Ik weeg 85kg en heb vorig jaar de SB3 10m gevaren als grootste kite. Ik had daarmee een lowend van 15/16 kn. Ik raad je dan ook een 10 aan, en geen 12. Een 12 heeft al snel teveel power. 10 lijkt me perfect voor jouw gewicht als grootste kite.
Ik zou persoonlijk ook voor de 10 gaan, vergeet niet even in Duitsland rond te neuzen daar koop je misschien de SB IDS (4) voor de zelde prijs als een SB 3 in Nederland.
O en als ik jou was zou ik de Crossbow IDS ook zeker overwegen. Deze heeft nu namelijk ook gewoon een 1:1 bar maar een bijna overdreven groot wind berijk . Ben er zelf ook voor aan het sparen
Volgens de wind chart van Cabrinha vlieg je de 10m2 vliegers met de volgende wind: SB3 van ~15knt - ~23knt SB IDS van ~15knt - ~24knt CB IDS van ~11knt - ~24knt
Dit moet je wel met een korreltje zout nemen, maar toch...
sorry maar de CB ids had ik maar niet voor gespaard is niet egt een lekkere kite heb hem nu op test en vind het 3x niks te veel bar druk nog te zwaar sturen vrij veel power maar je gaat wel sky high
SB 3 staat bekend om zijn lowend. Met 70 kilo (net als ik) heb je aan een 12 snel je handen vol. 10 en 8 zijn de lekkerste maten.
Je hebt helemaal gelijkt kootsie.
Ik heb een 10 sb3 en binnen kort een 8 er bij ik weeg 67 kilo. Laatst al eve met de 8 gevaren van een vriend van mij echt een super ding. De 10 is ook helemaal super kan hem varen van 17 knopen tot 29 knopen.
De 12 word al vrij snel te groot en als me met zo weinig wind gaat varen is het toch geen bal aan.