 7. Ik denk dat bij optie 4 een 7 het beste aansluit dus ik zou kiezen tussen 1 en 4.
|
|
|
Dieter
|
X-ride is een zalige plank naar mijn mening. Lekkere pop, superveel grip, goei gevoel.
|
|
|
Speedfreak
Geen avatar
|
Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar optie 1. En daar kan ik later altijd nog een rebel 7m bij kopen. Alvast bedankt voor jullie adviezen. Als er nog meer meningen zijn hoor ik deze graag!
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Naish Alliance 10 + 14 en de Thorn 129*39 big air !!!! later die 7 erbij..
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Optie 1: is nauwelijks op de markt. Hoe kunnen jullie hier nu in adviseren als er maar heel weinig mensen zijn die deze kites al hebben gevaren En welke kites heb je nu? En hoe bevallen die? Wat zoek je in de kites. De Rebel en Rhino zijn twee aparte kites met een eigen karakter. De Alliance is meer C-shape georienteerd, met bijbehorende beperktere windrange. Hier zul je dus een 3 kite quiver van moeten hebben. Valt dus automatisch af als je een SLE/flatkite 2 kite quiver wilt. En waarom geen Cult? Daar hoor ik goede verhalen over, check kiteforum maar eens En met 90kg eigen gewicht zou 14/10m2 ook een goede optie zijn om 10 - 30kn+ windrange af te dekken
|
|
|
Speedfreak
Geen avatar
|
Heb nu Waroo 9 + 13. Dit om prijstechnische redenen. Het zijn geweldige kites hoor. Heb er veel plezier van gehad maar wil nu wel eens wat anders. Ik zoek kites om lang en hoog in de lucht te hangen om oldschool tricks mee uit te voeren. Wat ik gewoon een groot voordeel vind van de Rhino is dat hij een 5e lijn heeft (veiligheid). Hoe hij vaart weet ik inderdaad niet daarvoor zou ik 'm moeten testen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
De nieuwe Rhino kun je ook op 4 lijnen varen. Iit de R7 waar de 5th de kite ook daadwerkelijk ondersteunde is het bij het 2008 model weer een slap hangende safetylijn geworden. Puur op reviews en marketing blablah zal de R8 zijn wat je zoekt. Dikke airtime, old school en lekker mee te cruisen. Maar de kite moet nog hier op de markt komen, vanaf deze maand pas leverbaar. Maar ze zullen heel wat anders aanvoelen als je huidige set. Daar sluit waarschijnlijk de Rebel en Cult beter op aan. De Helix is een beetje de Naish equivalent van de Rhino. Met deze kite kun je ook heel hoog springen, maar mist wat pop en schijnt beter te presteren op 25m ipv 20m lijnen (north heeft standaard 25m lijnen). Zowel de Rhino, Helix en Cult hebben one-pump, de Rebel is net als je Waroo's six-pump Als die waroo set 13/9 je beviel, gewoon de nieuwe kites ook in die maat nemen
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Optie 1: is nauwelijks op de markt. Hoe kunnen jullie hier nu in adviseren als er maar heel weinig mensen zijn die deze kites al hebben gevaren En welke kites heb je nu? En hoe bevallen die? Wat zoek je in de kites. De Rebel en Rhino zijn twee aparte kites met een eigen karakter. De Alliance is meer C-shape georienteerd, met bijbehorende beperktere windrange. Hier zul je dus een 3 kite quiver van moeten hebben. Valt dus automatisch af als je een SLE/flatkite 2 kite quiver wilt. En waarom geen Cult? Daar hoor ik goede verhalen over, check kiteforum maar eens En met 90kg eigen gewicht zou 14/10m2 ook een goede optie zijn om 10 - 30kn+ windrange af te dekken Alliance heeft meer depower dan de Torch4 en met de Torch4 is varen met een 2-kite quiver al mogelijk (60kg met 10+7m) Dus dat je met de huidige high-depower C-kites geen heel bereik kan afdekken met 2 kites klopt niet.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Alliance heeft meer depower dan de Torch4 en met de Torch4 is varen met een 2-kite quiver al mogelijk (60kg met 10+7m) Dus dat je met de huidige high-depower C-kites geen heel bereik kan afdekken met 2 kites klopt niet.
60kg 10+7m2 zou voor een rider zou overeen komen voor een rider van 75kg 12+9m2 Met een Waroo 13+9m2 quiver zou een 75kg rider 11-35kn kunnen afdekken, en dat lukt je nooit met de torch3/4 met maar 2 kites om lekker mee te varen. Dat er mensen zijn die niet onder de 15kn willen varen is een ander verhaal, daar gaat het hier niet om. Dar vraagt de starter van deze post ook niet om, hij wil geen C-shape ongeacht hoe lekker die kite ook is.
|
|
|
Sake
Gast
|
De nieuwe Rhino kun je ook op 4 lijnen varen. Iit de R7 waar de 5th de kite ook daadwerkelijk ondersteunde is het bij het 2008 model weer een slap hangende safetylijn geworden.
Is hypothese van Dwight op Kiteforum.com he Voor de Rhino08 is het wat te vroeg voor een mening al zijn de eerste berichten al reeds erg positief. http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=52560 voor wie wat te lezen wil hebben Als die waroo set 13/9 je beviel, gewoon de nieuwe kites ook in die maat nemen Heb je gelezen wat Speedfreak vraagt? FWIW De XRide heb ik ook en dat is iig een toppertje. De Jaime van 2008 zou ook weer erg lekker geworden zijn met net wat meer allround eigenschappen als 2006/2007.
|
|
|
Gerrie
|
Alliance heeft meer depower dan de Torch4 en met de Torch4 is varen met een 2-kite quiver al mogelijk (60kg met 10+7m) Dus dat je met de huidige high-depower C-kites geen heel bereik kan afdekken met 2 kites klopt niet.
60kg 10+7m2 zou voor een rider zou overeen komen voor een rider van 75kg 12+9m2 Met een Waroo 13+9m2 quiver zou een 75kg rider 11-35kn kunnen afdekken, en dat lukt je nooit met de torch3/4 met maar 2 kites om lekker mee te varen. Dat er mensen zijn die niet onder de 15kn willen varen is een ander verhaal, daar gaat het hier niet om. Dar vraagt de starter van deze post ook niet om, hij wil geen C-shape ongeacht hoe lekker die kite ook is. Ik (75 kg, 1.30m twintip) heb vorig jaar mijn Raven2 16m verkocht, omdat mijn Torch3 12m een zo goed als volledige overlap had met de Raven2 16m. Vanaf 13 knopen kan ik varen met mijn Torch3 12m door een sterk verbeterde low-end ten op zichte van de Torch2 12m die ik daarvoor had. De combi Torch3 12m en Torch2 8m dekte het volledige bereik van 13 t/m 35 knopen. De Torch2 8m is nu ingeruild voor een Cult 7.5m De Cult is echt een lekkere kite. De Cult vind ik wat meer C aanvoelen dan de Helix. Daarnaast is er een zeer goed response op stuurbewegingen, goede airtime en spronghoogte, heerlijk stabiel in de lucht hangen en uitgehaakt superstabiel. De Cult geeft je een hoop vertrouwen om nieuwe trucks te proberen en te leren. Nadeel voor de hardcore C-kiters is wel dat je bij kiteloops de kite niet te extreem moet sturen, maar een wijdere bocht moet laten maken, want anders geeft hij te weinig pull. Voordeel voor mij is dat ik nu altijd loops kan inzetten omdat je bij veel wind je kite gewoon met een kortere bocht loopt. Dus leer je sneller, omdat je je trucks in meer weersomstandigheden kan doen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
De nieuwe Rhino kun je ook op 4 lijnen varen. Iit de R7 waar de 5th de kite ook daadwerkelijk ondersteunde is het bij het 2008 model weer een slap hangende safetylijn geworden.
Is hypothese van Dwight op Kiteforum.com he Voor de Rhino08 is het wat te vroeg voor een mening al zijn de eerste berichten al reeds erg positief. https://surfforum.oase.com/showthread.php?t=52560 voor wie wat te lezen wil hebben He Sake, idd. was Dwight nogal fel in zijn hypothese. Maar ook Ken Winner zegt het in zijn intervies. Wel zegt hij dat het duidelijk te merken is als je op 5 lijnen vaart. Al zou die lijn slap staan moet dat niet merkbaar zijn. Zowiezo zet ik mijn vraagtekens bij de mening van Dwight de laatste tijd. Voorheen wist hij altijd goed waar hij het over had. Maar het mag duidelijk zijn deze kite is nog te nieuw om er duidelijk iets over te kunnen zeggen! Ook mijn interesse is gewekt, en zal de kite ook snel gaan testen. @ Gerrie, ik dacht dat Ravens een vet low-end hadden. 13kn met jou gewicht en plank is bizar slecht voor een C-shape 16m2. De meeste die ik spreek met de T3/4 kunnen niet onder de 15kn fatsoenlijk hoogte lopen met de 12m2, ook diegene van ons gewicht. Varen kan wel. Maar low-end is dat je minstens hoogte kunt lopen.
|
|
|
Gerrie
|
@ Gerrie, ik dacht dat Ravens een vet low-end hadden. 13kn met jou gewicht en plank is bizar slecht voor een C-shape 16m2. De meeste die ik spreek met de T3/4 kunnen niet onder de 15kn fatsoenlijk hoogte lopen met de 12m2, ook diegene van ons gewicht. Varen kan wel. Maar low-end is dat je minstens hoogte kunt lopen. Met 14-15 knopen kun je inderdaad pas hoogte lopen met een Torch3 12m, maar met een Raven2 16m loop je ook pas hoogte vanaf 13-14 knopen. Die ene knoop verschil vond ik niet de moeite waard om mijn Raven te houden. Doordat de Torch3 lekker snel is kun je snel druk opbouwen, de Raven2 16m is te traag om goed te kunnen sinussen. Alhoewel sommige het wel beweren, heb ik nog nooit iemand hoogte zien lopen op een normale twintip met minder wind dan 13-14 knopen. Volgens mij maakt het niet uit wat voor vlieger je hebt met 13 knopen of minder. Alleen een groter board kan je dan nog helpen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik kan gemeten met mijn windmeter zelfs hoogte lopen in 8kn wind. Dit echter wel op mijn surfboard van 5"8' Met mijn TT vanaf 11kn. Eind vorige zomer was ik er met ik meen Kitedemon en iemand met een RavenII 16m2. We konden alledrie hoogte houden. Het water was op een beetje branding na spiegelglad. Ook met de oude Rhino2 16m2 was het hoogte lopen met heel weinig wind. Al zo rond de 10kn. Dat het dan niet voor iedereen leuk kiten is met zo weinig wind is absoluut waar. Maar als het tijden niet heeft gewaaid in de zomer, dan is een beetje heen en weer varen soms ook leuk. Idd. is een board ook belangrijk. Vooral de Nobile's van vorig jaar lopen zeer snel en vroeg hoogte. Sinds ik de 666 vaar heb ik veel meer plezier met weinig wind.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Terug naar het topic, bij 85-90 kg zou ik de Thorn nemen maar wel een of zelfs twee maatjes groter. Dus de 131 of de 133. Ik weeg 87 kg en vaar de Thorn 2006 132. Ook gewoon in 9 Bft...
Low end inzet 12 meter Helix loopt bijna gelijk op met mijn Raven2 14. De grotere breedte van de Thorn 131 of 133 zal dit naar onderen uitbreiden zonder de high end nadeligte beïnvloeden.
|
|
|