bang om zelf wat te oefenen

marlou

Juni 16, 2010, 08:14:18
edit2Rapporteer  
Hoi kiters!
Ben nog maar weinig op het forum geweest, dus zal me beetje voorstellen. Ik ben Marlou en woon in Groningen.  Heb vorig jaar wat kitelesjes gehad en mn eigen materiaal gekocht, dit jaar aantal keer op het water geweest, paar kleine metertjes gemaakt. Maar moet nog leren om langer te varen. Het op laten van de vlieger en neerlaten vind ik nogsteeds beetje enge puntjes, en ben dus ook nog wat bang om zonder mensen die ik ken het water op te gaan, terwijl ik nu veel tijd heb om te kiten en mn vrienden niet. Hebben jullie tips voor me, of zijn er mensen die vaak bij het water zijn en wel me willen begeleiden bij het oplaten van de vlieger?
Groetjes, marlou
wouterb

Antwoord #1 Juni 16, 2010, 08:45:17
edit2Rapporteer  
regel: als het waait zijn er 95% van de gevallen andere kiters
regel: Als je aangeeft dat je beginner bent en om hulp vraagt (maakt niet uit waarmee: oplaten, landen, lijnen controle, waar te oefenen) helpt 95% van de aanwezigen je uit de brand van het strand

suc6
ps.:Een middagje aan een wakeboardbaan help geweldig om 'meters te maken'
marlou

Antwoord #2 Juni 16, 2010, 08:52:51
edit2Rapporteer  
hmm ik ga het proberen! moet gewoon de stap even zetten, blijf nu maar vaak thuis, maar is zo zonde! wil zo graag die grote stukken kunnen varen!
maar wakeboarden lukt meestal wel, is alleen ff wat lastiger met die vlieger erbij, om goed te blijven varen! bedankt voor je tips/ regels;)
Nickeltje

Antwoord #3 Juni 16, 2010, 09:31:37
edit2Rapporteer  
Marlou, ik heb precies het zelfde probleem gehad. Ik heb eind vorig jaar een cursus gevolgd (mijn zusje is instructeur) en was daarna nog een paar keer gaan kiten met mijn zus of broer er bij, allebei goede kiters en voelde me dus wel vertrouwd als zij om me heen op het water waren.

Maar begin dit jaar, inmiddels met eigen set, had ik vaker tijd dan zij...
Ik ben toen toch maar alleen naar het strand gegaan. Wel een spot gekozen waar ik al vaker geweest was en daar inderdaad gewoon gezegd dat ik beginner was, voor de 6e, 7e keer op het water ging etc.
En dan komt het gewoon helemaal goed...
marlou

Antwoord #4 Juni 16, 2010, 10:49:14
edit2Rapporteer  
Nou dan ga ik dat gewoon proberen! zal eroverheen moeten! Roll Eyes
Runaque

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 16, 2010, 10:59:47
edit2Rapporteer  
Ik heb dat probleem ook wel een beetje, het is dat je wat onzeker bent van jezelf en dat je bang bent om te falen of anderen teveel te hinderen, maar op zich valt het nogal mee eens je bezig bent hoor, de meesten helpen elkaar met het op en neer laten van een kite of als je aan het knoeien bent met je lijnen. Ik had de vorige keer ook een serieus gesukkel om die lijnen op orde te krijgen, maar afgelopen weekend ging het alsof het niets was. En ik heb toch ook al wat langere afstanden gevaren dan de keer voordien, dus dat gaat wel goedkopen.

Als ik het water in ga houd ik zoveel mogelijk rekening met anderen en zal mijn kite dusdanig zetten zodat ze zonder problemen voorbij kunnen varen, maar in veel gevallen zal men zien dat jij het niet zo goed kan en zal men je als het ware mijden, meer bepaald als voldoende ruimte geven om te oefenen.

De enige rotte ervaring met een mede kiter was dat ik mijn kite aan de zenith  had staan en dat een medekiter het nodig vond om met zijn kite de mijne een dreun te verkopen, en het was niet omdat hij geen ruimte had, maar de grijns op die kerel zijn smoel vertelde dat hij het beter kon dan ik, zo'n dingen moet je niet aan je hart laten komen en gewoon verder oefenen (of plonsen) tot het beter begint te gaan.
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 16, 2010, 11:26:42
edit2Rapporteer  
Hoi Marlou,
Het is heel handig als je een fanatieke 'mede-beginner' zoekt. Het leerproces gaat sneller en het is veel veiliger. Via een oproep op Kitehigh of Hanglos misschien? Voor de overige kiters is dan ook direct zichtbaar dat je een beginner bent, zodat ze beter kunnen anticiperen.
Njoy!
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #7 Juni 16, 2010, 12:36:45
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of er een kiteclub of iets dergelijks is op de spot waar je kite marlous?

Schrijf je daar anders in, geef aan dat je les hebt gehad en juist begint en of er iemand kan helpen.

Je gaat veel dezelfde gezichten zien en je bent er zo mee weg!

Hetgeen Gebruikersnaam aangeeft heb ik ook gedaan, ik heb er 2 vrienden aan over gehouden en we gaan veel samen knallen!
Morres

Antwoord #8 Juni 16, 2010, 12:40:55
edit2Rapporteer  
als je roept dat je vrouw bent heb je snel genoeg hulp Maten er nog bij vermelden en het is raak
KappuhH, kom er maar in! Wink
wouterb

Antwoord #9 Juni 16, 2010, 12:47:57
edit2Rapporteer  
als je roept dat je vrouw bent heb je snel genoeg hulp Maten er nog bij vermelden en het is raak

Lips Sealed
damn, morres....
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #10 Juni 16, 2010, 12:49:48
edit2Rapporteer  
Morres welke maten had jij dan ook nog maar es whahahahaha  schater schater schater

Ben jij niet die clone Mini-Me whahaha kon het even niet laten whahahaha   schater

http://www.youtube.com/watch?v=hQEm_hI9_cU&feature=related

Wat kan het leven toch mooi zijn hé... Don't Worry Be Happy  YeSS
KappuhH

Antwoord #11 Juni 16, 2010, 14:17:45
edit2Rapporteer  
Waarin?  schater

@ Marlou: Groningen stad? Even het trefpunten topic in de gaten houden. Er gaan tegenwoordig bijna elke dag wel mensen varen die uit/langs de stad rijden. Morgen bijvoorbeeld is een prima dag voor een beginner.
marlou

Antwoord #12 Juni 16, 2010, 18:23:20
edit2Rapporteer  
Ben vandaag naar lauwersoog geweest en het ging erg lekker! Grin:D super vet! dus ik zal het forum van Groningen goed in de gaten houden..... en houd me aanbevolen voor n meerij plekje vanuit grunn!!!:D
mir

Geen avatar

Antwoord #13 Juni 16, 2010, 21:06:45
edit2Rapporteer  
hey marlou, voor mij precies hetzelfde. Ik heb ook net mn eigen set gekocht. Ik heb mn lessen in het buitenland gehad en nu moet ik dus over de drempel heen om alleen in ned. te varen.Ik woon ook in de buurt van Groningen, waar ga jij varen ???

gr Mirjam
LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #14 Juni 16, 2010, 21:38:31
edit2Rapporteer  
@Mirjam en Marlou je hebt van uit grunn een paar leuke spots Lauwersoog alleen zit je met starten en landen op de dijk beetje tricky en met het getij dan moet je soms ff op het water wachten verder goeie beginners spot alleen de dijk!!!!maar dat heeft marlou al ondervonden!!!!!. Dan heb je Mirns hele goeie beginners spot over kun je staan alleen met NW, N, NO kun je er niet varen!!! Laatste spot Harlingen ook een hele goeie beginners spot je hebt wel met het getij te maken hoog en laag maar je kunt er altijd varen en je kunt praktische overal staan alleen met hoog water moet je nartuurlijk wel ff goed uitkijken wat je doet en hoe ver je het water opvaart ThumpsUp
Voor zaterdag zou ik zeggen Harlingen goeie wind YeSS
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en we zien jullie vast op 1 van die spots  ThumpsUp
marlou

Antwoord #15 Juni 16, 2010, 21:47:26
edit2Rapporteer  
super leuk al die reacties!!! @ mirjam ik woon in de stad vlakbij t UMCG, jij? ben vrijdag vrij dus wil dan misschien wel weer gaan, of van t weekend!
Ik zal zeker nog vaker te zien zijn op n spot;) heb de smaak te pakken nu! super super vet die eerste mooie lage meters:D
Morres

Antwoord #16 Juni 16, 2010, 23:46:18
edit2Rapporteer  
uh, harlingen is niet echt beginnersvriendelijk. Erg choppy, betekend niet dat je niet welkom bent, maar als het halfhoog of hoog is, is het soms best pittig, zeker met ZW
mir

Geen avatar

Antwoord #17 Juni 17, 2010, 11:06:58
edit2Rapporteer  
hey marlou, hmmm ik woon in Emmen dus Lauwersoog is dus best alweer een eindje weg voor mij. Ik denk dat Horst voor mij dichter bij is. Ik kan ook niet wachten om mijn eerste meters te maken in Ned.!!!!Suc6
The Flow

Geen avatar

Antwoord #18 Juli 04, 2010, 23:23:56
edit2Rapporteer  
Hey, ik ben ook beginner en woon ook in Groningen, zoek ook nog mede beginners om meters te gaan maken... is dit een idee?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.