Morres
|
workum ook een doed knockie....
stonden lui met 12-13.5 op water.....terwijl de rest met 7-8 te rammen stonden
|
|
|
Dennuzzz
|
Waren het mensen die aardig veel gezet waren ofzo? (Niet hatelijk bedoeld hoor) En ja dat is niet best van dat ongeluk, en ook dat er nog niets bekend is over de toestand van het slachtoffer. Maar hoe kan zoiets gebeuren? Is het in sommige situatie zo moeilijk om je safety te trekken ofzo? Of durfen mensen daar niet zo snel aan te trekken ofzo? want als je tot een strandhokje komt dan ben je toch lijkt mij een heel eind het strand op gesleurd?
|
|
|
|
Joy.H
|
Waren het mensen die aardig veel gezet waren ofzo? (Niet hatelijk bedoeld hoor) En ja dat is niet best van dat ongeluk, en ook dat er nog niets bekend is over de toestand van het slachtoffer. Maar hoe kan zoiets gebeuren? Is het in sommige situatie zo moeilijk om je safety te trekken ofzo? Of durfen mensen daar niet zo snel aan te trekken ofzo? want als je tot een strandhokje komt dan ben je toch lijkt mij een heel eind het strand op gesleurd? vaak gaat het zo snel dat je de safety niet eens vind of er niet bij nadenkt.....ik heb het eerste meegemaakt tijdens een crash, was aan het zoeken naar het rode balletje en toen lag ik al op het strand gelukkig niks ergs. Hoop dat er niks ergs aan de hand is met de kiter en dat het dus meevalt.....
|
|
|
JorritPi
|
Ik vrees een beetje voor de toekomst van kitesurfen als het aantal kitesurfers drastisch blijft toenemen en daarmee ook de ongelukken die in de media belanden. Maar aan de andere kant gebeuren er ook heel veel ongelukken met andere sporten maar komen die niet in de media. Het is net zoals iedere andere verslaving, blowen, roken, drinken ...dat kunnen ze ook niet zomaar verbieden.
|
|
|
bitburger
|
Sterkte aan het slachtoffer!
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Heftig.... goed oppassen vooral met starten en stoppen. Workie idd ook ongeval.. sterkte kerel !! Soms is een grote maat wel lekkerrrr alleen als het druk is of zo vlagerig dan liever rammuh en beuken met een kleintje.
Morgen weer !!
|
|
|
Geke
Geen avatar
|
Vandaag heb ik in Workum geholpen voor de ambulance kwam. Ik heb niet gezien wat er precies gebeurd is, alleen was 9m2 voor deze Duitse meneer wel iets teveel. Toen hij met de ambulance meeging, was hij gelukkig wel weer bij kennis en zag het er weer iets beter uit.
Ook sterkte aan het andere slachtoffer..
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Ik snap de maatkeuze wel, gisteren ook met een 10.5 gestaan puur omdat de wind zo vlagerig is. Het ene moment heb je de hele kite gepowered en het andere moment bijna volledig gedepowered. Dan kiezen sommige er liever voor om met een grotere maat te kiten. Hoe slecht het ook mag zijn. Toch moet je op een gegeven moment wel de grens trekken uiteraard.
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Allemaal prima, ik heb altijd een te grote kite opstaan eigenlijk, vaar vooral op ijselmeer maar vandaag geen moment te weinig druk in 8m2 gehad. Ben 70kg
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Had het zelfs soms erg zwaar maar dat had mogelijk meer met de borrels van vrijdag te maken denk ik.
|
|
|
Idefixe
|
Ik vaar ook meestal "redelijk" groot ( ieder z'n ding zullen we maar zeggen) Nu maar hopen dat de schade voor/bij het slachtoffer een beetje meevalt........
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Opzich krijg je ook niet gelijk ongelukken met ''groot '' varen alleen de gevolgen als het wel even toevallig bij de kant mis gaat. brrr sterke voor beiden.
|
|
|
Idefixe
|
Ik denk dat als het met een kleine ( veel snellere) vlieger fout gaat je veel meer ellende hebt dan met een grote ( langzame) vlieger.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Ik denk dat als het met een kleine ( veel snellere) vlieger fout gaat je veel meer ellende hebt dan met een grote ( langzame) vlieger.
Dat weet ik niet hoor, het kan beiden gewoon goed fout gaan. Met een grotere vlieger zit je natuurlijk sneller hoog of ga je, als je m door het windvenster stuurt harder over het strand heen. Met een kleinere vlieger, die doorgaans sneller zijn, is het 'makkelijker' om fouten te maken omdat je de vlieger sneller een verkeerde kant op kunt sturen. Kortom, met een kleine kite maak je sneller fouten, maar áls je met een grote kite een fout maakt, gaat het ook goed fout!
|
|
|
barry
|
Gisteren was het inderdaad een dag voor ongelukken, harde vlagen het was geen weer voor nieuwe tricks te oefenen. Omdat de wind gewoonweg niet te voorspellen was hier in het zuidwesten dan. Heb je jaren lange ervaring kan je zelf wel inschatten of het wel of niet zal gaan en welke maat er op dat moment het beste bij jou past. Dan heb je natuurlijk ook nog een aantal mensen die 1 a 2 jaar kiten en deze omstandigheden nog niet gewent zijn,en een veel te grote delta/bow op willen zetten want hij heeft zoveel depower.
Een ongeluk kan gebeuren,maar er zijn ook situaties waar ik denk dit had niet hoeve gebeuren.
sterkte aan de personen in het ziekenhuis
|
|
|
Super Cooper
|
sterkte dude.
Het staat in ieder geval in de zondag telegraaf op pagina 6
|
|
|
brutus
|
sterkte aan de verongelukte. Hopelijk valt het mee.
Begin me wel zorgen te maken over het aantal ongelukken, vooral ook in het licht van openhouden kitespots.... Hiermee hebben de anti's weer extra argumenten.
Geeft meteen ook wel weer nadeel aan van de huidige kites. Massive depower geeft mensen het gevoel dat er niets mis kan gaan. Niets is minder waar, door de grotere depower range kun je minder goed inschatten hoe hard het verschil is tussen de wind en de vlagen.
Jaren geleden was de regel, niet kiten in te harde vlagen. Nu lijkt niemand zich daar meer iets van aan te trekken.
|
|
|
ricadelic
|
ik hoop ook dat het meevalt voor de kiter in kwestie...
Wat betreft de depower.. Ik sta liever even een minuutje te sinussen en in de vlagen precies net niet overpowered dan dat ik moeite heb om in de vlagen overeind te blijven en dan veels te overpowered sta. Liever iets minder power dan een onveilige situatie in deze wind...
|
|
|
joopie
Geen avatar
|
Het valt gelukkig nogal mee Reddingspost Dishoek (19-7-2009 om 15:33 uur) De jongen maakt het goed, hij is vandaag naar de post geweest en heeft ons verteld dat hij wat last van zijn arm heeft, een hersenschudding en wat schaafwonden inclusief een gat in zijn hoofd, verder kan hij zich van de botsing niets meer herinneren.
Groetjes Reddingspost Dishoek
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
ik hoop ook dat het meevalt voor de kiter in kwestie...
Wat betreft de depower.. Ik sta liever even een minuutje te sinussen en in de vlagen precies net niet overpowered dan dat ik moeite heb om in de vlagen overeind te blijven en dan veels te overpowered sta. Liever iets minder power dan een onveilige situatie in deze wind...
Ik heb het niet over het niet kunnen houden van je kite. Met een licht overpowerede kite kun je nog altijd goed kiten. Ik zag gewoon veel mensen met een 7 sukkelen om enkel in de vlagen wat te kunnen kiten. En dat terwijl ik gewoon door kon kiten en in de vlagen gewoon lichtjes overpowered was. Daardoor begrijp ik de grote maten wel. Dus nogmaals, het is niet dat de kite niet te houden was.
|
|
|
DM2008
|
sterkte aan de verongelukte. Hopelijk valt het mee.
Begin me wel zorgen te maken over het aantal ongelukken, vooral ook in het licht van openhouden kitespots.... Hiermee hebben de anti's weer extra argumenten.
Ik heb de afgelopen tijd de indruk gekregen dat het openhouden danwel sluiten van spots meer ligt aan natura2000-regelgeving, en minder aan eventuele ongelukken en/of onveiligheid. Dat laat natuurlijk onverlet dat het sowieso niet prettig is dat er ongelukken gebeuren, en niet handig dat die constant in het nieuws komen.
|
|
|