Wat ik trouwens ook gek vind is dat je de Gaastra kites in Nederland wel echt vaak in de lucht ziet en in België heb ik er nog nooit eentje gezien, echt heel bizar. Is er geen verdeler of promorider in België dan? Of is het gewoon omdat jullie Morres hebben?
Geen promo in België, maar ik wil alle eer wel opstrijken,hahaha :+
Voor wat betreft het doek, ik heb iets meer dan 13maanden de 2013 gebruikt, zeer weinig slijtage. Maar de verhalen waar hier naar wordt gewezen is iets wat in NL 1 persoon(Laurens dus zoals je kan lezen
) werd idd snel en goed opgelost, zo PROBEREN we dat altijd te doen. Je kan niet altijd iedereen tevreden maken, maar doorgaans gaat de service bij gaastra toch echt wel ver en snel.
Ik ben van de Jekyll overgestapt op de Pure, ik ben gek op de jekyll(nu dus toxic) maar ik wilde een kite met iets meer kracht in loops en geschikter voor uithaken, zonder dat ik een veel tragere kite terugkreeg bovendien wilde ik niet al teveel inboeten op windrange. Ik had voorheen 1 8mtr jekyll, en nu een 9/7Pure. De 7 heb ik nog maar 1x aangeraakt(helaas
)De range is goed maar wel kleiner dan een jekyll, logisch natuurlijk gezien het type kite. De low-end van de pure is wel ziek, de high-end is wel minder dan de jekyll. Het zijn kites die onderling goed verschillen, dus elke soort rider kan wel wat vinden bij ons.
Het zwart-wit zit in het ontwerp omdat onze bar ook zwart wit is, zo kan je in 1 oogopslag zien hoe je bar zit t.o.v je kite: )
Verder zit er een nieuwe chickendick op(ander materiaal, wat flexibeler) én gebruiken we een nieuw depowercord omdat we wat klachten hadden dat de boel na 1 goed gebruikt seizoen aan vervanging toe was. Voordeel van het nieuwe cord(naast duurzaamheid) is soepelere bar-throw en het swivel-systeem werkt nu boterzacht, dit allemaal door de marginale kleinere diameter. Men kan nog steeds gewoon naar de maritieme winkel gaan en zelf de boel vervangen, je hebt geen officieel gaastra koordje nodig, dus als er nood aan de man is kan je het eigenlijk overal op de wereld relatief makkelijk vervangen
De Jet is gewoon beschikbaar, deze worden niet heel erg op jaartal ontwikkeld omdat de Jet relatief laat werd geïntroduceerd vorig jaar(eigenlijk zelfs pas begin dit jaar). Echt wel vet om met 6knoopjes een 19mtr te cruizen, ik heb zelf het geld er niet voor, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen meer en meer op grote kites overstappen.
Adviesverkoopprijzen wijken bij gaastra relatief veel af van de daadwerkelijke prijs, dat komt vooral doordat winkels als Telstar, Eurofun en Kater in het begin groter inkopen en daardoor scherpere aanbiedingen kunnen doen. Reken op ONGEVEER 1800,- voor een SET van 2 kites met 1 bar.
Ja echt!