Kevin
|
Lekker verhaal (niet) Goed dat je het deelt voor alle beginners watch out for the waves haha p.s. misschien heb je nog wel verhaaltje van strand horst uhhh iets met een vaargeul haha
|
|
|
@LaurenS
|
Ja wat zal ik zeggen,blijven oefenen in die golven .En altijd om je heen blijven kijken anders wordt je verrast .En het is Taiba denk ik......... Ik heb die downwinder ook een paar keer gemaakt,mooi he
|
|
|
onzin
|
@laurens je hebt gelijk ben iedere keer in de war met de naam. ja die downwinder is echt gaaf wel een behoorlijk stuk was ook wel echt kapot toen ik in paraguru aankwam
|
|
|
onzin
|
en ja de vaargeul safty springt open zit ik in de vaargeul waar ik eigenlijk niet in mag zijn moet ik lijnen intrekken kite raakt invertend gekloot zie je een boot op je afkomen dat was het wel zon beetje geloof ik
|
|
|
Kevin
|
Oke doe ik ook mooi verhaaltje Ik vaar op horst denk effe trick te doen maar iets te dicht bij het riet deed kiteloop handlepass maar misten kite zo het riet in
|
|
|
onzin
|
niet alleen op horst hoor kan je het nog herinneren ik geloof dat het op mirns was oftewel KEVIN DE RIET KONING
|
|
|
Kevin
|
Haha niet zo jaloers onzin
|
|
|
onzin
|
ja ben ik wel een beetje is mij nog nooit overkomen:P
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Mijn binnenwatersessies op het engelermeer eindigen helaas bijna allemaal in het riet.
|
|
|
Kevin
|
hahaha @onzin ben je echt zo? @gebruikersnaam er is niets beter dan hier en daar een rietstengeltje mee te pikken haha
|
|
|
Nazar
|
hahaha @onzin ben je echt zo? @gebruikersnaam er is niets beter dan hier en daar een rietstengeltje mee te pikken haha wat maakt het nou uit....ik zat vroeger ook elke sessie met bomen te spelen , het is gewoon normaal anders ben je geen Beul
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Graag een beetje ontopic houden mannen, dit forumgedeelte is toch wel bedoeld om serieus mensen te informeren over de gevaren in het kitesurfen. Op die manier hopen we toekomstige ongelukken te voorkomen.
|
|
|
Kevin
|
Aaaa oke maar ik vindt dit niet een ongeluk meer kwestie van onkunde Oke sorry mijn laatste opmerking hier (just kidding onzin )
|
|
|
Reflex
|
Tja de eerste crash is onkunde maar van de 2e kunnen we toch wat leren Het niet meer gerelaunchd krijgen van je kite omdat hij in de branding ligt is toch wel een punt ter discussie.
|
|
|
onzin
|
@kevin ben het wel gewent van je geeft niet mijn dag komt nog wel . @reflex dit forum gedeelte gaat toch over ongelukken en bijna ongelukken dus ja dat het onkunde is kan ik wel iets bij voorstellen maar mischien ook wel een punt voor een discussie want een ongeluk was het wel bijna.
|
|
|
Reflex
|
Precies wat ik aangaf in mijn vorige reaktie, dat je kite niet te relaunchen was in de branding is wel degelijk een belangrijk punt ter discussie.
|
|
|
Vietcong windhoos
|
Apart verhaal. Als ik dit zo lees, dan vraag ik me af of het wel zo slim was om te doen. Zonder ervaring op zee gelijk 40 km downwinden op een plek waar je schijnbaar niet bekend bent met de omstandigheden. Zee met branding is zo ie zo iets anders als vlak water. Op het moment dat je de branding in vaart moet je altijd op blijven letten. Ik vaar al jaren in extreme omstandigheden in zware branding, maar het overkomt mij ook nog steeds.
Ik zou me ook zo één twee drie geen zorgen maken over het relaunchen van je kite. Op het moment dat je in die positie bevindt kun je beter je safety gebruiken... waar, hoe en wanneer je je kiteje weer terugvindt is dan van latere zorg. Daar is die safety immers voor.
Zo..... en dat is mijn mening ! Doe er je voordeel mee.
|
|
|
onzin
|
het klopt ook wel dat ik een beetje zonder ervaring de downwinder ben gaan maken. maar goed de weers omstandigheden zijn daar natuurlijk ook anders dan hier, je moet ergens ervaring op doen en je moet ergens beginnen zeg ik altijd maar en het was zeker een weize les voor me. indd me safety moeten trekken maar goed daar denk je vaak op het moment niet aan was alleen maar bezig met mn adem in te houden. wat eigenlijk het beste is, is denk ik maar een beetje uit de kant te blijven als je nog zo onervaren ben wat ik natuurlijk was ben nu wel wat verder en kan wel zeggen dat ik veel progressie gemaakt heb daar heb ook besloten om hier in nl wat meer op zee te gaan varen
als iemand anders nog tips heeft hoor ik ze graag
groeten onzin
|
|
|