HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Het lijkt er idd op dat het een concurrent voor de Edge gaat worden. Airstyle, Big Air, Race Verkrijgbaar in de maten 7/9/11/13/15/18 De 15 en 18 zouden ook een bridle/lijn aan de trailing edge hebben. Weet niet of dat alleen voor het herstarten is, of ook echt voor het profiel van de kite (Genetrix had dat toch ook ?) http://www.flysurfer.com/boost/http://boost.flysurfer.com/
|
|
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Haha hier zijn 2 afdelingen wss langs elkaar aan het werken iig weer wat meer beelden
|
|
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Hey een Flysurfer Edge! Wat een overdreven filmpje zeg, en dan bij een hangtime/big air kite als promo gaan handle-passen, juist...
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Leuke bridles weer Maar ik dacht dat de Cronix niet zo'n succes was? En dan toch nog een tube op de markt brengen?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ben ik de enige die dacht dat het een Peter Lynn kite was?
|
|
|
KappuhH
|
Ben ik de enige die dacht dat het een Peter Lynn kite was?
Nee was ook mijn eerste indruk
|
|
|
|
Straight edge
|
Vindt foto van hape erg op blade kite lijkt komt door kleurstelling
|
|
|
Erik@Spijk
Logs: 0 | 459 uur
|
Het grote verschil met de Edge lijkt in de bridle te zitten. Ik vind het wel grappig dat Naish en Ozone de pulleys in de ban doen, airrush pulleys blijft gebruiken en flysurfer met een uitgebreide bridle komt.
Ben benieuwd, maar ik blijf bij mijn speed3. Lekker ouderwets.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wel leuke paradox: Flysurfer timmert al minstens 15 jaar hard aan de foil-kite Nu is dan eindelijk de tijd daar van de foil, komen ze met een tweede tube-kite Overigens zag ik ook dat ze met een hele mooie race-foil komen!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Het grote verschil met de Edge lijkt in de bridle te zitten. Ik vind het wel grappig dat Naish en Ozone de pulleys in de ban doen, airrush pulleys blijft gebruiken en flysurfer met een uitgebreide bridle komt.
Ben benieuwd, maar ik blijf bij mijn speed3. Lekker ouderwets.
Voor de duidelijkheid, er zit alleen een bridle op de 15/18 meter. Het lijkt mij dat dit gegaan is voor beter herstarten en om de hoge AR goed te ondersteunen. Wat betreft pulleys, dat deze op een kite zitten heeft met twee redenen te maken. Eén is het gebruikte safety systeem, wanneer je pulleys hebt dan heb je je safety vaak over twee frontlijnen. Dit is zoals Cabrinha het tijden had met IDS. Twee is gewoon hoe de kite ontworpen is, met pulleys kan de bridle de kite altijd optimaal ondersteunen omdat deze kunnen bewegen onder de verschillende hoeken die de vlieger maakt ten opzichte van de wind met poweren en depoweren. Dat dit een nadeel heeft in reactie snelheid van de kite is een fabeltje, kijk een naar OR, Airush en Zeeko.
|
|
|
Erik@Spijk
Logs: 0 | 459 uur
|
Kon het niet laten om de spec eens naast die van een Speed4 te leggen.
Voor een 15 m2
Area (projected): Boost 11m2, Speed 12.8m2
Aspect ratio Boost 5.5, Speed 5.8
Change of the projected size when powering up Boost 11% Speed 21%
Weight Kite only (plus bridle) Boost 3.96 kg, Speed4 2.7kg.
Volgens mij geeft dit goed het verschil aan tussen een lei en een foilkite. De Boost heeft een kleinere projected Area, meer C, dus zal sneller draaien maar minder wind vangen. Afhankelijk van de camber kan het kite wel harder trekken. De Speed heeft door de tripple depower meer range, dit word versterkt doordat de kite bij vlagen vormvaster is omdat de bridle voor de shape zorgt.
Uiteindelijk is het natuurlijk net waar je je pretig bij voelt, de hogere draaisnelheid van de Boost zal ook in het lowend gebied veel voordelen hebben.
|
|
|
|
Evan
Administrator
|
Als een foil goed crasht herstart hij sneller dan een tube, alleen de kans dat hij onherstartbaar in de knoop raakt is groter en na een tijd lopen foils vol water terwijl een tube herstartbaar blijft zolang je bladders niet lek gaan.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Wat meer uitleg:
http://vimeo.com/122102637
In this video Andi Hanrieder from the Flysurfer and Flyboards Research and Development Team talks about the new BOOST. In a short designer video interview he explains you quickly what the most important features and innovations are on this unique high performance l.e.i kite.
|
|
|
Eddy Lansink
|
We hebben vandaag een 9 en 11 Boost binnen gekregen bij Versusshop.nl Dus wie interesse heeft kan komen testen. Heb er helaas zelf nog niet aan gehangen, maar zodra ik hem heb kunnen vliegen zal ik een review plaatsen.
Zelf ben ik groot van van de Edge, waar deze kite veel op zou moeten lijken / beter zou moeten zijn op sommige punten, dus ik ben erg benieuwd hoe hij daadwerkelijk vliegt!
|
|
|