gebruikersnaam
Geen avatar
|
Beterschap Richard, heftig verhaaltje. Ik zou exact hetzelfde hebben gehandeld. Het enige dat ik kan bedenken is dat je je lijnen niet op de juiste manier hebt opgerold. Het is me niet duidelijk hoe je dat precies gedaan hebt. Ik zou ze gewoon normaal oprollen, maar dat is fout. Volgens mij moet je eerst een stuurlijn een paar slagen geven en daarna pas de rest, om ongewild herstarten te voorkomen. Maar ik ben hier niet helemaal zeker van. Misschien iemand anders? Sterkte met revalideren in ieder geval.
|
|
|
martimor
|
ja man, beterschap. klink zo onschuldig dat verhaal. hoop dat je snel weer aan je bar kan hangen
gr martijn
|
|
|
Rich@rd>>>238,2
|
HI richard
Ten eerste veel beterschap toegewenst. Maar kan uit je verhaal niet halen of je nu eerst je safety hebt getrokken voordat je je lijnen oprolde Dat moet volgens mij als eerste zodat je kite geen power meer heeft en kan krijgen.
Ik heb ook een keer het zelfde gedaan eerst mijn safety getrokken en toen de lijnen opgerold maar heb later een fout gemaakt door bij mijn kite later de lijnen los te maken Dat was nog niet zo erg maar begon met de y lijn waar de safety aan zit nu greeg ik vol de wind er in en op 4 lijnen op 2,5 meter van de kite dus kon toen niet meer bij de kite Dank zij het ondiepe water en hulp kon ik mijn kite pakken en hoefde ik niet alles te releasen
gtrz richard
|
|
|
@LaurenS
|
Hoi Richard, Welkom thuis,zoiets kan met 4 lijns kites altijd gebeuren.Hoorde dat met 5 lijns vliegers dit niet voorkomt,ik bedoel dat plotserlinge relaunchen. Beterschap en hopelijk tot snel op het water
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
He Richard. Welkom thuis weer man. Wat een verhaal zeg. Wees maar blij dat je je droogpakkie aanhad toen je 20 minuten in het water lag te dobberen en etteren. Zwaar balen dat je vinger gebroken is. Hoe moet het nu met de nieuwjaarsessie. Vette oliebollen kan je natuurlijk ook met je linkerhand eten , maar toch. We willen je ook graag over het water zien vliegen. Zal nog wel effies duren met die vinger. Qua oplossing om dit niet meer te laten gebeuren...........Ik heb het zo geleerd dat als dit gebeurd, je eerst 1 van de stuurlijnen een paar meter om je bar wikkelt en vervolgens pas de rest mee gaat wikkelen. Dit om relaunchen te voorkomen. Heb het gelukkig nog nooit zelf aan de hand gehad, maar dat is de theorie in ieder geval. Nou Ries, hopen op een spoedig herstel, zodat we weer gauw op Schel kunnen knallen. Sterkte man.
|
|
|
Goonie
|
Richard heel veel sterkte met je vinger natuurlijk en lekker rustig aan doen in de winter.
Wat betreft je vraag. Ik vraag me af hoe je de lijnen aan je bar hebt gedraaid. Ik heb dit een keer getest op het ijselmeer om de kite als zeiltje te gebruiken om zo naar de kant te kunnen komen. Ik had hier extra wat info gewonnen op het internet en de meeste merken kites vertellen het volgende wat ik ook heb gedaan.
Zorg ervoor dat je 1 lijn oprolt tot tenminste 3 a 4 meter als je in het water ligt. dan staat er spanning op 1 lijn en kan de kite bijna nooit launchen. Dan zou je denken dat je dan in lijnen zou komen met je benen . Wat me dus verbaasde is dat ik alle ruimte had om zo naar de kite te zwemmen en de 3 a 4 meter lijnen wat dan uit eidelijk maar 1,5 meter lang is achter mij aan dobberde. Ik bedoel dus als je 1 lijn 3 a 4 meter op hebt gerold dan de rest er gewoon bij pakt zodat als je bij je kite bent een stuk rond dobbert.
Vervolgens iets lucht uit de leading edge en zeilen maar..
Tenminste zo heb ik het gedaan maar als ik je verhaaltje zo lees richard dan heb je direct alle lijn op gerold en op het moment dat de kite ging launchen er wat van de bar is gerolt en een lus om je vinger is gekomen om dat je de bar niet los wilde laten uit reactie. Maar dat is mijn gedachte natuurlijk. misschien zijn er mensen die er anders over denken.
|
|
|
Naish-Kiter
Logs: 0 | 3 uur
|
dit komt me bekent voor, ik mis ook een stukje van 1cm van me wijsvinger nadat de lijn eromheen was geslagen dit is niet goed hersteld maar je ziet wel dat er een stukje af is en weinig gevoel erin waardoor ik hem minder gebruik.
|
|
|
chico
|
Richard, veel sterkte met het herstel. Tja misschien heb je alles wel goed gedaan en heb je toch op de een of andere manier pech gehad. Dat de bar breekt zegt al genoeg over de ineens opkomende kracht. MIsschien dat er n tip in een golf bleef steken terwijl de kite ineens vrij spel krijgt. Dan kan ze n soort miniloopje maken.
Heb je je board nog kunnen redden?
|
|
|
martin 404
Geen avatar
|
Hele lekere kite die Nemesis, maar als ie het water raakt ben je wel erg vaak de lul. Heb nu een 7m waroo 2010 en als mijn 10m Nemesis kapot gaat ofzo, dan vervang ik die ook met de waroo2010. Puur en alleen voor de super relaunche.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Bedankt voor alle steun betuigingen en reacties en het meedenken om eventuele problemen te voorkomen. dus eerst 1 lijn minstens 5m oprollen voordat je de rest meerolt Had ik als eerste aan zitten denken maar: omdat de kite op een hoopje lag dacht ik dat de leading edge lek was. En dat er dan praktisch geen druk op de kite zou komen te staan Verder dacht ik dat het zeer snel moest gebeuren mocht het eventueel fout aflopen. Ook dacht ik bij mijzelf als ik een lijn oprol zit ik nog met 3 losse lijnen en daar wou ik eigenlijk ook niet in verstrikt raken. Ik dacht ik moet zorgen dat ik voor de lijnen blijf zodat ze niet om me heen konden gaan. Het ging eigenlijk best wel goed todat de kite plotseling weer de lucht in ging Zorg ervoor dat je 1 lijn oprolt tot tenminste 3 a 4 meter als je in het water ligt. dan staat er spanning op 1 lijn en kan de kite bijna nooit launchen. Dan zou je denken dat je dan in lijnen zou komen met je benen . Hier was ik juist heel bang voor. Ik had op de forums wel gelezen dat mensn verstrikt waren geraakt door de lijnen en ze dan onder water werden gedrukt omdat de kite dan weer druk kreeg op een of andere manier Maar kan uit je verhaal niet halen of je nu eerst je safety hebt getrokken voordat je je lijnen oprolde Dat moet volgens mij als eerste zodat je kite geen power meer heeft en kan krijgen Heb geen safety getrokken voordat ik de lijnen ging oprollen. Volgens zou dit weinig uitmaken maar ik kan het mis hebben He Richard. Welkom thuis weer man. Wat een verhaal zeg. Wees maar blij dat je je droogpakkie aanhad toen je 20 minuten in het water lag te dobberen Dat was zeker lekker want het was niet bepaald warm die dag Heb je je board nog kunnen redden? Board had ik eigenlijk de gehele tijd aan mijn voeten en bij mij dus die is er nog
|
|
|
Haring High Richardt
|
Hele lekere kite die Nemesis, maar als ie het water raakt ben je wel erg vaak de lul. Heb nu een 7m waroo 2010 en als mijn 10m Nemesis kapot gaat ofzo, dan vervang ik die ook met de waroo2010. Puur en alleen voor de super relaunche . Heb ook een waroo 7 en 9 gehad en inderdaad bij wijze van spreke als je na de kite keek ging hij al de lucht in Wel was mijn kite voor dat dit gebeurde ook in het water beland en toen had ik hem zo weer de lucht in zonder problemen. Normaal herstart ik hem eigenlijk altijd zonder problemen dit komt me bekent voor, ik mis ook een stukje van 1cm van me wijsvinger nadat de lijn eromheen was geslagen dit is niet goed hersteld maar je ziet wel dat er een stukje af is en weinig gevoel erin waardoor ik hem minder gebruik. Wat was er bij jouw gebeurd ?????????
|
|
|
TBK
|
Was er geen school haring of kibbeling in de buurt die je naar de kant konden brengen Richard. Goed dat je er weer bent en hopelijk een voorspoedig herstel anders moet je filmen met de nieuwjaarssessie.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Goed dat je er weer bent en hopelijk een voorspoedig herstel anders moet je filmen met de nieuwjaarssessie De chirurg dacht aan 2 maanden minstens Dus dat wordt waarschijnlijk filmen
|
|
|
TBK
|
Sterkte Richard , één ding is belangrijk, en dat is, dat je weer ,,kunt'' gaan kiten, het herstel gedurende die paar maandjes moet je dan maar voor lief nemen. Wie weet kan je al weer sneller aan de bak !
|
|
|
Lude
|
Wow wat een pech! Heel veel sterkte met je vinger!
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
Eigenlijk helemaal niet. Lekker de hele dag typen met links op het internet. Het wordt pas een probleem als mijn computer er mee stopt Gelukkig nog een laptoppie achter de hand maar dan krijg ik weer ruzie met mijn 2 dochters die daar hun huiswerk weer op moeten maken en msn hiffis en andere zaken
|
|
|
360
|
RIchard, Goed om te horen dat we weer Lekkel thuis zit. Wel balen dat het 2 maanden gaat duren. Maar goed beter in de winter dan in de zomer zeg ik maar. Tevens is het zo dat je ook Kibbeling kan eten met een hand Ik wist niet dat, als je de lijnen van een 4 lijns kite oprolt, je eerst een lijn een meter of 5 oprolt. Maar goed ik ben ook een 5 lijner. Wel een goede tip voor de 4 lijners Zal wel even wennen worden zo 2 maanden zonder kite in de handen. Kun je even de familie-man uithangen en daarna word je door de dames het water op geduwd. Tot snel
|
|
|
Haring High Richardt
|
Bedankt Heiko Had vanavond teigertje en zijn vrouw (mijn zus) op ziekenbezoek
|
|
|
|
TBK
|
Ik zou met dat barretje nog effe bij VDB langs gaan, dat mag toch niet gebeuren !
|
|
|
360
|
Dat krijg je ervan als je unhooked aan de gang gaat Effuh serieus: Behoorlijk bizar dat een bar zomaar doormidden wordt getrokkken. even navragen hoe dat kan.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Vond het ook wel bizar dat de bar aan barrelen is, bar is op een kwart gebroken dus waar je hand zit zeg maar Heb nog nooit een gebroken bar gezien.
|
|
|
Lude
|
Ah die kun je nog wel gebruiken.. gewoon je kite als oldschool 4 lijns besturen!
|
|
|