hulp met frontroll

kiteandre

Geen avatar

April 30, 2008, 16:53:24
edit2Rapporteer  
hallo.

ik heb zitten kijken en zitten denken.

ik kan de back roll nu al bijna foutloos en vind tijd voor de volgende trick.

ik heb de frontroll al een paar keer geprobeerd alleen elke keer als ik probeer te gaan draaien dan schiet me achterste voet uit.

wat moet ik anders doen aan het afzetten van de trick want dan schiet hij gelijk uit.
elke keer weer zouden jullie mij kunnen helpen dat ik hem zo kan gaan trainen

groeten andre
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #1 April 30, 2008, 19:15:36
edit2Rapporteer  
Blijkbaar zijn je straps/pads hopeloos of niet goed afgesteld.
Beetje afvallen, weer aankanten met meer gewicht op achterste been. Afzetten vanaf je achterste been, schouders er goed in gooien, voorste been wat intrekken en blijven kijken in je draairichting. 
Nature

Antwoord #2 Mei 01, 2008, 07:11:12
edit2Rapporteer  
nee hoor denk dat je je onderlichaam draait ipv je boven lichaam,

De trick van een frontroll  is je gewicht over je voorste schouder heen te gooien is echt super simpel. Daarna kan je m proberen te poppen maar probeer m eerst een paar keer gewoon door terug te sturen en je naar voren te laten vallen voordat je kite op 12 uur is. de rest wordt voor je gedaan Smiley

verders 2e deel wat loepie zegt.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Mei 01, 2008, 15:19:46
edit2Rapporteer  
Ingehaakt zijn het loops overigens. Frontroll is een stuk moeilijker te leren als de backloop.

Oefenen, oefenen oefenen oefenen.....

Antwoord #4 Mei 01, 2008, 21:58:43
edit2Rapporteer  
nee hoor
ja hoor
Kitepilami

Antwoord #5 Mei 01, 2008, 22:21:38
edit2Rapporteer  
Ik ben nog bezig met de backroll en kan je dus niet helpen, maar wellicht heb je hier iets aan...

http://www.youtube.com/watch?v=d0O3TNdYn_Y&feature=related
Nature

Antwoord #6 Mei 02, 2008, 15:59:21
edit2Rapporteer  

Ook op het bovenste filmpje is t toch echt boven lichaam eerst Smiley
daarna onderlichaam. als je t tegelijk probeerd gaat t echt niet werken met je board:P
Nature

Antwoord #7 Mei 02, 2008, 16:01:59
edit2Rapporteer  
Ingehaakt zijn het loops overigens. Frontroll is een stuk moeilijker te leren als de backloop.

Volgens mij was t zo.
Roll = ingehaak
Loop = ingehaakt + kiteloop ?

Naja t zal wel:P iig lekker makkelijk trickje backroll/loop   en frontroll is iets moeilijker qua gevoel maar tis eigenlijk gewoon een salto maken Grin

Antwoord #8 Mei 02, 2008, 23:20:07
edit2Rapporteer  
nee hoor denk dat je je onderlichaam draait ipv je boven lichaam,
Ook op het bovenste filmpje is t toch echt boven lichaam eerst Smiley
Huh ja wat is het nou...
Lex

Antwoord #9 Mei 03, 2008, 00:10:37
edit2Rapporteer  

Volgens mij was t zo.
Roll = ingehaak
Loop = ingehaakt + kiteloop ?

Naja t zal wel:P iig lekker makkelijk trickje backroll/loop   en frontroll is iets moeilijker qua gevoel maar tis eigenlijk gewoon een salto maken Grin

Backloop is niet met kiteloop, backloop is een 360. 360 met kiteloop is een backloop kiteloop. Front hetzelfde verhaal.
PeeWee

Antwoord #10 Mei 07, 2008, 14:37:11
edit2Rapporteer  
Ik ben nog bezig met de backroll en kan je dus niet helpen, maar wellicht heb je hier iets aan...

Dank je voor het filmpje. Mooi uitgelegd. Frontloop staat ook voor dit seizoen op het programma :-)
Steph

Antwoord #11 Mei 07, 2008, 21:12:42
edit2Rapporteer  
Als je nou de volgende naamgeving aanhoud dan snapt iedereen het:

Met kite omhoog sturen - Voorwaarts:
Forward rotation (bijvoorbeeld forward 720 aka dubbele forward)
Met kite omhoog sturen - Achterwaarts:
Backward rotation (bijvoorbeeld backward 360)

Zonder kite omhoog sturen - Voorwaarts:
Front roll
Zonder kite omhoog sturen - Achterwaarts:
Back roll

Zodra je het over front loops en back loops gaat hebben denkt iedereen dat het om je kite gaat. Want een kiteloop en downloop bestaan ook al.

Goed.. weer even terug naar het verhaal.
Je kunt dus een backroll. Dat is heel netjes... een front roll is een stuk moeilijker omdat je vrij hard moet poppen. Doe je het niet goed dan val je best hard of schiet je voet inderdaad uit je binding.

Mijn advies. Probeer eerst hoog te poppen (druk opbouwen en 'release'). Probeer ook eens rotaties (voorwaarts en achterwaarts) door je kite omhoog te sturen. Dan krijg je vast het gevoel van draaien in de lucht en de timing van het landen.
Antwoord #12 Mei 08, 2008, 00:48:47
edit2Rapporteer  
frontloop of backloop (rotatie met kite op 12 uur) is nog een beetje van de oude school. (zie de eerste trick of the week filmpjes)
in deze filmpjes hebben ze het ook nog over een backflip ipv backroll.
later komen ze wel weer met een foreward 900...
snap ook niet waarom de oude snowboard term frontside 360 of backside 360 niet aangehouden wordt, dan weet iedereen waar je over lult!

voor de rest werkt de methode van duffeaap het beste, stappie voor stappie...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.