Ik zeg ook, ik keur het in principe af..
Ik vind alleen de algehele afkeuring van stiervechten in het algemeen wat te ver gaan, deze is meestal niet echt op kennis gebaseerd...
Daarnaast denk ik dat het juichen bij het verwonden van een matador niet echt iets te maken heeft met het al dan niet afkeuren van deze sport/traditie.
Nogmaals, deze versie van de Corridas keur ik ook af, maar ik vind dat de wijze waarop deze door velen wordt veroordeeld slecht onderbouwd is, en dat het dierenleed ook weer erg valt te relativeren met het kippenverhaal. Het langzaam afslachten van een gezond beest voor het vermaak gaat te ver, maar het ophokken van duizenden kippen met zoveel per m2, het zo snel mogelijk vetmesten ervan met slecht en goedkoop restvoedsel en het dan zo snel mogelijk slachten zodat het op het bordje van de NL consument komt vind ik nog wat verder gaan. Ik zou voorstellen dat de lui die achter dat soort praktijken jouw nieuwe Spartaanse sport eens gaan proberen (met het zwaardje dus), en dan met stieren, geen kippen.
Overigens, ik denk dat je weinig meer miept als je tegenover een stier van een paar 100 kilo hebt gestaan met een zwaardje.