Niet dat ik alles goed doe, maar ook ik begin me zorgen te maken over de populariteit van de sport. Een behoorlijk percentage mensen koopt al direct een kite na 1 les.
Vaak zie je dat mensen echt super graag willen gaan surfen, zonder dat het wat mag kosten.
1 les is dan al gauw voldoende, we pakken de dichtstbijzijnde kitespot bij je in de buurt, hebben het goedkoopste kitesetje uit het jaar 2000 aangeschaft en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Laatst was ik op Borsele aan het varen en met mij nog een man of 20 op het water. Tijdens het surfen word het hoog water en blijft er niet veel meer van het strand over.
En dat is ongelooflijk oppassen. Op het strand lopen mensen met kleine kinderen die het gevaar niet inzien.
Op 30 minuten tijd dat ik op de kant aan het kijken was, heb ik vol een kite zien crashen vlak achter een klein kind. Kiters hebben soms nu eenmaal een tik om zo hard mogelijk en zo dicht mogelijk tegen de kant te varen
why? Ik heb iemand zijn kite zien landen door een niet kiter.
Dat ging dus ook verkeerd. Op dat stuk strand mag je officieel niet eens kiten, maar kiters doen alsof het strand van hun is. Schelden op mensen die te dicht tegen de kant lopen is ook al paar keer gebeurd.
Ik zelf ben toen gestopt omdat het me te gevaarlijk werd.
Wanneer ik kitelijnen vlak over een klein kind haar hoofd zie vliegen, dan is bij mij de maat vol.
Waar gaat dit heen met de sport?
Realiseren we met zijn allen wel dat er nog steeds een stortvloed aan mensen met kitesurfen beginnen en er maar nauwelijks mondjesmaat mensen met kitesurfen stoppen?
Hoe pakt dat zich uit over een jaar of 5?
Volgens mij heb je dan al makkelijk een verdubbeling van het aantal kiters, ik moet er niet aan denken.
En bovendien sluit de ene na de andere spot.
Nederland is vol mensen !!
Geef ons water en breek een aantal dijken door