Mr. Rob
Geen avatar
|
Het overkomt me niet heel vaak, maar zo af en toe als mn kite crashed, draait ze, wanneer er geen druk op de lijnen staat, om haar eigen as. Hoe ze het precies doet, weet ik niet, maar er zijn meerdere manieren hoe de lijnen door elkaar kunnen.
Het gebeurd meestal na een mislukte sprong als ik onder de kite kom en ze als een dwarrelend blad na beneden komt vallen of soms ook als de kite na een crash gespoeld wordt door heftige golfslag.
Als de stuurlijn met de powerlijn gedraaid zit, is de kite nog redelijk bestuurbaar. Maar gisteren zaten m’n twee stuurlijnen met elkaar gedraaid. Dat was vervelender. Relaunching ging moeilijk, zodra ze omhoog was, ging ze als een idioot naar de andere windhoek en ze crashte opnieuw, bijna een andere kiter rakend. Hierna kon ik haar toch met moeite op kwart over op het water houden, waarmee ik me terug naar de kant kon laten blazen (ik was zo’n 500 meter daar vandaan).
Op het strand is het een kwestie van lijnen loskoppelen en opnieuw vastmaken.
Ben ik de enige die hier last van heeft? Wat zijn de trucks om dit te voorkomen (behalve fatsoenlijk springen)?
|