onzin
|
ziet er weer gaaf uit
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Inderdaad ziet het er allemaal erg proffesioneel uit! Waanzinnig die houten kern!
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Na een week werken eindelijk weer eens verder aan m'n skimboard De core is geshaped en geschuurd. Ook een epoxyschuurlaagje aangebracht om de "freesgangetjes" weg te schuren voor een strak resultaat. Morgen weer een dag
|
|
|
TBK
|
Ziet er goed uit uit leon ! Wat is het gewicht nu, aangezien de tip & tail nog maar 1 mm dik zijn ?
|
|
|
LeonB
|
De core weegt in deze staat ongeveer 1200 gram, exclusief glasweefsel en topsheet. De tippies en tail lekker dun gehouden voor wat flex . Wanneer de prepregs erop komen moet je aan een tipdikte denken van ruim 3mm
|
|
|
|
LeonB
|
Michiel, je brengt mij op een idee. De "50cm" versie gaat een woodlook worden Woodlook heeft i.d.d. wel wat Omdat topsheetmateriaal op rol 52 cm breed is, hou je na "sublimatiekrimp" slechts 50cm over, wat net ff te weinig is om mee te werken. Een nadeel...ik moet weer DD-lakken Misschien eens kijken of Epoxy met UV-filter een beetje verkrijgbaar is. Jummiejummie...ik heb er nu al zin om het volgende skimboard te freubelen
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Woodlook rules Zou heel mooi zijn! Zijn er gewoon geen additieven te koop voor epoxy waarmee je het beter bestand tegen UV licht kan maken?
|
|
|
|
Karst71
|
Volgens mij zijn er ook epoxyharsen waar al een UV bescherming in zit. Volgens mij van ResinResearch (US, misschien moeilijk hier te krijgen).
Ik zag ook een hars van HT2 op carbonwinkel.nl.
55 euri voor 2 kg (excl verharder). Is dat duur?
|
|
|
|
RaymondS
|
Lekker bezig Leon, ziet er goed uit man. Binnenkort maar weer es een keertje gaan kiten :-)
|
|
|
LeonB
|
TNX mannuh! hij gaat lekker: Vandaag een productief dagje gehad (vrij genomen ) 2x prepregs voor bodem en dek zijn afgeperst. Hieronder wat picca's:
|
|
|
Morres
|
handige man!
|
|
|
RaymondS
|
tjeemig, super strak man
|
|
|
RaymondS
|
Hey Leon, voor je woodlook > ik ben zover met het transparant, hoef je niet met DD lak aan de gang
|
|
|
Karst71
|
Tjongejonge wat mooi zeg! Kunnen we een keer een workshop ij je volgen ?
|
|
|
LeonB
|
Yo Ray, klinkt goed! @ Kars71, Ehhh....ik voel me vereerd. Dat wordt proppen op m'n kleine zolderkamertje Het is wel een leuk idee, daar ga ik over nadenken!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Wat een werk, en hoe proffesioneel komt het over Ik blijf met plezier dit topic volgen!!!
|
|
|
Karst71
|
HaHa, lijkt me mooi met 30 man klussen op je zolder
|
|
|
RaymondS
|
kan ik alvast inschrijven
|
|
|
LeonB
|
Als het goed is hebben jullie na dit topic een manual "How to make a skimboard " Workshop is dan niet meer nodig (Dat scheelt weer doekoes, m'n uurloon is niet te betalen ) Anyway...de prepregs zijn op maat genipt en de rockertafel ingesteld. Klaar om het dek af te persen .
|
|
|
Karst71
|
Ehhh....ik voel me vereerd. Ha ere wie ere toekomt . Allemaal erg profi . Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat
|
|
|